De regenboog als teken van Gods trouw

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De regenboog als teken van Gods trouw

Bericht door Ditbenik »

Koninklijk schreef: Hier wordt je zo blij mee dat jes 53-54, een paar honderd jaar voordat het Nieuwe verbond zijn intrede deed, Jes dit al opschreef en bekend maakte, dat God zelf een verbond met zichzelf sloot Vader-Zoon het betere verbond, wat een genade .


:)
Of het vernieuwde verbond?
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De regenboog als teken van Gods trouw

Bericht door Koninklijk »

Ditbenik schreef:
Koninklijk schreef: Hier wordt je zo blij mee dat jes 53-54, een paar honderd jaar voordat het Nieuwe verbond zijn intrede deed, Jes dit al opschreef en bekend maakte, dat God zelf een verbond met zichzelf sloot Vader-Zoon het betere verbond, wat een genade .


:)
Of het vernieuwde verbond?
Ik geloof zelf dat alleen het verbond met Abraham en de beloftes aan david ""davitsche verbond "" in Jezus zelf vervuld zijn en
wij daar als heidenen nu geweldig door gezegent zijn ( de wereld) maar het mozaïsche verbond tot een einde kwam in 70 na Chr en verder geen vervulling in zich had of voortgang voor wie dan ook !

Ik noem het ""het betere verbond"" een verbond wat niet kan falen omdat het niet meer van ons mensen afhangt , maar door geloof door genade in Jezus Christus, ingelijfd in dezelfde beloftes, die Abraham toegerekend werden "" door geloof"" zijn wij gerechtvaardigd..
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Plaats reactie