App om Hebreeuws te leren

Plaats reactie
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

App om Hebreeuws te leren

Bericht door Pioenroosje »

In het begin van de coronatijd had ik een app waarmee bijbels Hebreeuws en Grieks kon oefenen. Een heel fijne, betrouwbare app, die adaptief werkte. Je begint met de letters, vervolgens woordjes,naar je kon ook stukken tekst vertalen. Hij kwam enorm betrouwbaar / gedegen over.

Helaas, die app is verwijderd van mijn telefoon, en nu ik het weer op wil pakken, kan ik diezelfde app niet meer vinden op Playstore.

Weet iemand welke app ik bedoel? De voertaal ervan was Engels. Je kon een gratis basisversie gebruiken, of een betaalde uitgebreide versie.

En anders: weet iemand een betrouwbare app om bijbels-hebreeuws mee te leren?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Mannetje »

Voor het leren van Hebreeuwse woorden gebruikte ik Memrise. Daar kun je trouwens heel veel talen mee leren.
-
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Pioenroosje »

Dank voor je reactie! Is dat ook Bijbels Hebreeuws?

Hoop zo dat ik die app nog terugvindt! Het was zo fijn dat de woorden gelijk in de context van de Bijbel gebruikt werden.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Anselmus »

Pioenroosje schreef:In het begin van de coronatijd had ik een app waarmee bijbels Hebreeuws en Grieks kon oefenen. Een heel fijne, betrouwbare app, die adaptief werkte. Je begint met de letters, vervolgens woordjes,naar je kon ook stukken tekst vertalen. Hij kwam enorm betrouwbaar / gedegen over.

Helaas, die app is verwijderd van mijn telefoon, en nu ik het weer op wil pakken, kan ik diezelfde app niet meer vinden op Playstore.

Weet iemand welke app ik bedoel? De voertaal ervan was Engels. Je kon een gratis basisversie gebruiken, of een betaalde uitgebreide versie.

En anders: weet iemand een betrouwbare app om bijbels-hebreeuws mee te leren?
De websites van Daily Dose vind ik fijn, maar is misschien niet helemaal wat je zoekt. Er zijn uitlegfilmpjes over hoe de taal werkt en je kunt elke dag een Bijbeltekst in de grondtaal met uitleg krijgen via mail of in de app.

Als je zoekt op Daily Dose of Hebrew, Daily Dose of Greek en Daily Dose of Latin vind je het denk ik wel, zowel op internet als in de app-store.
Fides Quaerens Intellectum
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Mannetje »

Pioenroosje schreef:Dank voor je reactie! Is dat ook Bijbels Hebreeuws?

Hoop zo dat ik die app nog terugvindt! Het was zo fijn dat de woorden gelijk in de context van de Bijbel gebruikt werden.
Ja, dat was Bijbels Hebreeuws
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Tiberius »

Misschien bedoel je deze: https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US
Die heb ik wel eens gebruikt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:Misschien bedoel je deze: https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US
Die heb ik wel eens gebruikt.
En je kan in de play store zoeken op 'biblical hebrew'; dan kom je ook verschillende apps tegen.
Anders wordt het een beetje een Daniel-2-casus ;)
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Pioenroosje »

Haha, inderdaad, ik zie de overeenkomst met Daniël 2. Ik heb zelf ook veel gezocht, met verschillende zoektermen op Playstore. En ik vind 'm niet. Vandaar mijn vraag; wie weet herkent iemand de omschrijving.

En verder ben ik erg blij met ervaringsverhalen over andere apps; dan kan ik dat gebruiken voor het uitkiezen van een nieuwe app als ik de oude niet kan vinden. Dus ook erg bedankt voor jullie tips!
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Johannes S »

Heb je Android? Heb je de app zelf verwijderd?
Als je naar de Google Play Store ga, je klikt daar rechtsboven op je profiel, dan op 'Apps en apparaat beheren' , dan op 'beheren' , vervolgens kies je voor de optie 'niet geïnstalleerd'. Daar staan apps tussen die op je telefoon hebben gestaan. Ik weet niet of de app die je zoekt er ook tussen staat.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Pioenroosje »

Johannes S schreef:Heb je Android? Heb je de app zelf verwijderd?
Als je naar de Google Play Store ga, je drukt rechtsboven op je profiel, dan op 'Apps en apparaat beheren' , dan op 'beheren' , vervolgens kies je voor de optie 'niet geïnstalleerd'. Daar staan apps tussen die op je telefoon hebben gestaan. Ik weet niet of de app die je zoekt er ook tussen staat.
Oh! Wat superfijn!! Ik heb 'm weer gevonden! Ontzettend bedankt Johannes! En uiteraard iedereen die meegedacht heeft.

Voor de geïnteresseerden: het is de app Ginoskos. Echt een aanrader!
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Johannes S »

Fijn!! Graag gedaan. Zegen bij het bestuderen en bedankt voor de tip.
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: App om Hebreeuws te leren

Bericht door Herman »

Pioenroosje schreef:
Johannes S schreef:Heb je Android? Heb je de app zelf verwijderd?
Als je naar de Google Play Store ga, je drukt rechtsboven op je profiel, dan op 'Apps en apparaat beheren' , dan op 'beheren' , vervolgens kies je voor de optie 'niet geïnstalleerd'. Daar staan apps tussen die op je telefoon hebben gestaan. Ik weet niet of de app die je zoekt er ook tussen staat.
Oh! Wat superfijn!! Ik heb 'm weer gevonden! Ontzettend bedankt Johannes! En uiteraard iedereen die meegedacht heeft.

Voor de geïnteresseerden: het is de app Ginoskos. Echt een aanrader!
Yup, dat gaat mij helpen bij mijn woordenschat en grammatica.
Plaats reactie