Arie Tuiman

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Arie Tuiman

Bericht door JolandaOudshoorn »

eilander schreef:
mathilde schreef:
-DIA- schreef: Ook omdat de huidige generartie de goede man waarschijnlijk niet zo kent...
Hier wel, zijn verhalen werden een paar jaar geleden afgedrukt in onze kerkbode, elke week een bladzij. Dit was getiteld 'Om 't eeuwig welbehagen door Arie Tuinman'.
Ik kan nu nog die psalm (door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen) niet horen zonder er 'door Arie Tuinman' achteraan te denken :jongle
... en in de kerkbode van ons zijn boek: Het zaad kiemt in de kloostertuin.
Heee, dat boekje heb ik pas gelezen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Arie Tuiman

Bericht door -DIA- »

mathilde schreef:
-DIA- schreef: Ook omdat de huidige generartie de goede man waarschijnlijk niet zo kent...
Hier wel, zijn verhalen werden een paar jaar geleden afgedrukt in onze kerkbode, elke week een bladzij. Dit was getiteld 'Om 't eeuwig welbehagen door Arie Tuinman'.
Ik kan nu nog die psalm (door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen) niet horen zonder er 'door Arie Tuinman' achteraan te denken :jongle
Dat is hem ja! Maar de vraag was dus of Gijs Leune een historisch figuur was of een gefingeerd figuur.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Arie Tuiman

Bericht door Mara »

Omdat ik niet op BOEKEN kan posten, is ff dicht, wie weet iets van de schrijfster Wilma ?
Ze gebruikte nooit haar achternaam, mijn moeder had vroeger enkele boeken van haar.
Helaas, ik heb ze niet gelezen, eerst te jong en bij verhuizing naar aanleunwoning zijn ze kwijtgeraakt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Arie Tuiman

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Omdat ik niet op BOEKEN kan posten, is ff dicht, wie weet iets van de schrijfster Wilma ?
Ze gebruikte nooit haar achternaam, mijn moeder had vroeger enkele boeken van haar.
Helaas, ik heb ze niet gelezen, eerst te jong en bij verhuizing naar aanleunwoning zijn ze kwijtgeraakt.
Schreef zij vroeger niet verhalen voor Om Sions Wil?
Ik kan me vergissen, maar dat was ook een schrijfster die nooit haar achternaam noemde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Arie Tuiman

Bericht door refo »

Mara schreef:Omdat ik niet op BOEKEN kan posten, is ff dicht, wie weet iets van de schrijfster Wilma ?
Ze gebruikte nooit haar achternaam, mijn moeder had vroeger enkele boeken van haar.
Helaas, ik heb ze niet gelezen, eerst te jong en bij verhuizing naar aanleunwoning zijn ze kwijtgeraakt.
Haar naam was Willemina Vermaat.
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Arie Tuiman

Bericht door oesterschelpje »

Wie kent de boekjes van Paula?
Ik heb er een geerfd van mijn grootouders.
Wie is Paula?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Arie Tuiman

Bericht door -DIA- »

oesterschelpje schreef:Wie kent de boekjes van Paula?
Ik heb er een geerfd van mijn grootouders.
Wie is Paula?
Ja dat wad Paula! Díe schreef de verhalen in Om Sions Wil! Ik had al het idee dat ik ergens mis was...
Maar wie Paula eigenlijk was weet ik ook niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Arie Tuiman

Bericht door oesterschelpje »

Pasgeleden kwam ik nog een oud boekje ergens in een bibliotheek tegen.
Ontroerend! Ik zou ze zo graag willen hebben!
Als iemand er ergens een heeft staan, waar hij/zij niets mee heeft, willen jullie dan aan mij denken?!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Arie Tuiman

Bericht door -DIA- »

Er zijn verschillende reacties geweest, maar de vraag waar het eigenlijk om ging is nog onbeantwoord.
Was Gijs Leune een historisch figuur?
Of is "Om 't eeuwig welbehagen" een fictief verhaal?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Arie Tuiman

Bericht door Hendrikus »

oesterschelpje schreef:Pasgeleden kwam ik nog een oud boekje ergens in een bibliotheek tegen.
Ontroerend! Ik zou ze zo graag willen hebben!
Als iemand er ergens een heeft staan, waar hij/zij niets mee heeft, willen jullie dan aan mij denken?!
Kijk even op boekwinkeltjes.nl

Paula Als God Spreekt Om Sions Wil Haastrecht geb. 176 pag. zj € 4,00 Amfora
Paula Als God spreekt Baarn, E. J. Bosch Jbzn. 1925, 203 pag. Omslag laat iets los aan binnenkant boek, verder redelijk. € 3,50 www.mooiboek.nu
Paula Als God spreekt E.J.Bosch gebonden karton, naam op schutblad € 3,00 de Dromerij
PAULA Als God spreekt Om Sions Wil HAASTRECHT, 1970. Gebonden, 176p. € 5,00 Koolboeken
Paula Als God spreekt E.J.Bosch Jbzn Baarn Geb. voorwoord J.J. Knap 1925 € 10,00 IBI Hoogkerk
Paula. Als God Spreekt. Om Sion Wil Haastrecht. Gebonden. 1973 2e druk. in goede staat. € 4,00 De BoekenBoot
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Arie Tuiman

Bericht door oesterschelpje »

Wauw, dank je wel!!
Plaats reactie