Verwachte boeken theologie

grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door grote gerrit »

Ik heb dit boek gelezen. De uitleg is heel beknopt. Wel is de manier waarop de structuur van Markus in kaart wordt gebracht, interessant om te lezen. Het is een beter boek van Dries van den Akker dan eerdere publicaties.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Herman »

grote gerrit schreef:Ik heb dit boek gelezen. De uitleg is heel beknopt. Wel is de manier waarop de structuur van Markus in kaart wordt gebracht, interessant om te lezen. Het is een beter boek van Dries van den Akker dan eerdere publicaties.
Nou, zoveel eerdere publicaties staan er niet op bol.com
Praat lekker weg hé, zo voor de vuist weg?
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door grote gerrit »

Voor publicaties zou ik niet in eerste instantie kijken op bol.com :huhu . Eerder schreef hij onder andere: Eindeloos geduldige liefde, 40 dagen dichter bij God, Ignatiaans bidden met de Bijbel; Als er zoveel ellende is; Jezus in beeld; Je naam, je dag, je heilige. Naam-, feest- en heiligenkalender (geen compleet overzicht). Overigens: Ik begrijp je toonzetting niet helemaal. Je bent toch niet jaloers op een medeforummer die wat breder leest dan jij?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Geytenbeekje »

grote gerrit schreef:Voor publicaties zou ik niet in eerste instantie kijken op bol.com :huhu . Eerder schreef hij onder andere: Eindeloos geduldige liefde, 40 dagen dichter bij God, Ignatiaans bidden met de Bijbel; Als er zoveel ellende is; Jezus in beeld; Je naam, je dag, je heilige. Naam-, feest- en heiligenkalender (geen compleet overzicht). Overigens: Ik begrijp je toonzetting niet helemaal. Je bent toch niet jaloers op een medeforummer die wat breder leest dan jij?
Wat is Ignatiaans bidden ?
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door grote gerrit »

Bidden op een manier die geïnspireerd is door de inzichten van Ignatius van Loyola. Maar zoals gezegd, ik vind dat geen goed boek.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Marck »

-Nieuwe geactualiseerde editie van Gereformeerd kerkrecht in kort bestek van Ds. W. Silfhout.

-Jong Geleerd van Ds. A. Moerkerken over die onderwerpen uit Hellenbroeks vragenboekje die niet zo diep worden behandeld in de HC.

-Sporen van Comries rechtvaardigingsleer van D. Baarssen.
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door wfloor »

Najaarscatalogus van De Banier staat online.
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door wfloor »

Njaarscatalogus De Banier staat online....
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Charles »

Mooie titels weer. Als iemand nog een tip heeft uit die serie Puriteinse klassieken houd ik me aanbevolen!
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door John Galt »

Geytenbeekje schreef:
grote gerrit schreef:Voor publicaties zou ik niet in eerste instantie kijken op bol.com :huhu . Eerder schreef hij onder andere: Eindeloos geduldige liefde, 40 dagen dichter bij God, Ignatiaans bidden met de Bijbel; Als er zoveel ellende is; Jezus in beeld; Je naam, je dag, je heilige. Naam-, feest- en heiligenkalender (geen compleet overzicht). Overigens: Ik begrijp je toonzetting niet helemaal. Je bent toch niet jaloers op een medeforummer die wat breder leest dan jij?
Wat is Ignatiaans bidden ?
https://www.jezuieten.org/ignatiaanse-s ... ans-gebed/
Who is John Galt? :quoi
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Charles »

Charles schreef:. Als iemand nog een tip heeft uit die serie Puriteinse klassieken houd ik me aanbevolen!
Niemand?
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door wfloor »

Charles schreef:
Charles schreef:. Als iemand nog een tip heeft uit die serie Puriteinse klassieken houd ik me aanbevolen!
Niemand?
Hele serie is aan te bevelen. Boek van Charnock heeft me wel bijzonder aangesproken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Herman »

Charles schreef:
Charles schreef:. Als iemand nog een tip heeft uit die serie Puriteinse klassieken houd ik me aanbevolen!
Niemand?
Allemaal ja. Maar de christenreis van Bunyan vind ik het meest aan te bevelen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Bertiel »

wfloor schreef:Njaarscatalogus De Banier staat online....
veel moois! Ik denk dat m'n eerste zakgeld tzt naar het boekje van prof A Baars gaat.
Sinds ik me met regelmaat onder CGK-ers begeef ben ik zijn praktisch theologie erg gaan waarderenn

Ik zag voor vriend Zeeuw nog een boekje over Esther :)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Charles »

wfloor schreef:
Charles schreef:
Charles schreef:. Als iemand nog een tip heeft uit die serie Puriteinse klassieken houd ik me aanbevolen!
Niemand?
Hele serie is aan te bevelen. Boek van Charnock heeft me wel bijzonder aangesproken.
Het is ook wel een erg brede vraag van me natuurlijk. Hangt er ook van af wat je zoekt in een boek; op welke vragen je antwoord wilt hebben.
Plaats reactie