Wie is?

Plaats reactie
Katja
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2007, 11:56
Locatie: Veenendaal

Wie is?

Bericht door Katja »

Ik heb een serie boeken gekocht van H.A Wiersinga: de parafrase van de Heilige Schrift.
Wie weet er wat over deze man?
De Heere is mijn Herder, mij ontbreekt niets....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wie is?

Bericht door MarthaMartha »

Katja schreef:Ik heb een serie boeken gekocht van H.A Wiersinga: de parafrase van de Heilige Schrift.
Wie weet er wat over deze man?
he welkom, leuk dat je d'r weer eens bent! :) :)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wie is?

Bericht door Zita »

Katja schreef:Ik heb een serie boeken gekocht van H.A Wiersinga: de parafrase van de Heilige Schrift.
Wie weet er wat over deze man?
zijn dat die lichtgele boekjes met rode en zwarte letters op de kaft? Ik heb de hele serie staan. Aardig, maar niet heel bijzonder. Maar meneer Wiersinga ken ik niet. Bij mijn weten zijn er verschillende auteurs in die serie, ik dacht dat het uit gereformeerde hoek kwam.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wie is?

Bericht door jvdg »

Ik ben eens gaan surfen, maar kon niets vinden.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wie is?

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:Ik ben eens gaan surfen, maar kon niets vinden.
Probeer het eens 'in ouden stijl': paraphrase... ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wie is?

Bericht door jvdg »

Josephus schreef:
jvdg schreef:Ik ben eens gaan surfen, maar kon niets vinden.
Probeer het eens 'in ouden stijl': paraphrase... ;)
Tja, de boeken heb ik wel gevonden, maar geen info over de auteur.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wie is?

Bericht door caprice »

Wie weet er meer van:

Gualterus Bodaan (1637 - 1684), predikant te Amsterdam?
Afbeelding

Of over zijn boeken:
- Leere Der Waarheid Die Na De Godsaligheid Is, In Een Natuurlijke Order, En Volgens D' Openbaring Der H. Schriften, T'samen Gestelt In Twee Delen. Waarbij Gevoegt, Opstandinge Der Twee Getuigen, Of Herstellinge Van Waarheid En Godsdienst Binnen De Stad Van Amsteldam In 't Jaar 1678. Als Mede De Pligt Der Dienaaren Van Het Nieuwe Testament.
- Leere der Waarheid die na de Godsaligheid is. In een Belydenis predikatie ontworpen; en nu schriftmatig uytgebreid, en vermeerdert door G. Bodaan
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Wie is?

Bericht door Hendrik de 3de »

Ik kwam ergens de naam tegen van een dominee Joannes BEUKELMAN tegen. Na wat rond gezocht te hebben kwam ik erop dat hij een hervormde predikant was. Wie kan mij meer vertellen over hem? en voornamelijk waar hij qua leer staat. Alvast bedankt!
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Wie is?

Bericht door astroguy »

Hendrik de 3de schreef:Ik kwam ergens de naam tegen van een dominee Joannes BEUKELMAN tegen. Na wat rond gezocht te hebben kwam ik erop dat hij een hervormde predikant was. Wie kan mij meer vertellen over hem? en voornamelijk waar hij qua leer staat. Alvast bedankt!
Bedoel je deze:
Portret van Joannes Beukelman (1704-1757), predikant te Driehuizen, Z. Schermer, Alblasserdam
http://www.biografischportaal.nl/persoon/22389531
Atze
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Wie is?

Bericht door Hendrik de 3de »

astroguy schreef:
Hendrik de 3de schreef:Ik kwam ergens de naam tegen van een dominee Joannes BEUKELMAN tegen. Na wat rond gezocht te hebben kwam ik erop dat hij een hervormde predikant was. Wie kan mij meer vertellen over hem? en voornamelijk waar hij qua leer staat. Alvast bedankt!
Bedoel je deze:
Portret van Joannes Beukelman (1704-1757), predikant te Driehuizen, Z. Schermer, Alblasserdam
http://www.biografischportaal.nl/persoon/22389531
Ja dat is hem! Weet jij meer over hem?
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Wie is?

Bericht door astroguy »

Hendrik de 3de schreef:
astroguy schreef:
Hendrik de 3de schreef:Ik kwam ergens de naam tegen van een dominee Joannes BEUKELMAN tegen. Na wat rond gezocht te hebben kwam ik erop dat hij een hervormde predikant was. Wie kan mij meer vertellen over hem? en voornamelijk waar hij qua leer staat. Alvast bedankt!
Bedoel je deze:
Portret van Joannes Beukelman (1704-1757), predikant te Driehuizen, Z. Schermer, Alblasserdam
http://www.biografischportaal.nl/persoon/22389531
Ja dat is hem! Weet jij meer over hem?
Alleen wat in de aangeboden link staat. Daar zijn ook enige van zijn werken genoemd.
Atze
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Wie is?

Bericht door Eppo Gremdaat »

Katja schreef:Ik heb een serie boeken gekocht van H.A Wiersinga: de parafrase van de Heilige Schrift.
Wie weet er wat over deze man?
ds Wiersinga is een predikant uit de 40-50er jaren behorende tot de v.m. Gereformeerde Kerken in Nederland. Ik herinner met de serie `Parafrase bij de Heilige Schrift`, allemaal goed bijbels onderbouwd. We gebruikten het bij de bijbelles op school.
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Wie is?

Bericht door Hendrik de 3de »

OK bedankt. Ik zag een verklaring van de HC van hem scherp afgeprijsd ergens staan. Dus dacht misschien is het wat. Hoop dat anderen nog wat over hem kunnen vertellen :OO3
Plaats reactie