Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door caprice »

learsi schreef:W. Silfhout..........Eerst de Jood en ook de Griek.
Is het wat? Ik heb hem ook nog liggen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door huisman »

De jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne. Een recensie van dit indringende boek begint zo "Dit boek lezen doet pijn" en idd dat doet het...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door albion »

huisman schreef:De jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne. Een recensie van dit indringende boek begint zo "Dit boek lezen doet pijn" en idd dat doet het...
Zou dat werkelijk gebeurd zijn? Ik vind dat nogal ver gezocht om eerlijk te zijn.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door huisman »

albion schreef:
huisman schreef:De jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne. Een recensie van dit indringende boek begint zo "Dit boek lezen doet pijn" en idd dat doet het...
Zou dat werkelijk gebeurd zijn? Ik vind dat nogal ver gezocht om eerlijk te zijn.
Nee het is niet feitelijk gebeurd maar het laat ons de verschrikking en de zinloosheid van de holocaust op kleine schaal voelen. Een prachtig boek die je niet vlug vergeet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten