Op zoek naar:

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Schemerlichtje schreef:Tips hoe je het beste je gastel schoon kunt maken. Las hier iets over chloor voor de pitten etc. maar hoe kun je het 'geraamte' het beste schoonhouden?
Ik doe het altijd met groene Jif (zit beetje chloor in). Poets het er zo in één keer af. Heerlijk spul. Wel goed naspoelen en klaar.
Het ligt eraan van welk materiaal het gemaakt is. Geemailleerd ? Ik heb zwart gietijzer, daar mag ik geen Cif chloor op gebruiken.
Iig met een groen schuursponsje, dat is al de helft van je kracht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Op zoek naar:

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
vlinder schreef:
Schemerlichtje schreef:Tips hoe je het beste je gastel schoon kunt maken. Las hier iets over chloor voor de pitten etc. maar hoe kun je het 'geraamte' het beste schoonhouden?
Ik doe het altijd met groene Jif (zit beetje chloor in). Poets het er zo in één keer af. Heerlijk spul. Wel goed naspoelen en klaar.
Het ligt eraan van welk materiaal het gemaakt is. Geemailleerd ? Ik heb zwart gietijzer, daar mag ik geen Cif chloor op gebruiken.
Iig met een groen schuursponsje, dat is al de helft van je kracht.
Ik weet niet wat ik heb...ben ik niet zo bang voor een krasje. :huhu Toen we trouwden en dit kochten (allemaal goedkoop) wilden we dat het een bepaalde periode mee ging en wanneer we verhuizen mikken we alles weg en kopen we nieuw. Ik ben niet zo precies in mijn huishouden. Als het maar opgeruimd en gezellig is, maken mij die paar stofjes op de kast niet uit.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Op zoek naar:

Bericht door Lassie »

Een nachtje in schoonmaakazijn (buiten neer zetten), inwikkelen in doordrenkt met schoonmaakazijn doeken.

Het geraamte gooi ik nog weleens in een oud babybadje daar gooi ik soda en water in. Even laten weken. :super
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef:
vlinder schreef:
Schemerlichtje schreef:Tips hoe je het beste je gastel schoon kunt maken. Las hier iets over chloor voor de pitten etc. maar hoe kun je het 'geraamte' het beste schoonhouden?
Ik doe het altijd met groene Jif (zit beetje chloor in). Poets het er zo in één keer af. Heerlijk spul. Wel goed naspoelen en klaar.
Het ligt eraan van welk materiaal het gemaakt is. Geemailleerd ? Ik heb zwart gietijzer, daar mag ik geen Cif chloor op gebruiken.
Iig met een groen schuursponsje, dat is al de helft van je kracht.
Ik weet niet wat ik heb...ben ik niet zo bang voor een krasje. :huhu Toen we trouwden en dit kochten (allemaal goedkoop) wilden we dat het een bepaalde periode mee ging en wanneer we verhuizen mikken we alles weg en kopen we nieuw. Ik ben niet zo precies in mijn huishouden. Als het maar opgeruimd en gezellig is, maken mij die paar stofjes op de kast niet uit.
Nee mij ook niet, dan zou ik aan de gang blijven. Ik stof en zuig en als ik me omdraai ligt er weer van alles en nog wat. Dat heb je met pubers en katten. Maar we leven in een WOONhuis en niet in een toonzaal :)
Ik denk dat iedereen zijn prioriteiten heeft, de een vindt het sanitair zeer belangrijk (ik dus :) ) de was (me ;) ) dat je af en toe even niet door de ramen kunt kijken van de plakzooi (wat zijn die berkenpollen toch verschrikkelijk dit jaar :ouin ) boeit me ook niet zo.
Maar ja, we dwalen weer af, of ben je soms op zoek naar een huishoudhulp Vlinder ? :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Op zoek naar:

Bericht door vlinder »

Nopz! Geen andere in mijn huishouden als het niet nodig is...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Mariavt schreef: Er zit zelfs wat humor in maar tóch vind ik het een aanrader.
Je zegt het op een manier alsof humor en geloof niet zouden kunnen samengaan. Maar waarom zou dat niét samengaan=
Dat vind je ook wel eens in preken van wijlen ds. Joh. van der Poel
Enkele uitspraken van wijlen ds. Joh. van der Poel.

- Jona had het boven water banger dan onder water.
- Toen Lazarus opgewekt werd, werd hij bij zijn naam genoemd, anders zouden alle doden opgestaan zijn.
- Als er een hemel voor praters was, dan had de ezelin van Bileam ook nog een kans.
- Er zijn meer christelijke onderwijzers, dan onderwijsgevende Christenen.
Laatst gewijzigd door Mara op 17 mei 2011, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11424
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mister »

Het was een ezelin...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mara »

Mister schreef:Het was een ezelin...
Dat ds v.d. P dat niet wist ? ;)
Ik heb er een vrouwtje van gemaakt hoor :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Op zoek naar:

Bericht door vlinder »

Ik zoek een cadeautje voor een hele lieve vriend van ons, maar ik heb echt geen idee.
Het is eigenlijk een kleinigheidje bij een kadobon. Heeft iemand onder ons leuk idee?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: Op zoek naar:

Bericht door Neeltje Jans »

vlinder schreef:Ik zoek een cadeautje voor een hele lieve vriend van ons, maar ik heb echt geen idee.
Het is eigenlijk een kleinigheidje bij een kadobon. Heeft iemand onder ons leuk idee?
In sommige boekwinkels heb je weleens van die kleine cadeauboekjes, misschien is dat wat?
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Op zoek naar:

Bericht door Zita »

vlinder schreef:Ik zoek een cadeautje voor een hele lieve vriend van ons, maar ik heb echt geen idee.
Het is eigenlijk een kleinigheidje bij een kadobon. Heeft iemand onder ons leuk idee?
Ik heb zelf een stapel van die Corrie-ten-Boom-boekjes liggen. Die zijn niet duur (2 euro, dacht ik), ik stuur ze makkelijk mee met een kaart, en inhoudelijk zijn ze echt mooi.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Op zoek naar:

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik ben opzoek naar Psalm 116 in notenschrift van Nico van den Hooven (1933 - 1991).
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door henriët »

ik ben op zoek naar een kaartenstandaard..
wie kan mij daar aan helpen?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Op zoek naar:

Bericht door TAF »

Alle onderdelen van het fornuis (inclusief de pitten en dus de roosters die erop liggen) gooi ik regelmatig in de vaatwasser op 90 graden.

Werkt prima, komen er brandschoon weer uit.

Voor de niet loszittende delen : gewoon een krachtige reiniger gebruiken (cilit bang! of iets dergelijks, ja duur, maar goede keukenontvetters besparen je VEEEEL tijd) en gewoon het even opbrengen en dan poetsen met een schuursponsje... voor het afnemen adviseer ik keukenpapier... (kost je soms wel een hele rol om een fornuis goed schoon te krijgen)
en het sponsje is erna vaak ook onbruikbaar geworden.

maargoed je fornuis is erna weer letterlijk glimmend schoon.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Op zoek naar:

Bericht door Zita »

henriët schreef:ik ben op zoek naar een kaartenstandaard..
wie kan mij daar aan helpen?
Bedoel je zo'n winkelrek waar kaarten in kunnen staan? Zoiets? Afbeelding
Plaats reactie