Op zoek naar:

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Op zoek naar:

Bericht door Hendrikus »

Mariavt schreef: Er zit zelfs wat humor in maar tóch vind ik het een aanrader.
Je zegt het op een manier alsof humor en geloof niet zouden kunnen samengaan. Maar waarom zou dat niét samengaan=
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Op zoek naar:

Bericht door Mariavt »

Hendrikus schreef:
Mariavt schreef: Er zit zelfs wat humor in maar tóch vind ik het een aanrader.
Je zegt het op een manier alsof humor en geloof niet zouden kunnen samengaan. Maar waarom zou dat niét samengaan=
Natuurlijk kan dat samen gaan, dan heb ik het verkeerd uitgedrukt, maar ik bedoelde, als je een prekenboek hebt dan zit er vaak toch meer ernst in, en als je preken hoort van ds.T.J. Doornenbal dan zijn ze uiterst ernstig, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Op zoek naar:

Bericht door Hendrikus »

Mariavt schreef:
Hendrikus schreef:
Mariavt schreef: Er zit zelfs wat humor in maar tóch vind ik het een aanrader.
Je zegt het op een manier alsof humor en geloof niet zouden kunnen samengaan. Maar waarom zou dat niét samengaan=
Natuurlijk kan dat samen gaan, dan heb ik het verkeerd uitgedrukt, maar ik bedoelde, als je een prekenboek hebt dan zit er vaak toch meer ernst in, en als je preken hoort van ds.T.J. Doornenbal dan zijn ze uiterst ernstig, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Helemaal goed. De pennenvruchten van ds Doornenbal zaten vaak juist vól met humor en worden mede daarom nog steeds graag gelezen.
~~Soli Deo Gloria~~
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Op zoek naar:

Bericht door Erasmiaan »

Erasmiaan schreef:
Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Weet iemand of dit boek nog te koop is: http://www.digibron.nl/search/detail.js ... c&docid=11.
Je moet even kijken in de 2e hands daar is hij zeker te krijgen. Of de CGK'ers hebben dat boek ontdekt ;)
Ik schat zo in dat Huisman het al heeft ;).
En, heb je het, huisman?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Op zoek naar:

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:
Erasmiaan schreef:
Auto schreef:
Erasmiaan schreef:Weet iemand of dit boek nog te koop is: http://www.digibron.nl/search/detail.js ... c&docid=11.
Je moet even kijken in de 2e hands daar is hij zeker te krijgen. Of de CGK'ers hebben dat boek ontdekt ;)
Ik schat zo in dat Huisman het al heeft ;).
En, heb je het, huisman?
Nee helaas.... ben op het ogenblik in een Ds C Smits periode (Ook CGK later OGG)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: Op zoek naar:

Bericht door Jean le Fontain »

Erasmiaan schreef:Weet iemand of dit boek nog te koop is: http://www.digibron.nl/search/detail.js ... c&docid=11.
Even zoeken op http://www.megabooksearch.com en dan het volgende resultaat:
Kool boeken € 10,00 zie http://www.antiqbook.com/books/bookinfo ... 1209639323
Versprille € 12,00 zie http://www.antiqbook.com/books/bookinfo ... 1209639323
De Roo € 13,50 zie http://www.antiqbook.com/books/bookinfo ... 1236078266

De eerste drie die reageren hebben beet!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Op zoek naar:

Bericht door Jongere »

Ik ben een beetje dringend op zoek naar het boek van Oberman: Luther, mens tussen God en duivel. De Nederlandse versie.
Ik ben 'm wel ergens tegengekomen, maar voor €40. Ik zou graag willen weten of hij ergens goedkoper te vinden is. Ik heb al wat antiquariaten gemaild. Kan iemand me iets verder helpen?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Op zoek naar:

Bericht door Zita »

Jongere schreef:Ik ben een beetje dringend op zoek naar het boek van Oberman: Luther, mens tussen God en duivel. De Nederlandse versie.
Ik ben 'm wel ergens tegengekomen, maar voor €40. Ik zou graag willen weten of hij ergens goedkoper te vinden is. Ik heb al wat antiquariaten gemaild. Kan iemand me iets verder helpen?
de Engelstalige versie is nieuw maar 22.95. Haalt dat je niet over de taalstreep?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Op zoek naar:

Bericht door Jongere »

Zita schreef:
Jongere schreef:Ik ben een beetje dringend op zoek naar het boek van Oberman: Luther, mens tussen God en duivel. De Nederlandse versie.
Ik ben 'm wel ergens tegengekomen, maar voor €40. Ik zou graag willen weten of hij ergens goedkoper te vinden is. Ik heb al wat antiquariaten gemaild. Kan iemand me iets verder helpen?
de Engelstalige versie is nieuw maar 22.95. Haalt dat je niet over de taalstreep?
Mezelf misschien wel, maar ik heb het ook nodig voor mensen die niet heel veel Engels lezen.
Ik ga er nog eens over denken. Iig bedankt. :)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Op zoek naar:

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Mariavt schreef: Er zit zelfs wat humor in maar tóch vind ik het een aanrader.
Je zegt het op een manier alsof humor en geloof niet zouden kunnen samengaan. Maar waarom zou dat niét samengaan=
Dat vind je ook wel eens in preken van wijlen ds. Joh. van der Poel
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Op zoek naar:

Bericht door Schemerlichtje »

Ik een preek zoek van ds. M. Karens (GG) over de tekst uit
Jesaja 25:
9 En men zal te dien dage zeggen: Ziet, Deze is onze God; wij hebben Hem verwacht, en Hij zal ons zalig maken. Deze is de HEERE, wij hebben Hem verwacht, wij zullen ons verheugen en verblijden in Zijn zaligheid.

Wie kan ons hieraan helpen?
Graag per PB
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Op zoek naar:

Bericht door henriët »

Schemerlichtje schreef:Ik een preek zoek van ds. M. Karens (GG) over de tekst uit
Jesaja 25:
9 En men zal te dien dage zeggen: Ziet, Deze is onze God; wij hebben Hem verwacht, en Hij zal ons zalig maken. Deze is de HEERE, wij hebben Hem verwacht, wij zullen ons verheugen en verblijden in Zijn zaligheid.

Wie kan ons hieraan helpen?
Graag per PB
Misschien dat Wilhelm je eraan kan helpen.
En anders zou je ds Karens moeten bellen/ mailen?
(mooie tekst overigens!)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Op zoek naar:

Bericht door Schemerlichtje »

henriët schreef:
Schemerlichtje schreef:Ik een preek zoek van ds. M. Karens (GG) over de tekst uit
Jesaja 25:
9 En men zal te dien dage zeggen: Ziet, Deze is onze God; wij hebben Hem verwacht, en Hij zal ons zalig maken. Deze is de HEERE, wij hebben Hem verwacht, wij zullen ons verheugen en verblijden in Zijn zaligheid.

Wie kan ons hieraan helpen?
Graag per PB
Misschien dat Wilhelm je eraan kan helpen.
En anders zou je ds Karens moeten bellen/ mailen?
(mooie tekst overigens!)
Daarvan was ook de CD die ik je een hele tijd geleden gegeven heb maar die nu kwijt is...
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Schemerlichtje
Berichten: 960
Lid geworden op: 05 jul 2010, 08:07

Re: Op zoek naar:

Bericht door Schemerlichtje »

Tips hoe je het beste je gastel schoon kunt maken. Las hier iets over chloor voor de pitten etc. maar hoe kun je het 'geraamte' het beste schoonhouden?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Op zoek naar:

Bericht door vlinder »

Schemerlichtje schreef:Tips hoe je het beste je gastel schoon kunt maken. Las hier iets over chloor voor de pitten etc. maar hoe kun je het 'geraamte' het beste schoonhouden?
Ik doe het altijd met groene Jif (zit beetje chloor in). Poets het er zo in één keer af. Heerlijk spul. Wel goed naspoelen en klaar.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie