Wie kent dit boek?

GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door GerGem »

Bezorgd schreef:
GerGem schreef:Iemand die het boek gelezen heeft: Liefde die boven alles uitgaat ?
Reactie mag ook per pb
PB bestaat niet meer ;)
Oke? Sinds wanneer? Kan men helemaal geen contact opnemen?
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door GerGem »

GerGem schreef:Iemand die het boek gelezen heeft: Liefde die boven alles uitgaat ?
Reactie mag ook per pb
Laat ik het nou vanmorgen bij de boekhandel tegen komen voor een prikkie...€ 5,- !
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Nasrani »

GerGem schreef:
GerGem schreef:Iemand die het boek gelezen heeft: Liefde die boven alles uitgaat ?
Reactie mag ook per pb
Laat ik het nou vanmorgen bij de boekhandel tegen komen voor een prikkie...€ 5,- !
Mazelaar.. op de meeste plaatsen zijn ze uitverkocht.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Valcke »

GerGem schreef:Iemand die het boek gelezen heeft: Liefde die boven alles uitgaat ?
Ja. Nuttig boek.

Overigens: bij bol.com staat dat het boek (nog) leverbaar is. Wie het zou willen hebben, kan het dus misschien op die manier nog aanschaffen. Een tweede druk zou overigens goed zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Charles »

De enige die ik ken/heb is die van Jacques Presser. En die is behoorlijk kritisch op de persoon Napoleon en de biografie is ook nog eens van een hoog intellectueel niveau. Dan zou ik zeker voor één van de modernere gaan. Ik zou dat bepalen op basis van recensies.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Ik heb die van Johan op de Beek en van Andrew Roberts gelezen. De laatste is verreweg de beste en gebruikt de meest recente bronnen.

Hier een geweldig debat over het issue of je Napoleon ‘ the great’ mag noemen. Een debat tussen Andrew Roberts en Adam Zamoyski die vrij recent een biografie over Napoleon heeft geschreven (Heb ik nog niet gelezen)
Niet ondertiteld maar een debat in prachtig engels!

https://youtu.be/bxQ4TcTcPbI
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Ik heb Bart van Loo gelezen en vond deze makkelijk/ als een roman weg te lezen. Of het een topbiografie is, weet ik niet.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Ik heb Martin Bril gelezen: de kleine keizer. Dan krijg je een goedeindruk en precies genoeg informatie om op tijd te realiseren dat Napoleon in den breede teveel vereerd wordt.
Dat kan ik niet rijmen met de keerzijde zoals blijkt uit het magistrale werk 1812 van Adam Zamoyski die over de beruchte veldtocht naar Moskou gaat.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Marck »

Iemand bekend met Door de liefde van Christus gedrongen van Dr. A. de Reuver?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Marck »

Hoe zijn de boeken van de Hersteld Hervormde Studies? Ik heb die over het Gereformeerd Piëtisme van Op 't Hof. Maar kan voordelig aan die deeltjes over dopen en profetie en tongentaal komen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Zita »

Ik zoek een kinderboek over kranen, shovels en vuilniswagens. Neef van twee vindt dat het allerleukste wat er bestaat. Wie heeft een gouden tip?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Terri »

Zita schreef:Ik zoek een kinderboek over kranen, shovels en vuilniswagens. Neef van twee vindt dat het allerleukste wat er bestaat. Wie heeft een gouden tip?
Er staan een paar leuke kijk en zoekboeken bij bol.com.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:Ik zoek een kinderboek over kranen, shovels en vuilniswagens. Neef van twee vindt dat het allerleukste wat er bestaat. Wie heeft een gouden tip?
Bij bol.com niet meer leverbaar, misschien ergens anders wel? https://www.bol.com/nl/nl/p/dump-dozer- ... 010210205/
-
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door merel »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Ik heb Martin Bril gelezen: de kleine keizer. Dan krijg je een goedeindruk en precies genoeg informatie om op tijd te realiseren dat Napoleon in den breede teveel vereerd wordt.
Dat kan ik niet rijmen met de keerzijde zoals blijkt uit het magistrale werk 1812 van Adam Zamoyski die over de beruchte veldtocht naar Moskou gaat.
Mijn 10 jarige leest deze nu voor zijn spreekbeurt over Napoleon. Zijn oudere broer heeft zich een beetje vergaloppeerd door de het complete assortiment van volwassen afdeling van de bibliotheek voor hem mee te nemen in plaats van Napoleon voor Dummies ofzo. Bart van Loo zat namelijk ook bij schifting.
Plaats reactie