John Piper

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: John Piper

Bericht door DDD »

Ja. Ik weet niet beter of hier in de buurt zit een zoeklichtgemeente.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: John Piper

Bericht door Jongere »

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: John Piper

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Ja. Ik weet niet beter of hier in de buurt zit een zoeklichtgemeente.
Oegstgeest?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: John Piper

Bericht door DDD »

Doorn. Zoals Jongere al citeerde.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: John Piper

Bericht door Germanicus »

John Piper: 'Hef een fakkel op tegen gletsjer van secularisme!'

https://www.rd.nl/kerk-religie/piper-he ... -1.1597781
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: John Piper

Bericht door J.C. Philpot »

Germanicus schreef:John Piper: 'Hef een fakkel op tegen gletsjer van secularisme!'

https://www.rd.nl/kerk-religie/piper-he ... -1.1597781
Mooi hoe hij hier spreekt over de souvereiniteit van God in de verlossing. Ongeveer 15 jaar geleden heeft een serie van lezingen van hem over de 5 punten van het Calvinisme, en de souvereiniteit van God, veel voor mij betekend.

Ik kwam erachter dat er alleen werkelijke zekerheid is, als de verlossing voledig in Gods handen ligt.

Zoals Paulus ook jubelt na het belijden van deze waarheden:
28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.
29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.
30 En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.
31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
33 Wie zal beschuldiging inbrengen tegen de uitverkorenen Gods? God is het, Die rechtvaardig maakt.
34 Wie is het, die verdoemt? Christus is het, Die gestorven is; ja, wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook ter rechter hand Gods is, Die ook voor ons bidt.
35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36 (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.)
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
39 Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: John Piper

Bericht door Nasrani »

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: John Piper

Bericht door helma »

Germanicus schreef:
Nasrani schreef:Aanstaande vrijdag en zaterdag is John Piper spreker in Apeldoorn tijdens de Zoeklichtdagen. Hij komt voor het laatst spreken in Nederland.
Nog forummers die er naar toe gaan?
Ja, zaterdag!
En hoe vond je het? Voor mij sprong de lezing van John Piper er wel uit.
Die van ds van Campen heb ik niet gehoord overigens. Hoorde ik wisselende reacties over.
Wij hebben bij de stand ontzettend veel mensen gesproken. Was er gewoon schor van :)
Het was aangenaam publiek.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: John Piper

Bericht door Nasrani »

helma schreef:
Germanicus schreef:
Nasrani schreef:Aanstaande vrijdag en zaterdag is John Piper spreker in Apeldoorn tijdens de Zoeklichtdagen. Hij komt voor het laatst spreken in Nederland.
Nog forummers die er naar toe gaan?
Ja, zaterdag!
En hoe vond je het? Voor mij sprong de lezing van John Piper er wel uit.
Die van ds van Campen heb ik niet gehoord overigens. Hoorde ik wisselende reacties over.
Wij hebben bij de stand ontzettend veel mensen gesproken. Was er gewoon schor van :)
Het was aangenaam publiek.
De lezing van John Piper was inderdaad heel mooi.
Die van ds van Campen trouwens ook... leven in verwachting... ik snap dat er wel wisselend op gereageerd werd ja, dat is hier op het forum ook al terug te lezen... maar de belangrijkste vraag was in zijn lezing toch leef ik in verwachting en zie ik vol verwachting uit naar de wederkomst van de Heere Jezus. En daar gaat het om, visies ed zijn van ondergeschikt belang.
Ik vond dat van der Staaij ook een mooie lezing had en Peter van de Weerdt had zeker mooi praktische punten over evangelisatie (voor mij dan), zijn opmerking over dat nieuwe kerken ook zo snel weer op zichzelf gericht zijn en met de rug naar de buitenwereld gaan staan raakte mij wel.
Vrijdag was het bij jullie stand ook al druk.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: John Piper

Bericht door Germanicus »

helma schreef:
Germanicus schreef:
Nasrani schreef:Aanstaande vrijdag en zaterdag is John Piper spreker in Apeldoorn tijdens de Zoeklichtdagen. Hij komt voor het laatst spreken in Nederland.
Nog forummers die er naar toe gaan?
Ja, zaterdag!
En hoe vond je het? Voor mij sprong de lezing van John Piper er wel uit.
Die van ds van Campen heb ik niet gehoord overigens. Hoorde ik wisselende reacties over.
Voor mij waren de bijdragen van Piper het hoogtepunt inderdaad. Ook (weer) genoten van Van der Staaij. Wat mij ook bijzonder aansprak is dat Het Zoeklicht reformatorischen en evangelischen wil verbinden om een gezamenlijk 'Bijbelgetrouw front' te vormen tegen het fundamentalistische secularisme en verwaterende (cultuur)christendom.
Hier beneden is het niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: John Piper

Bericht door Jantje »

Hoe moet ik de Zoeklichtdagen beoordelen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: John Piper

Bericht door Bonny »

Jantje schreef:Hoe moet ik de Zoeklichtdagen beoordelen?
Lees er over, denk dan na wat je er van vond en tik dat op refoforum.nl. Makkelijk zat. :modo
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: John Piper

Bericht door helma »

Als de Zoeklichtman van vrijdag dezelfde was als die van zaterdag heb ik een beetje met kromme tenen naar hem geluisterd.
Ik ben een beetje allergisch geworden voor een evangelie waarin je het maar niet moet hebben over zonde en schuld.
En dat we maar goede vrienden moeten zijn met zondaren want dat Jezus in onze tijd vast op een boot van de Gaypride was meegevaren.

De muziek was niet mijn stijl. Dat kan ik vaak nog best een beetje relativeren maar om met heel veel bombarie te zingen over het kruis van Christus en dat ik zo bereid ben om de weg te gaan die Hij mij wijst ligt me niet zo.
Dat heupwiegende, hijgende zingen vanuit een bepaalde extase die al bij de eerste woorden aanwezig is stuit mij enorm tegen de borst.
Op een gegeven moment vond ik het lijken op een soort seksuele opwinding.
Later sprak ik een jonge man uit de GKV die vroeg hoe ik de dag ervaarde. Toen ik zei dat het zingen niet mijn smaak was, zei hij dat hij zijn gedachten gevangen had moeten houden vanwege de kleding die sommige zangersessen droegen gecombineerd met de manier van zingen. Dat hij niet kon begrijpen dat dit zo ging. :fi

Geef mij maar Johannes de Heer met een traporgeltje. Die tijd was zo gek nog niet.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: John Piper

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Hoe moet ik de Zoeklichtdagen beoordelen?
Eerste reactie: Je hoeft het echt niet te beoordelen als je toch niet overweegt te gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: John Piper

Bericht door Herman »

helma schreef:Als de Zoeklichtman van vrijdag dezelfde was als die van zaterdag heb ik een beetje met kromme tenen naar hem geluisterd.
Ik ben een beetje allergisch geworden voor een evangelie waarin je het maar niet moet hebben over zonde en schuld.
En dat we maar goede vrienden moeten zijn met zondaren want dat Jezus in onze tijd vast op een boot van de Gaypride was meegevaren.
Ik vind dit een vrij schokkende weergave van de boodschap. Is dit ook John Piper?
Plaats reactie