Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door caprice »

Jongere schreef:Owen leest niet bepaald makkelijk, maar is wel een geweldige theoloog. En dat bedoel ik dan even in de 'ware zin' van het woord theoloog.
Dat valt wel mee. Ik heb jaren geleden 'De heerschappij der zonde en genade' van John Owen gelezen en dat was best te volgen. Dit is een verhandeling over Romeinen 6 vers 14, 'voorafgegaan van eene Leerrede over den ootmoedigen wandel van een Christen met God uit Micha VI : 8'.
Uitgave 1838
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Jongere »

caprice schreef:
Jongere schreef:Owen leest niet bepaald makkelijk, maar is wel een geweldige theoloog. En dat bedoel ik dan even in de 'ware zin' van het woord theoloog.
Dat valt wel mee. Ik heb jaren geleden 'De heerschappij der zonde en genade' van John Owen gelezen en dat was best te volgen. Dit is een verhandeling over Romeinen 6 vers 14, 'voorafgegaan van eene Leerrede over den ootmoedigen wandel van een Christen met God uit Micha VI : 8'.
Uitgave 1838
Als ik het taalgebruik in jouw posts op Refoforum lees, denk ik niet dat het veel zegt dat jij Owen goed kon volgen. Voor veel mensen zal het alsnog lastig te volgen zijn. Vooral de lange (en soms wat wollige) zinnen die hij gebruikt, een beetje te vergelijken met hoe Edwards schrijft.
Maar zeker aan te raden, daar ging het maar om.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Wilhelm »

Jongere schreef:[Als ik het taalgebruik in jouw posts op Refoforum lees, .

:haha
Het zou qua taalgebruik Owen zelf (of een tijdgenoot) kunnen zijn bedoel je? ;)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door caprice »

Jongere schreef:
caprice schreef:
Jongere schreef:Owen leest niet bepaald makkelijk, maar is wel een geweldige theoloog. En dat bedoel ik dan even in de 'ware zin' van het woord theoloog.
Dat valt wel mee. Ik heb jaren geleden 'De heerschappij der zonde en genade' van John Owen gelezen en dat was best te volgen. Dit is een verhandeling over Romeinen 6 vers 14, 'voorafgegaan van eene Leerrede over den ootmoedigen wandel van een Christen met God uit Micha VI : 8'.
Uitgave 1838
Als ik het taalgebruik in jouw posts op Refoforum lees, denk ik niet dat het veel zegt dat jij Owen goed kon volgen. Voor veel mensen zal het alsnog lastig te volgen zijn. Vooral de lange (en soms wat wollige) zinnen die hij gebruikt, een beetje te vergelijken met hoe Edwards schrijft.
Dat valt best mee. Ik heb geen universitaire opleiding gedaan ofzo. Ik denk dat ik in het tweede leerjaar van het MBO, volgend op de MAVO zat, zijnde 18 jaren oud toen ik het las.
En anders geldt: oefening baart kunst, dus: veel lezen. :livre
Jongere schreef:Maar zeker aan te raden, daar ging het maar om.
Zo is dat. 'Van harte aanbevolen'.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

Is het boek Death of death in the Death of Christ van John Owen ooit in het nederlands vertaald?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Zita »

Ondanks mijn boekenkoopstop:
Remarque: De boog der sterken
Bella Fromm: Bloed en banketten
Philip Metcalfe: 1939
Nelleke Noordervliet: Het oog van de engel
Louis Paul Boon: Mijn kleine oorlog
A.F. Troost: Hier is mijn hand
W. van 't Spijker: Geest, Woord en Kerk, opstellen over de geschiedenis van het gereformeerd protestantisme
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

Zita schreef:Ondanks mijn boekenkoopstop:
Remarque: De boog der sterken
Bella Fromm: Bloed en banketten
Philip Metcalfe: 1939Nelleke Noordervliet: Het oog van de engel
Louis Paul Boon: Mijn kleine oorlog
A.F. Troost: Hier is mijn hand
W. van 't Spijker: Geest, Woord en Kerk, opstellen over de geschiedenis van het gereformeerd protestantisme
De juiste titel zal zijn "1933" Mooi boek trouwens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Zita »

huisman schreef:
Zita schreef:Ondanks mijn boekenkoopstop:
Remarque: De boog der sterken
Bella Fromm: Bloed en banketten
Philip Metcalfe: 1939Nelleke Noordervliet: Het oog van de engel
Louis Paul Boon: Mijn kleine oorlog
A.F. Troost: Hier is mijn hand
W. van 't Spijker: Geest, Woord en Kerk, opstellen over de geschiedenis van het gereformeerd protestantisme
De juiste titel zal zijn "1933" Mooi boek trouwens.
Klopt, ja. Ik keek een beetje scheel, denk ik.
Rainbow Pockets heeft wel meer kwaliteitsboeken. Als ik tweedehands boeken koop, kijk ik bij de pockets eigenlijk alleen naar Salamander, Rainbow en Singel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Is het boek Death of death in the Death of Christ van John Owen ooit in het nederlands vertaald?
Ja, ik heb dat boek wel eens gezien: "De dood gedood door de dood van Christus". Mogelijk heeft Jean het.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Is het boek Death of death in the Death of Christ van John Owen ooit in het nederlands vertaald?
Ja, ik heb dat boek wel eens gezien: "De dood gedood door de dood van Christus". Mogelijk heeft Jean het.
Wat trouwens bijzonder de moeite waard is, is het voorwoord van J.I. Packer bij dit boek. Hier te lezen:
http://www.all-of-grace.org/pub/others/ ... death.html
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

Jongere schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Is het boek Death of death in the Death of Christ van John Owen ooit in het nederlands vertaald?
Ja, ik heb dat boek wel eens gezien: "De dood gedood door de dood van Christus". Mogelijk heeft Jean het.
Wat trouwens bijzonder de moeite waard is, is het voorwoord van J.I. Packer bij dit boek. Hier te lezen:
http://www.all-of-grace.org/pub/others/ ... death.html
Bedankt :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Auto »

"Verborgen omgang", Prof.dr. A. de Reuver
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door dennis »

En dun boekje van W. Wisser dat over vasten gaat.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door vlinder »

dennis schreef:En dun boekje van W. Wisser dat over vasten gaat.
Heet het: vasten en bidden? Die ben ik ook aan het lezen.
Volgens memento was hij ds. in de GG, volgens mij niet.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door J.C. Philpot »

vlinder schreef:
dennis schreef:En dun boekje van W. Wisser dat over vasten gaat.
Heet het: vasten en bidden? Die ben ik ook aan het lezen.
Volgens memento was hij ds. in de GG, volgens mij niet.
Hij is ouderling in de Gereformeerde Gemeente in Nunspeet. Het is niet ds. Visser uit Amersfoort.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gesloten