Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door aritha »

jan03 schreef:Khaled Hoesseini: De Vliegeraar.

Omschrijving:

De vliegeraar (2003, originele titel The kite runner) is het verhaal van Amir, een Afghaanse jongen die probeert een nauwere band met zijn vader te krijgen en tevens worstelt met een schokkende gebeurtenis in zijn jeugdjaren. De roman speelt zich af tegen de historische achtergrond van de val van de monarchie tot de instorting van het Taliban regime, en in de omgeving van San Francisco. Tot de vele thema's van het boek behoren de etnische spanningen tussen de Hazara en Pashtun bevolkingsgroepen, en de ervaringen van Amir en zijn vader als immigranten in de Verenigde Staten. Het boek was in de VS het op twee na best verkopend boek van 2005 en is als film verschenen in 2008.
(Bron: Wikipedia)
Wat spreekt jou het meest aan in dit boek?
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door jan03 »

Dat is een lastige vraag. Ik vond het helemaal een adembenemend boek. Toch, wat me het meest aanspreekt is de worsteling met de gebeurtenis uit het verleden.

Heb je het ook gelezen en wat vond je ervan?
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door aritha »

jan03 schreef:Dat is een lastige vraag. Ik vond het helemaal een adembenemend boek. Toch, wat me het meest aanspreekt is de worsteling met de gebeurtenis uit het verleden.

Heb je het ook gelezen en wat vond je ervan?
Nee, ik heb een heel goed recensie gelezen. Toen dacht ik: die wil ik kopen!
Nog steeds niet gedaan.

Ik houd van boeken met worstelingen met gebeurtenissen uit het verleden! :livre
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door Marnix »

Zeker een aanrader dan.

Bij mij heeft de Hizkia-trilogie van Lynn Austin wel veel indruk gemaakt. Hoe ze die tijd beschrijft enzo... Zeker een aanrader.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door JaCa »

De laatste dagen van Dorean.......weet ff de schrijver niet meer ;) een duitse iig

Hele mooie beeldspraak over de eindtijd....enorm!!

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door helma »

Marnix schreef:Zeker een aanrader dan.

Bij mij heeft de Hizkia-trilogie van Lynn Austin wel veel indruk gemaakt. Hoe ze die tijd beschrijft enzo... Zeker een aanrader.
daar ben ik nu in bezig; lees alle bijbehorende Bijbelgedeeltes erbij.
Leerzaam!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door refo »

Marnix schreef:Zeker een aanrader dan.

Bij mij heeft de Hizkia-trilogie van Lynn Austin wel veel indruk gemaakt. Hoe ze die tijd beschrijft enzo... Zeker een aanrader.
Wat ik vooral mooi vond is dat aan Hepzibah verteld wordt dat God vergeeft, maar men niet precies weet hoe dat eigenlijk kan. Wie betaalt de schuld dan? Ik denk dat God die Zelf betaald heeft. In het OT was dat inderdaad nog niet bekend.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door freek »

Marnix schreef:Zeker een aanrader dan.

Bij mij heeft de Hizkia-trilogie van Lynn Austin wel veel indruk gemaakt. Hoe ze die tijd beschrijft enzo... Zeker een aanrader.
Mij ook! Heel bijzonder, veel waardevoller dan veel andere Amerikaanse romans. Over Amerikaanse romans gesproken, de trilogie van Francine Rivers over het ROmeinse rijk vond ik ook zeer indrukwekkend. Met name deel 2, waarin Marcus tot geloof komt.
Teun
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 mei 2008, 15:35

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door Teun »

freek schreef:
Marnix schreef:Zeker een aanrader dan.

Bij mij heeft de Hizkia-trilogie van Lynn Austin wel veel indruk gemaakt. Hoe ze die tijd beschrijft enzo... Zeker een aanrader.
Mij ook! Heel bijzonder, veel waardevoller dan veel andere Amerikaanse romans. Over Amerikaanse romans gesproken, de trilogie van Francine Rivers over het ROmeinse rijk vond ik ook zeer indrukwekkend. Met name deel 2, waarin Marcus tot geloof komt.

Inderdaad erg mooie series, zowel die van Austin (Hizkia en Manasse) als die trilogie van Rivers. De series van de mannen en vrouwen uit de Bijbel van Rivers zijn weer een heel stuk minder vind ik.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door helma »

Teun schreef:
freek schreef:
Marnix schreef:Zeker een aanrader dan.

Bij mij heeft de Hizkia-trilogie van Lynn Austin wel veel indruk gemaakt. Hoe ze die tijd beschrijft enzo... Zeker een aanrader.
Mij ook! Heel bijzonder, veel waardevoller dan veel andere Amerikaanse romans. Over Amerikaanse romans gesproken, de trilogie van Francine Rivers over het ROmeinse rijk vond ik ook zeer indrukwekkend. Met name deel 2, waarin Marcus tot geloof komt.

Inderdaad erg mooie series, zowel die van Austin (Hizkia en Manasse) als die trilogie van Rivers. De series van de mannen en vrouwen uit de Bijbel van Rivers zijn weer een heel stuk minder vind ik.

mmm...zelf vind ik de vrouwenserie tot nu toe leerzaam (ben ook daar in bezig, maar in t engels, dat gaat wat minder snel...)
de serie over de Romeinse tijd vind ik erg boeiend maar af en toe een beetje vergezocht....
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door Afgewezen »

Apart, al die boeken die jullie noemen, zijn boeken waar ik nu nooit naar zou grijpen.
Waar ligt dat nu aan?
Teun
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 mei 2008, 15:35

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door Teun »

@ Helma

mmm...zelf vind ik de vrouwenserie tot nu toe leerzaam (ben ook daar in bezig, maar in t engels, dat gaat wat minder snel...)
de serie over de Romeinse tijd vind ik erg boeiend maar af en toe een beetje vergezocht.



Daar zullen het ook wel romans voor wezen :) Zie je in de boeken van Hizkia en Mannasse ook wel terug.
Teun
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 mei 2008, 15:35

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door Teun »

Afgewezen schreef:Apart, al die boeken die jullie noemen, zijn boeken waar ik nu nooit naar zou grijpen.
Waar ligt dat nu aan?

Ben een keer in de serie van Austin begonnen omdat ik verder eigenlijk even niets had liggen.
Dat was het begin van mijn 'Austinverslaving'.
Als je er eenmaal inzit kom je er niet meer uit. Zijn heel wat late uurtjes geworden.
Zeker proberen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door helma »

Afgewezen schreef:Apart, al die boeken die jullie noemen, zijn boeken waar ik nu nooit naar zou grijpen.
Waar ligt dat nu aan?

tjaa.....smaken verschillen

vind het zelf wel aantrekkelijk om me op die manier een goed beeld te vormen van de tijd en hoe men leefde.
Ben in Ruth bezig en dan ineens zie je dat het nog een hele tippel is geweest voor Naomi en Ruth om vanuit Moab weer naar Bethlehem te gaan. Dan pak ik er het kaartje uit m'n GBS bij om eens te kijken hoe ze gelopen zijn.
En ook hoe snel het volk in het beloofde land ook al geen vertrouwen meer had in de God die hen geleid had; Boaz was natuurlijk een kind van Rachab; en in die tijd was er alweer hongersnood vanwege ongehoorzaamheid. Elimelech moet haast een van degenen zijn geweest die vanuit de woestijn in het land Kanaän aankwamen en getuige van de manier; de wonderen waardoor God aan israël het beloofde land gaf. En dan toch naar Moab in plaats van te pleiten op de beloften van God dat het een land zou zijn vloeiende van melk en honing...

Aan het eind stelt Francine Rivers dan vragen om je te spiegelen aan de levens van de hoofdpersonen en die vind ik best wel treffend soms. Ze kan je echt een spiegel voorhouden!

Vind het een nuttige vorm van ontspanning
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Welk boek heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op je??

Bericht door henriët »

de BIJBEL!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie