Gratis boeken downloaden!

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door -DIA- »

kroonprinses schreef:
jakobmarin schreef: => En dan niet te vergeten deze enorme hoeveelheid: http://books.google.nl
O, wat gaaf...staat een aantal boeken bij van m'n Amerikaanse favo-schrijfsters (moet ik wel m'n Engels opkrikken) :livre
Inderdaad interessant, maar je moet een account bij Google aanken neem ik aan?
Ik vind het een beetje bezwaarlijk dat Google je op de voet kan volgen....
Of valt dat nog mee? Wat zeggen de deskundigen op het forum?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door WimA »

-DIA- schreef:
kroonprinses schreef:
jakobmarin schreef: => En dan niet te vergeten deze enorme hoeveelheid: http://books.google.nl
O, wat gaaf...staat een aantal boeken bij van m'n Amerikaanse favo-schrijfsters (moet ik wel m'n Engels opkrikken) :livre
Inderdaad interessant, maar je moet een account bij Google aanken neem ik aan?
Ik vind het een beetje bezwaarlijk dat Google je op de voet kan volgen....
Of valt dat nog mee? Wat zeggen de deskundigen op het forum?
Nee, dat valt niet mee. Commercieel gezien niet: Zie Artikel
Google beinvloed o.a. ook, a.d.h.v. de voorkeuren, de zoekopdrachten. Lees het boek "Het ondiepe" van Carr.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Inderdaad interessant, maar je moet een account bij Google aanken neem ik aan?
Ik vind het een beetje bezwaarlijk dat Google je op de voet kan volgen....
Of valt dat nog mee? Wat zeggen de deskundigen op het forum?
Ik heb ook een google account, maar ik lig er zelf eerlijk gezegt niet wakker van.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door Klomp »

-DIA- schreef:Inderdaad interessant, maar je moet een account bij Google aanken neem ik aan?
Nee.
De boeken die daar (volledig) beschikbaar zijn (beschikbare scans), vallen buiten het copyright, en dus aardig oud.
Of je boeken kunt bekijken is ook nog afhankelijk van de locatie (land) vanwaar je de site bezoekt.
Vanuit NL: Voor de meeste boeken wordt voor de zekerheid <1870 of zoiets aangenomen. (er vanuitgaande dat een mogelijk jonge auteur uit 1870 in 1941 al wel overleden zou zijn). [Copyright regel: alle medewerkenden overleden en publicatiedatum is 70 jaar geleden, dus 2012 - 70 = <1942].
Het jaartal is erg strikt, waardoor ook veel voor nederland vrije boeken niet raadpleegbaar zijn.
Vanuit de VS is in principe alles gedrukt <1923 vrij. (copyright-regels VS).
Dus sommige boeken zijn vanuit Nederland niet te downloaden, en vanuit de VS wel.
Uitzondering voor NL: de boeken die oorspronkelijk uit de Koninklijke Bibliotheek komen en door Google zijn gescand, zijn vrij raadpleegbaar vanuit NL. (voorwaarde van de KB)

Voor veel boeken (voornamelijk engels) worden veel boeken gedownload en geüpload op The Internet Archive. (archive.org).

Verder is natuurlijk ook nog gutenberg.org.
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door Johannes 3:16 »

-DIA- schreef: Ik vind het een beetje bezwaarlijk dat Google je op de voet kan volgen....
Aan de hand van je ip-adres kunnen ze je ook gewoon volgen hoor.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door J.C. Philpot »

Johannes 3:16 schreef:
-DIA- schreef: Ik vind het een beetje bezwaarlijk dat Google je op de voet kan volgen....
Aan de hand van je ip-adres kunnen ze je ook gewoon volgen hoor.
Het bezit van een mobiele telefoon is ook zoiets. Men kan precies weten waar je allemaal geweest bent.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gratis boeken downloaden!

Bericht door Mara »

De man van een vriendin moet op verzoek gegevens uit computers halen, die diep, diep verborgen zijn.
Het is zijn werk. Van hem hoorde ik dat heel veel over je bekend is, aan de hand van gebruik van internet.
En hoe je (onbewust) beïnvloed en gemanipuleerd wordt door pop ups, reclames e.d.
Ik dacht altijd dat weg = weg is, maar dat is dus niet zo.
In een consumentenprogramma hoorde ik dat als je een vliegticket uitzoekt, (de goedkoopste), je dit op je eigen computer kunt doen, maar op een ander IP adres moet gaan boeken. Want in de tussentijd zou de prijs stijgen. :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie