Snuf: the movie

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Snuf: the movie

Bericht door Unionist »

http://www.nd.nl
Snuf wordt filmheld
door onze redacteur Rien van den Berg
BARNEVELD - Regisseur Steven de Jong, van de Kameleonfilms, gaat de boeken van Snuf de hond verfilmen. Er komt een twaalfdelige televisieserie en misschien een bioscoopfilm.
De drie betrokken partijen hebben de contracten inmiddels getekend. Vier schrijvers werken aan de filmscripts, uitgeverij De Vuurbaak bereidt nieuwe edities van de boeken van Snuf de hond voor en de Evangelische Omroep zal de twaalf delen uitzenden.

Voor de Friese acteur en regisseur Steven de Jong zijn de Snufboeken jeugdsentiment. ,,Ik verslond ze. Snuf was een van mijn favorieten. En ik vond het na Lassie en Rex wel eens tijd worden voor een Nederlandse serie met een hond in de hoofdrol.''

De Jong liep al langer rond met het idee, maar na het succes van de eerste Kameleonfilm moest hij voorrang geven aan De Kameleon II.

De EO laat weten ,,hartstikke trots'' te zijn dat hij de serie gaat brengen. Woordvoerder Martin van Oosten: ,,We mikken op een breed publiek. De serie zal helemaal in de stijl blijven van de tijd waarin de boeken geschreven zijn.''

Regisseur De Jong vindt dat de boeken van Snuf de hond niet specifiek gebonden zijn aan een gereformeerde of christelijke achterban. ,,Ik ben zelf Nederlands hervormd opgevoed. Het zijn wel gereformeerde boeken, maar wij gingen ook naar de kerk, zondagsschool en catechisatie, dus die herkenning was er wel. Maar ik kom ook heel veel mensen tegen die niet gelovig zijn, en die de boeken ook verslonden hebben.''

De hoofdpersonen in de boeken van Snuf de hond bidden nogal eens. Hoe ziet De Jong dat in een filmbeeld voor zich? ,,Dan zullen ze misschien alleen naar boven kijken of de handen vouwen; een gebed zelf is lastig te verfilmen.''

Maar De Jong zal het niet uit de weg gaan. ,,Ik maak nu in de televisiereeks Dankert & Dankert een aflevering over moslims. Die komen dus ook in beeld met hun hoofd naar Mekka. Als je het subtiel doet, is er plaats genoeg voor, ook in de film.''

De Jong is niet bij het geloof weggeraakt, vertelt de regisseur. ,,Wij gingen vroeger wekelijks naar de kerk. Dat doe ik nu niet meer. Toch kom ik nog wel in de kerk, en mijn geloof is eigenlijk niet veranderd.''

Vooral het tweede deel van de Kameleonfilm was opgebouwd uit verhalen uit verschillende boeken. De Jong zal twaalf delen maken, terwijl er negen Snufboeken zijn. Wordt het net zo vrij als bij de Kameleon? ,,Nee. Je kunt meer afleveringen uit een boek halen, en je mag best eigen ingrediënten toevoegen aan een film. Maar ik zal de basis bewaken. De afleveringen moeten heel herkenbaar de sfeer van de boeken ademen.''

Ontspanning
Bij uitgeverij De Vuurbaak zijn de boeken van Snuf de hond nog altijd leverbaar. Het zijn heuse eversellers, boeken die gestaag blijven verkopen aan steeds weer een nieuw publiek. Gaat De Vuurbaak nu nieuwe filmedities uitbrengen? Directeur Bernhard van Hulst: ,,Ja, Snuf wordt geprolongeerd als het succesvol is.'' De uitgever schaaft en schuurt sowieso bij elke herdruk iets aan de uitgaven. ,,Sommige woorden en uitdrukkingen verouderen. De schrijver gebruikt ook wel eens uitdrukkingen die specifiek Fries blijken te zijn. Die vervangen we ook.''

De schrijver, Piet Prins, werd in 1909 als Piet Jongeling geboren in het Friese Damwoude. Hij werd later hoofdredacteur van het Nederlands Dagblad, en zat jarenlang voor het Gereformeerd Politiek Verbond in de Tweede Kamer. Hoort dat Fries van Jongeling niet bij het taaleigen van het boek? Van Hulst: ,,Alleen als het zo bedóeld is, niet als het er toevallig insluipt. Jongeling schreef de Snufboeken in de verloren uurtjes in de trein, voor zijn ontspanning. Heel kritisch dacht hij volgens mij over zijn schrijfstijl niet na.''
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Ehhhhhhhhhhhh, ze zullen dan wél een andere titel voor de serie en de film moeten verzinnen...................

Er is namelijk al eerder een film uitgebracht onder de titel Snuff the Movie. Die handelt over een pedo-sadistische organistie die de expliciete handelingen met kinderen (tot de dood er op volgt!!!!!!) in beeld brengt.

De film heeft gigantische opschudding veroorzaakt in de wereld.....................met een wereldwijd juridisch onderzoek en vervolgingen aan toe.

Dus niet écht handig om de avonturen van Snuf de hond onder de titel Snuf, the movie uit de gaan brengen.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

tsja, op zo'n moment is het soms jammer dat je geen TV hebt....
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Die titel was van mijzelf, Petrus. Vond het wel goed bekken. Anders noemen we 'm gewoon Snuf, Snuf, Habibie.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef: Er is namelijk al eerder een film uitgebracht onder de titel Snuff the Movie. Die handelt over een pedo-sadistische organistie die de expliciete handelingen met kinderen (tot de dood er op volgt!!!!!!) in beeld brengt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Snuff_film
Als ik het goed begrijp, is het meer een genre. Ik kom wel snuff-movie als titel tegen, maar niet snuff the movie.
Niettemin: een walgelijk genre.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Het lijkt meer een broodje-aap genre, zoals Wiki zelf ook meldt:
Wikipedia schreef:The actual existence of snuff films has been disputed, and they have long been relegated by skeptics to the realm of urban legend and moral panic. To date, no example of a film of an actual murder that was created for commercial entertainment and distribution purposes has ever surfaced, leading to a common theory that they do not exist.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

In ieder geval reden om vanwege de PR goed over de naam na te denken. De boeken zijn in het engels vertaald als "Scout", misschien is dat een idee...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Unionist schreef:Die titel was van mijzelf, Petrus. Vond het wel goed bekken. Anders noemen we 'm gewoon Snuf, Snuf, Habibie.
:mrgreen: :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef: Er is namelijk al eerder een film uitgebracht onder de titel Snuff the Movie. Die handelt over een pedo-sadistische organistie die de expliciete handelingen met kinderen (tot de dood er op volgt!!!!!!) in beeld brengt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Snuff_film
Als ik het goed begrijp, is het meer een genre. Ik kom wel snuff-movie als titel tegen, maar niet snuff the movie.
Niettemin: een walgelijk genre.
Ach, als je ongevraagd en onverwacht geconfronteerd wordt met een trailer van die film........................dan mág je aannemen dat die film dus ook écht bestaat. Zéker als er wereldwijd een enorme ophef over is ontstaan..................
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Petrus schreef:
Hendrikus schreef:
Petrus schreef: Er is namelijk al eerder een film uitgebracht onder de titel Snuff the Movie. Die handelt over een pedo-sadistische organistie die de expliciete handelingen met kinderen (tot de dood er op volgt!!!!!!) in beeld brengt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Snuff_film
Als ik het goed begrijp, is het meer een genre. Ik kom wel snuff-movie als titel tegen, maar niet snuff the movie.
Niettemin: een walgelijk genre.
Ach, als je ongevraagd en onverwacht geconfronteerd wordt met een trailer van die film........................dan mág je aannemen dat die film dus ook écht bestaat. Zéker als er wereldwijd een enorme ophef over is ontstaan..................
Hoe heette die film, Petrus?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

03 Juni 2007
De Jong maakt Snuf de Hond-film

De Friese regisseur Steven de Jong, bekend van de Kameleon-films, gaat een speelfilm maken van de jeugdboekenreeks Snuf de Hond. De film is in het voorjaar van 2008 al in de bioscopen te zien en gaat vooraf aan een serie over Snuf de Hond die najaar 2008 op televisie komt.

De opnames voor de Snuf de Hond-film zijn in september en oktober. Welke acteurs meespelen is nog niet bekend.

"Ook de hond is nog niet gevonden", zegt De Jong."We zoeken een superslimme herdershond: Snuf moet de Nederlandse Commissaris Rex worden. Hij moet kunnen sluipen, springen, broodjes jatten en vooral luisteren."www.nos.nl

Wie heeft er nog een hond in de aanbieding? :mrgreen:
Adorote

Bericht door Adorote »

Snuf de hond( vlooienbak)daar valt een pasgeboren zuigeling bij in slaap. :x
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Broodjes jatten :roll:
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Mister schreef:Broodjes jatten :roll:
Ga ik onze hond ook leren :mrgreen:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Dus... wie zijn hond op commando kan laten dansen en huilen: Meld je aan!

Ik ben allang blij als onze hond wil gaan zitten!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie