Oudvaders lezen

Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Henk J »

Charles schreef:Institutie heeft drie jaar geduurd.
Oké, dus jullie hebben er ook de tijd voor genomen. Ben de Institutie nu ook aan het lezen, lees nu ongeveer elke week een 30-40 pagina's. Heb het tempo wat opgehoogd want er liggen nog meer boeken die ik graag nog wil lezen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Oudvaders lezen

Bericht door CvdW »

Als @Huisman zijn post ook weghaalt (de mijne heb ik al weggehaald), ik kan het niet weghalen in zijn bericht.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Bezorgd »

Het gevoel voor humor is ver te zoeken.
Kom, een grapje mag toch wel.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Oudvaders lezen

Bericht door TSD »

Bezorgd schreef:Het gevoel voor humor is ver te zoeken.
Kom, een grapje mag toch wel.
Soms moet je gewoon nadenken voordat je iets post. Jij ziet de humor er van in, anderen niet, je kan gewoon raden wat voor reacties er op komen. Zeker gelet op de sfeer in andere topics nu.

Humor werkt in een goede / veilige sfeer. Niet in die venijnige sfeer die hier op dit moment heerst.
Leesdienst
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 okt 2021, 12:57

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Leesdienst »

Ik kon een glimlach toch niet onderdrukken. In mijn eigen gemeente is nog steeds de lijn dat overal ambtsdragers bij moeten zijn. Dus het is wel herkenbaar. Ik zie er geen venijnige on onveilige sfeer in de posts van Bezorgd. Wel ben ik met Huisman en Herman eens dat diverse topics gekaapt worden door Gerefgemdiscussies. Dat zou niet zo moeten zijn :down
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Herman »

Bezorgd schreef:Het gevoel voor humor is ver te zoeken.
Kom, een grapje mag toch wel.
In digitale communicatie gebruik je een smiley om sarcasme van humor te onderscheiden. Gebruik die tool, en je neemt de lezer mee.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Bezorgd »

Leesdienst schreef:Ik kon een glimlach toch niet onderdrukken. In mijn eigen gemeente is nog steeds de lijn dat overal ambtsdragers bij moeten zijn. Dus het is wel herkenbaar. Ik zie er geen venijnige on onveilige sfeer in de posts van Bezorgd. Wel ben ik met Huisman en Herman eens dat diverse topics gekaapt worden door Gerefgemdiscussies. Dat zou niet zo moeten zijn :down
Ik heb de GG niet genoemd.
Ik ben GG-lid niet ;) (nu dan maar een keer met smiley)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Oudvaders lezen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Ik ben GG-lid niet ;) (nu dan maar een keer met smiley)
Gelukkig maar. Anders zou ik het nog serieus opvatten. :D
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Job »

Bezorgd schreef:Het gevoel voor humor is ver te zoeken.
Kom, een grapje mag toch wel.
Het is toch minimaal een geintje met een seintje. Kan er niet echt de lol van inzien.

Prachtig initiatief, zo'n leeskring. Jaloersmakend inderdaad en het strekt tot navolging. Zegen erbij toegewenst. Ik ben toevallig met het getipte boek 'Zelfverloochening en zelfbeproeving' van Hooker bezig. Is redelijk eenvoudig te lezen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Marck »

Wat zou ik het waarderen te mogen deelnemen in een leeskring. Met boeken zoals in deze topic genoemd. Maar woon in een moeilijke regio wat dit betreft. Ik ga eens bedenken hoe ik zo'n groep bij elkaar krijg of kan vinden. Fysiek of via internet.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Zeeuw »

Wij hebben de Bijbelkring. Iedere maand eigenlijk volgens de opzet die hier werd aangegeven. Voordat we helemaal door dat Boek heen zijn, zijn we een generatie verder denk ik.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Ditbenik »

Marck schreef:Wat zou ik het waarderen te mogen deelnemen in een leeskring. Met boeken zoals in deze topic genoemd. Maar woon in een moeilijke regio wat dit betreft. Ik ga eens bedenken hoe ik zo'n groep bij elkaar krijg of kan vinden. Fysiek of via internet.
In de provincie die nog mooier is dan Brabant? Ook daar zijn mensen die de Institutie hebben gelezen. In de vertaling van Sizoo trouwens.

In mijn jonge jaren (en nog in een andere provincie) moest ik een aantal avonden ergens oppassen. Daar stond 'De Redelijke Godsdienst' van Brakel in de kast. Die ben ik gaan lezen en die bracht me zodanig van slag dat ik 'm heb aangeschaft. Wat die schrijft kwam niet overeen met wat ik in de kerk hoorde. Later ben ik de Institutie gaan lezen. Tijdens mijn studie heb ik een gedeelte hiervan ook moeten bestuderen, naast wat moderne dogmatiek. Deze twee werken (Brakel en Calvijn) hebben mij gevormd.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oudvaders lezen

Bericht door Geytenbeekje »

Marck schreef:Wat zou ik het waarderen te mogen deelnemen in een leeskring. Met boeken zoals in deze topic genoemd. Maar woon in een moeilijke regio wat dit betreft. Ik ga eens bedenken hoe ik zo'n groep bij elkaar krijg of kan vinden. Fysiek of via internet.
Je zou een kerkenraad kunnen vragen die dit heeft om mee te doen? Ook zou je kunnen vragen of je met een gemeente online mee mag doen, als ze het online hebben.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Oudvaders lezen

Bericht door Marck »

Ditbenik schreef:
Marck schreef:Wat zou ik het waarderen te mogen deelnemen in een leeskring. Met boeken zoals in deze topic genoemd. Maar woon in een moeilijke regio wat dit betreft. Ik ga eens bedenken hoe ik zo'n groep bij elkaar krijg of kan vinden. Fysiek of via internet.
In de provincie die nog mooier is dan Brabant? Ook daar zijn mensen die de Institutie hebben gelezen. In de vertaling van Sizoo trouwens.

In mijn jonge jaren (en nog in een andere provincie) moest ik een aantal avonden ergens oppassen. Daar stond 'De Redelijke Godsdienst' van Brakel in de kast. Die ben ik gaan lezen en die bracht me zodanig van slag dat ik 'm heb aangeschaft. Wat die schrijft kwam niet overeen met wat ik in de kerk hoorde. Later ben ik de Institutie gaan lezen. Tijdens mijn studie heb ik een gedeelte hiervan ook moeten bestuderen, naast wat moderne dogmatiek. Deze twee werken (Brakel en Calvijn) hebben mij gevormd.
Calvijn, Brakel, en verder tot vandaag staat hier ook redelijk gelezen in de kast of liggen naast mijn bed Afbeelding
Dat bed stond trouwens vroeger ook in die mooiere provincie dan Brabant.
Laatst gewijzigd door Marck op 14 jan 2022, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Oudvaders lezen

Bericht door Marck »

Geytenbeekje schreef:
Marck schreef:Wat zou ik het waarderen te mogen deelnemen in een leeskring. Met boeken zoals in deze topic genoemd. Maar woon in een moeilijke regio wat dit betreft. Ik ga eens bedenken hoe ik zo'n groep bij elkaar krijg of kan vinden. Fysiek of via internet.
Je zou een kerkenraad kunnen vragen die dit heeft om mee te doen? Ook zou je kunnen vragen of je met een gemeente online mee mag doen, als ze het online hebben.
Ik bedoelde naast de opbouwende tweewekelijkse bijbelstudie avond onder verantwoordelijkheid van de kerkenraad op het echt grondig doornemen van theologische werken.
Plaats reactie