Podcasts

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Podcasts

Bericht door Zita »

Een speciaal podcast-topic was er volgens mij nog niet.
Ik heb onlangs 'Looking for Jane' geluisterd, over Jane Austen. Je moet haar boeken wel kennen en kunnen waarderen, anders is het geen leuke podcast, denk ik. Maar ik heb er zeer van genoten. Ik luisterde 'm al klussend, en dat was geen probleem. Het is niet extreem spannend of met een sterke opbouw, dus hier en daar een zin missen omdat ze niet over het schuurapparaat heengeschreeuwd komen, is geen bezwaar. https://klara.be/looking-jane-aflevering-1-0
Gisteren ben ik begonnen met 'De Bourgondiërs', van Bart van Loo. Wát een verteller. Wát een kennis. Wát een leuke manier om een hoop te leren. Daar moet je trouwens wel echt met je aandacht bijzijn, anders raak je toch wel in de war met de Jannen en Filippen en andere hoofdpersonen. Maar mijn basiskennis over die tijd is ook wel beneden het nulpunt, dus het landt allemaal wat minder in toebereide aarde, zeg maar. https://klara.be/debourgondiers
Ik ben duidelijk nog maar een beginneling wat podcasts betreft. Ik denk ook dat ik uiteindelijk meer een lezer of kijker dan een luisteraar ben. Maar met vertellers als Bart van Loo zie je het gewoon allemaal voor je :)
Wat zijn nog meer aanraders voor podcasts?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Podcasts

Bericht door parsifal »

Ik luister nu vaak "in our time" van BBC, maar dat is Engels. Vorige week ook de Bourgondiërs afgesloten. Geweldig inderdaad. Ik ben nu nog op zoek naar een goede versie van de goddelijke komedie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcasts

Bericht door J.C. Philpot »

Zita schreef:Een speciaal podcast-topic was er volgens mij nog niet.
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4521

;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Podcasts

Bericht door John Galt »

Ik volg momenteel "Eerst dit" (Korte Bijbeloverdenkingen), "Bidden onderweg" (Gebeden en meditatie), "De Stem" (van de SDOK), "Deutsche im Alltag" (om mijn Duits wat op te vijzelen) en de "Ongelofelijke podcast". Ook heb ik een tijdlang wat historische podcasts gevolgd, zoals over de Amerikaanse Burgeroorlog, de Russische geschiedenis en de Boerenoorlog. Maar die zijn vaak heel gedetailleerd. Ik hoef nu ook weer niet perse alle ins en outs van elke veldslag te weten. Die Russische (Russian Rulers) is wel bere-interessant.
Omdat ik nogal een korte interesseboog heb, luister ik soms een paar maanden naar een podcast en dan stop ik weer. Er is ook zoveel interessant aanbod!
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Podcasts

Bericht door Tiberius »

De podcast 'Dit is de Bijbel' van de EO is ook een interessante.
Elke week (ik hoop dat het in het najaar weer verder gaat) een gesprek met een theoloog (Arnold Huijgen, Stefan Paas of Almatine Leene) over de mooie, moeilijke en boeiende kanten van de Bijbel.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Podcasts

Bericht door J.C. Philpot »

Ik moet zeggen dat de Corona tijd er wel voor gezorgt heeft dat ik veel minder Podcasts beluister, aangezien ik nog steeds vrijwel volledig thuiswerk. Ik gebruikte de reistijd altijd om wat te luisteren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Podcasts

Bericht door John Galt »

J.C. Philpot schreef:Ik moet zeggen dat de Corona tijd er wel voor gezorgt heeft dat ik veel minder Podcasts beluister, aangezien ik nog steeds vrijwel volledig thuiswerk. Ik gebruikte de reistijd altijd om wat te luisteren.
Ik luister ook nog wel tijdens het koken of andere huishoudelijke klusjes. Bij het wandelen ben ik ermee gestopt, je moet ook af en toe je hoofd rust geven.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Podcasts

Bericht door FlyingEagle »

Ik luister de podcast Moordzaken regelmatig. In elke podcast wordt een moord en de afwikkeling ervan besproken van vrij recent tot vele langer geleden.
Verder een aantal podcast over beleggen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Podcasts

Bericht door Dodo »

Er was al een topic over podcasts... Daar kun je ook veel tips vinden.
Plaats reactie