Chronicles of Narnia (C.S. Lewis)

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

memento schreef:Dubbele gevoelens. Het is een leuke film, die over t geheel gezien sprookjesachtig aandoet. De enige scene waar ik mn twijfels bij heb, is aan het begin, als Lucie net Narnia-land in is voor de eerste keer. Ze komt dan een dwerg (?) tegen, met wie ze mee gaat. Als hij op de fluit speelt, vormen zich in het vuur verschillende beelden. Lucie schrikt steeds van de muziek, maar raakt hoe langer hoe meer in een soort trance (of moet dat slaap voorstellen?). Aan het eind komt er een soort doodskop in het vuur, en schrikt ze wakker.
Dat was een Faun, genaamd mr. Tumnus ;) Die schijnen volgens Lewis idd slaapverwekkende liedjes te kunnen spelen... :)

Overigens is dit allemaal wel wat aangedikt in de film. De doodskop zal ongetwijfeld verwijzen naar het feit dat mr. Tumnus werkte voro de witte tovenares. In het boek komt de doodskop niet voor.... er staat:

Om zichzelf wat op te vrolijken pakte hij uit een doos die op de kast stond een vreemd soort fluit, die er uit zag of hij van riet gemaakt was, en begon er op te spelen. En het wijsje dat hij speelde gaf Lucy het gevoel dat ze moest huilen en lachen en dansen en in slaap ballen - alles tegelijk. Voor haar gevoel had ze al uren naar zijn muziek zitten luisteren, toen ze ineens opschrok en zei: O, meneer Tumnus, ik vind het heel vreselijk jammer om u te laten ophouden met spelen en de melodie vind ik prachtig, maar nu moet ik toch echt naar huis. Ik was van plan om maar heel even te blijven.

En vervolgens blijkt dat Tumnus voor de witte tovenares werkt en begint zijn opkomend schuldgevoel en zijn ellendekennis hem parten te spelen :)
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Humm, dat komt dus niet correct terug in de film.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Kaw schreef:Humm, dat komt dus niet correct terug in de film.
Jawel hoor...
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

memento schreef:
Kaw schreef:Humm, dat komt dus niet correct terug in de film.
Jawel hoor...
Nou niet dus, want dat hoofd komt dus niet terug in het boek.
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Bericht door Hummel »

Ik heb vandaag bij Engels de oude versie van The Lion, The Witch and The Wardrobe gekeken (een stukje). Je lacht je echt naar om die kinderen en die uiterst vreemde Narna-wezens. :mrgreen: :mrgreen:
Assie

Bericht door Assie »

zelf heb ik de film ook gezien!
opzich een hele leuke film maar ik had er ook mijn bedenkingen bij! tuurlijk blijf je denken het is een kinderfilm... maar toch de wezens enz zijn allemaal heel vreemd! dat er paarden rondlopen met een mensenhoofd enz.! ik zou denk ik persoonlijk niet mijn kind naar zulke films laten kijken!
groeten
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Assie schreef:zelf heb ik de film ook gezien!
opzich een hele leuke film maar ik had er ook mijn bedenkingen bij! tuurlijk blijf je denken het is een kinderfilm... maar toch de wezens enz zijn allemaal heel vreemd! dat er paarden rondlopen met een mensenhoofd enz.! ik zou denk ik persoonlijk niet mijn kind naar zulke films laten kijken!
groeten
waarom zou jij je kind naar naar zulke films laten kijken?
Assie

Bericht door Assie »

kinderen zijn toch beinvloedbaarder dan volwassenen! kijk ik kijk ernaar met het doel: het kan niet enz!
maar een kind ziet dat niet! kijk ik heb het dan ook over een kleuter he! opzich vind ik het een hele moeilijke zaak!
hoe denk jij er dan over?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik ben het niet met je eens. We doen soms alsof kinderen helemaal achterlijk zijn.... maar ik geloofde op mijn 6e allang niet meer in Sinterklaas.... en ik zou op die leeftijd ook allang niet meer hebben geloofd hebben in faunen en pratende dieren etc. Kinderen hebben al vrij snel het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid door hoor. Voor echt jonge kinderen vind ik de film trouwens ook niet echt geschikt, vanwege het geweld vooral..... en voor hen die te jong zijn om het onderscheid tussen fictie en werekelijkheid te maken.... Voor kinderen vanaf een jaar of 10 vind ik de film echter prima, sterker nog, erg geschikt.

Hummel. als jij je naar lacht om die film (die toch wel een serieuze boodschap heeft) kan ik weinig anders dan concluderen dat je erg weinig fantasie en inlevingsvermogen hebt. ;) Wel leuk om te zien hoe ontzettend groot de verschillen daarin zijn, en dat zie je bij fantasyfilms en boeken heel duidelijk. Sommige mensen vinden het geweldig, levens zich in etc. en anderen kunnen alleen maar lachen omdat het niet realistisch is :)
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Bericht door Hummel »

Marnix schreef:Ik ben het niet met je eens. We doen soms alsof kinderen helemaal achterlijk zijn.... maar ik geloofde op mijn 6e allang niet meer in Sinterklaas.... en ik zou op die leeftijd ook allang niet meer hebben geloofd hebben in faunen en pratende dieren etc. Kinderen hebben al vrij snel het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid door hoor. Voor echt jonge kinderen vind ik de film trouwens ook niet echt geschikt, vanwege het geweld vooral..... en voor hen die te jong zijn om het onderscheid tussen fictie en werekelijkheid te maken.... Voor kinderen vanaf een jaar of 10 vind ik de film echter prima, sterker nog, erg geschikt.

Hummel. als jij je naar lacht om die film (die toch wel een serieuze boodschap heeft) kan ik weinig anders dan concluderen dat je erg weinig fantasie en inlevingsvermogen hebt. ;) Wel leuk om te zien hoe ontzettend groot de verschillen daarin zijn, en dat zie je bij fantasyfilms en boeken heel duidelijk. Sommige mensen vinden het geweldig, levens zich in etc. en anderen kunnen alleen maar lachen omdat het niet realistisch is :)
Ik lachte om die film ja, ik had misschien de eerste tien minuten gezien, dus van de boodschap heb ik nog niets gemerkt... :shock:
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Bericht door Hummel »

Marnix schreef:Ik ben het niet met je eens. We doen soms alsof kinderen helemaal achterlijk zijn.... maar ik geloofde op mijn 6e allang niet meer in Sinterklaas.... en ik zou op die leeftijd ook allang niet meer hebben geloofd hebben in faunen en pratende dieren etc. Kinderen hebben al vrij snel het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid door hoor. Voor echt jonge kinderen vind ik de film trouwens ook niet echt geschikt, vanwege het geweld vooral..... en voor hen die te jong zijn om het onderscheid tussen fictie en werekelijkheid te maken.... Voor kinderen vanaf een jaar of 10 vind ik de film echter prima, sterker nog, erg geschikt.

Hummel. als jij je naar lacht om die film (die toch wel een serieuze boodschap heeft) kan ik weinig anders dan concluderen dat je erg weinig fantasie en inlevingsvermogen hebt. ;) Wel leuk om te zien hoe ontzettend groot de verschillen daarin zijn, en dat zie je bij fantasyfilms en boeken heel duidelijk. Sommige mensen vinden het geweldig, levens zich in etc. en anderen kunnen alleen maar lachen omdat het niet realistisch is :)
Ik lachte om die film ja, ik had misschien de eerste tien minuten gezien, dus van de boodschap heb ik nog niets gemerkt... :shock:
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Bericht door Hummel »

Argh! Hoe haal je een posting weg als je per ongeluk twee keer geklikt hebt??
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

bij mij staat een potloodje maar bij hummel niet
Laatst gewijzigd door vlinder op 27 jan 2006, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

vlinder schreef:Vroeger stonden er potloodjes met edit eronder maar die zijn verdwenen....
Nu kan ze 'm in geen geval meer weghalen, omdat het niet meer de laatste posting is.

Ik kan nog steeds postings weghalen hoor, heb het net nog even getest.

Rechts bovenaan staat een potloodje om te editen, en een kruisje om te deleten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Prince Caspian
Het is officieel! Ook Prince Caspian zal verfilmd worden. Dit werd begin 2006 bekend gemaakt.

Regisseur Andrew Adamson zal wederom de regie op zich gaan nemen, en de vier acteurs die de rollen van Peter, Susan, Edmund en Lucy speelden zullen ook in de tweede film te zien zijn. Wat betreft andere cast is nog niks bekend, maar hou de voorpagina in de gaten!

De opnamen beginnen in de zomer van 2006, en de film moet dan in december 2007 in de bioscopen gaan draaien. Eventjes wachten nog dus...

Zie deze link
Plaats reactie