Lynn Austin

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Moni
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Kevertje
Lynn's boeken zijn echt super!!
Een mening is geen feit! ;)

Sta ik helemaal alleen in mijn niet-houden-van-Lynn?
Is er nog iemand naar haar lezing geweest, vorige maand? Onder andere bij Smit, Gouda.
Ik vind haar boeken wel mooi hoor! Ik ben nu "Vlam van Hoop" aan het lezen. Ik ben niet naar haar geweest toen ze in Gouda was, maar heb zondagavond wel geluisterd naar het programma: "boekenwijzer". Die hebben een gesprek met haar gehad in Gouda toen ze daar was.
Er staat een vervolgverhaal van haar in het Nederlands Dagblad. Dat lees ik nu. Het is in ieder geval boeiend genoeg om te blijven volgen.:D
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ze schrijft geweldige mooi boeiende boeken. Ik vind het altijd jammer als weer een boek uit heb!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Hummel
Ik hou ook van Lynn Austin. Vooral Eva's dochters is mooi.
Eva's dochters heb ik het laatst van haar gelezen. Tot op zekere hoogte wel boeiend maar ik vind de karakterontwikkeling volstrekt ongeloofwaardig. Die jonge man is in zijn jeugd een fervent strijder voor gelijke rechten voor man en vrouw, ver zijn tijd vooruit. Maar nog voor hij veertig is, is het een zure ouwe baas die vindt dat de vrouw de man moet volgen en blij moet zijn met haar aanrecht.
Ik geloof niet in zo'n ontwikkeling.
En verder is het gewoon een verhaal. Maar ik lees liever Jos van Manen Pieters.
Be yourself, there are plenty of others.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Eva's dochters heb ik het laatst van haar gelezen. Tot op zekere hoogte wel boeiend maar ik vind de karakterontwikkeling volstrekt ongeloofwaardig. Die jonge man is in zijn jeugd een fervent strijder voor gelijke rechten voor man en vrouw, ver zijn tijd vooruit. Maar nog voor hij veertig is, is het een zure ouwe baas die vindt dat de vrouw de man moet volgen en blij moet zijn met haar aanrecht.
Marjan,

Welke jongeman bedoel je?
De priester (Patrick) of Karl Bauer of nog een andere man. Naar mijn idee blijven deze mannen gedurende de looptijd van het boek niet jong.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Eva's dochters heb ik het laatst van haar gelezen. Tot op zekere hoogte wel boeiend maar ik vind de karakterontwikkeling volstrekt ongeloofwaardig. Die jonge man is in zijn jeugd een fervent strijder voor gelijke rechten voor man en vrouw, ver zijn tijd vooruit. Maar nog voor hij veertig is, is het een zure ouwe baas die vindt dat de vrouw de man moet volgen en blij moet zijn met haar aanrecht.
Marjan,

Welke jongeman bedoel je?
De priester (Patrick) of Karl Bauer of nog een andere man. Naar mijn idee blijven deze mannen gedurende de looptijd van het boek niet jong.
Even nadenken hoor. Het boek gaat toch over drie vrouwen, en ik bedoel de echtgenoot van de jongste, de kleindochter. In hun studententijd hadden ze allerlei idealen (hun tijd ver vooruit) die hij in de loop van de tijd weer kwijtraakte. Ik weet geen namen meer.

Vertel me nou niet dat ik het verkeerde boek in gedachten heb :$
Be yourself, there are plenty of others.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Maar ik lees liever Jos van Manen Pieters.
De Tuinfluiter???? Die heb ik een paar keer gelezen. Gezellig boek!! Maar minstens zo irreeel als Lynn Austin boeken. Daar worden hoofdpersonen ook geweldig leuk en aardig beschreven.


Overigens denk ik dat je niet het goede boek voor je hebt (Eva's dochters)

[Aangepast op 11/7/05 door nicname]
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Maar ik lees liever Jos van Manen Pieters.
De Tuinfluiter???? Die heb ik een paar keer gelezen. Gezellig boek!! Maar minstens zo irreeel als Lynn Austin boeken. Daar worden hoofdpersonen ook geweldig leuk en aardig beschreven.


Overigens denk ik dat je niet het goede boek voor je hebt (Eva's dochters)

[Aangepast op 11/7/05 door nicname]
JvMP vind ik psychologisch nogal sterk. Ze kan heel goed uitleggen wat mensen in bepaalde omstandigheden voelen en hoe ze kunnen veranderen.

Als ik ten onrechte iets onvriendelijks van Lynn gezegd heb, buig ik me in het stof. Ik heb kennelijk teveel gelezen en ik gooi het door de war.
Be yourself, there are plenty of others.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Maar ik lees liever Jos van Manen Pieters.
De Tuinfluiter???? Die heb ik een paar keer gelezen. Gezellig boek!! Maar minstens zo irreeel als Lynn Austin boeken. Daar worden hoofdpersonen ook geweldig leuk en aardig beschreven.


Overigens denk ik dat je niet het goede boek voor je hebt (Eva's dochters)

[Aangepast op 11/7/05 door nicname]
JvMP vind ik psychologisch nogal sterk. Ze kan heel goed uitleggen wat mensen in bepaalde omstandigheden voelen en hoe ze kunnen veranderen.

Als ik ten onrechte iets onvriendelijks van Lynn gezegd heb, buig ik me in het stof. Ik heb kennelijk teveel gelezen en ik gooi het door de war.
Haha, je mag van mij zeggen wat je vindt hoor! Ik lees zelf ook alles door elkaar. 'k Ben nu weer bezig Rozemarie-trilogie, ook zo'n softe roman over kleuterjuffies, maar dat vind ik wel eens ontspannend en herkenbaar. :,:,:)
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Als Marjan het zelf ook al zegt. Ik kreeg de indruk dat je boeken door elkaar gooide. Het sterke van Eva's dochter's vind ik de beschrijving van de consequenties van de fouten van ouders naar de kinderen toe. Voor in het boek staat ook de bijbeltekst van het tweede gebod: kinderen moeten lijden om de zonden van hum ouders. Met name Grace heeft geleden bij het zoeken naar haar vader. Bovendien wilde de echte vader en moeder verborgen houden wat er echt was gebeurd. Toch zie je ook aan het einde van het boek de bijbelse notie van vergeving (en belijdenis van zonden).
Bourdon

Bericht door Bourdon »

Ik ben nu in het eerste deel van Hizkia begonnen. En ik zou het wel gelijk willen uitlezen (wat doe ik hier nog:D). Over het algemeen zijn haar boeken wel erg mooi. Inderdaad niet even reëel....maar welke roman is dat nou wel???
nicname

Bericht door nicname »

'k Zag deBoomgaard gisteren in de bibliotheek staan. 'k Weet dat ik die mooi vond, dus die heb ik nog een keer genomen....:)
Plaats reactie