In de ban van de Ring

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: In de ban van de Ring

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Democritus schreef:Ik blijf erbij dat het niet gelezen hebben van de LOTR vergelijkbaar is met het niet kennen van het volkslied. :garde
Wien Neerlands bloed door d'aadren vloeit..... is ook een huzarenstukje hoor.

En met dank aan Afgewezen :hum :sorc :

"Ik heb het nu al 55 jaar zonder gedaan, dan zal het de rest van mijn leven ook wel zonder kunnen."
Het kan ook wel. De vraag is alleen of je het ook wilt. Natuurlijk mis je het nog niet zo want je kent het niet. Maar wie weet mis je wel iets heel moois nu, waarvan je achteraf zegt: Dat had ik niet willen missen. En waarom zou je het dan niet proberen? Je bent er zo achter of je het wat vindt of niet hoor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: In de ban van de Ring

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:
jvdg schreef:
Democritus schreef:Ik blijf erbij dat het niet gelezen hebben van de LOTR vergelijkbaar is met het niet kennen van het volkslied. :garde
Wien Neerlands bloed door d'aadren vloeit..... is ook een huzarenstukje hoor.

En met dank aan Afgewezen :hum :sorc :

"Ik heb het nu al 55 jaar zonder gedaan, dan zal het de rest van mijn leven ook wel zonder kunnen."
Het kan ook wel. De vraag is alleen of je het ook wilt. Natuurlijk mis je het nog niet zo want je kent het niet. Maar wie weet mis je wel iets heel moois nu, waarvan je achteraf zegt: Dat had ik niet willen missen. En waarom zou je het dan niet proberen? Je bent er zo achter of je het wat vindt of niet hoor :)
Jamaar, ik probeer er onderuit te komen omdat ik al een mega leesachterstand heb.
En wat niet weet, wat niet deert.

Overigens dank voor je goede zorg en intentie!!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: In de ban van de Ring

Bericht door Afgewezen »

jvdg schreef: Jamaar, ik probeer er onderuit te komen omdat ik al een mega leesachterstand heb.
En wat niet weet, wat niet deert.

Overigens dank voor je goede zorg en intentie!!
Jvdg, nog maar een tip: ga eens samen met je vrouw die hele stapel leesachterstand door en kijk eens wat er meteen allemaal naar de tweedehands boekwinkel kan. :)
Wat dacht je ervan gewoon eens iets te lezen omdat je het leuk vindt en niet omdat het moet? Voor je gezondheid is het in elk geval beter dan dit: :rules
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: In de ban van de Ring

Bericht door parsifal »

Ik dacht dat het Mark Twain was die zei: "klassiekers zijn boeken die niemand wil lezen, maar iedereen gelezen wil hebben". Mijn idee is dat dit vooraf vaak waar is, maar nadat ik me aan Tolkien en russen als Dostojewski ben gaan wagen (okee Tolkien wilde ik eigenlijk altijd al wel lezen) moet ik zeggen dat het lezen zelf ook al best geweldig is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: In de ban van de Ring

Bericht door jvdg »

Afgewezen schreef:
jvdg schreef: Jamaar, ik probeer er onderuit te komen omdat ik al een mega leesachterstand heb.
En wat niet weet, wat niet deert.

Overigens dank voor je goede zorg en intentie!!
Jvdg, nog maar een tip: ga eens samen met je vrouw die hele stapel leesachterstand door en kijk eens wat er meteen allemaal naar de tweedehands boekwinkel kan. :)
Wat dacht je ervan gewoon eens iets te lezen omdat je het leuk vindt en niet omdat het moet? Voor je gezondheid is het in elk geval beter dan dit: :rules
Met oprechte dank voor je advies om mijn leesdwang te onderdrukken!

(Ik laat daar mijn vrouw buiten, wante.....dat wil je niet weten, die is op dat terrein ronduit onverschillig, zo van: gooi maar weg: NB!!! een boek weggooien!! :nonnon )

Maar ja, sommige boeken moeten echt, en daarom nogmaals dank voor je steun in het Tolkien offensief, zodat de rest meer kans krijgt.
Plaats reactie