In de ban van de Ring

Rien

Bericht door Rien »

Heb Tolkien gelezen en ik moet zeggen, ik was helemaal 'in de ban'. Fantastisch zoals hij de strijd tussen goed en kwaad neerzet. Hier en daar vond ik het wel griezelen hoor. Schrijfstijl vond ik overigens wat minder: erg langdradig; heb er drie maanden over gedaan om de hele trilogie uit te krijgen, maar het was de moeite waard! :-
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Als we toch even gaan m.. ehm op de details gaan letten: LotR bestaat zelf al uit 6 boeken:
The Ring Sets Out
The Ring Goes South
The Treason of Isengard) The Ring Goes East
The War of the Ring
The End of the Third Age

Deze boeken zijn uitgebracht in drie delen (Fellowship of the Ring, Two Towers en Return of the King)
Daarnaast heb je inderdaad nog een hele verzameling aan boeken over Midden-Aarde door Tolkien of zijn zoon uitgegeven. Maar dan kom je nog wel een heel stuk hoger uit.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik heb vorige week toen ik ziek was in tweeenhalve dag de Nederlandse Vertaling van In de Ban van de Ring gelezen. Een superverhaal!
Em.

Bericht door Em. »

Zo dat had je snel voor elkaar, ik heb er heel wat langer over gedaan. (dat komt omdat ik vaak een stuk of drie boeken tegelijk lees...ook niet altijd praktisch)
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Origineel geplaatst door Rens
Quazzy, ik moest even :), want ik ken alleen de Nederlandstalige uitgave (dat leest iets makkelijker :)

Dus, het feit dat de Engelstalige versie nog uitgebreider is, was mij onbekend.

Bedankt voor de (wetenswaardige) correctie!!

Groet, Rens
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ook de Nederlandse versie bestaat eigenlijk uit 6 boeken. Deze zes boeken worden per twee verkocht, zodat je de drie bekende delen hebt (oftewel 3 delen, die elk weer uit 2 boeken bestaan) of in zijn geheel (alle zes boeken in één)
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Ik ben net in de hobbit begonnen, vind het nu al leuk, ik heb me voorgenomen de hobbit en alle boeken van in de ban van de ring te hebben gelezen voordat de derde film uitkomt... moet lukken toch? :)
Cas777

Bericht door Cas777 »

[font=Lucida Console]Ook net een aantal hoofdstukken gelezen uit 'In de ban van de Ring[/font]
Em.

Bericht door Em. »

lees lekker verder zou ik zeggen!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Volgens mij kun je niet meer stoppen als je eenmaal aan dat boek begonnen bent
Em.

Bericht door Em. »

klopt ja, kvond het echt jammer toen ik op de laatste bladzijde was...
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Bericht door Democritus »

Bij deze nog een tip voor mensen die aan the Lotr beginnen. Lees eerst de Hobbit en de Silmarillion. Dan begrijp je de achtergronden van Lotr beter.
Vooral de Silmarillion hielp mij bij het uit elkaar houden van alle soorten mensen/ elfen etc.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

ben begonnen in de hobbit... heb het nooit uitgekregen of ik ooit in de ban van de ring uitkrijg is ook maar de vraag.. wel mooie films...
Plaats reactie