Nijenhuis, B

Adje

Bericht door Adje »

kHeb pas 'spitten en (niet) moe worden' gelezen, een biografie van Hans Werkman over Be Nijenhuis. kBen hem nog meer gaan waarderen!
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Vorige week 'de hordeloop van J. Kobald' gelezen. Geweldig!!

:in :in :in :in :in :in :in

Waarom zitten er hier wél allemaal mensen die van Nijenhuis houden? Ik ken helemaal geen 'echte' mensen die Nijenhuis leuk vinden. 'k Stuit telkenmale op onbegrip, een onderwerp als dit sterkt mijn overtuiging. :D

[Aangepast op 9/10/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kheb een 'map' (soort scriptie in 5VWO) over hem geschreven.

Depressief mannetje hoor!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Hebben ze een open eind?
Dat is me nooit opgevallen.

Lees ze nog eens. Dan valt het open eind misschien dicht.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ja, ik vraag me nu ook af waarom ik dat toen schreef, Refo. Waarschijnlijk verwarde ik hem toen met iemand anders, want z'n boeken hebben helemaal geen open eind. :pu

En wat is er mis met depressieve mannetjes? Die schrijven wel vaak de mooiste boeken. Kafka bijvoorbeeld!!! :in

[Aangepast op 10/10/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Bericht door Dianne »

Toen ik in 6-VWO zat heb ik een presentatie over B. Nijenhuis gehouden. Hiervoor moest ik 3 boeken lezen, deze heb ik toen gekozen: De familie Heesters (heel grappig), De Tornado (ontzettend mooi) en Laatste Wagon (vind ik eigenlijk nog mooier:+) Geweldige boeken iig!:)
prinses

Bericht door prinses »

... schitterend! Dossier 333 spant bij mij de kroon. Ik heb het wel 5 keer gelezen en pak het binnenkort weer es... de humor erin.... heerlijk!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Als je van Nijenhuis houdt kun je waarschijnlijk D.v.d. SToep ook wel waarderen.
"Laterveer wil het rechte weten" is uitgegeven in die (te) goedkope paperback serie.
"Daatje en ik" is ook kostelijk. Idem 'de familie Argeloos'.

Laterveer is het beste. De andere zijn meer korte schetsjes uit het dagelijks leven van de gewone man uit de jaren 30-50 schat ik.
ruchama

Bericht door ruchama »

De familie Heesters heb ik vannacht uitgelezen. Ik was er eerder in begonnen, maar vond het een ramp, en daar snap ik nu niets van. Wat een ongelofelijk humoristisch boek. Ik heb me misselijk liggen lachen... :du:du:,:,
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Nou, laat ik eens een handje zand in de soep gooien:
Je kunt die hele Nijenhuis van mij kado krijgen!
Ik vind er niks aan! Ik heb de familie Heesters gelezen, dat ging nog wel. En ik heb De laatste wagon gelezen en dat vind ik echt helemaal niks. Die karikaturen van mensen, dat ingewikkelde verhaal wat ook nog eens heel onwaarschijnlijk is, dat kinderachtige gedoe met een opgenomen stem en een dubbelganger, Agatha Christie zou het niet hebben durven schrijven.

Okee, ik overdrijf een beetje maar dat is om me af te zetten tegen al die positieve opmerkingen.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Nou, laat ik eens een handje zand in de soep gooien:
Je kunt die hele Nijenhuis van mij kado krijgen!
Ik vind er niks aan! Ik heb de familie Heesters gelezen, dat ging nog wel. En ik heb De laatste wagon gelezen en dat vind ik echt helemaal niks. Die karikaturen van mensen, dat ingewikkelde verhaal wat ook nog eens heel onwaarschijnlijk is, dat kinderachtige gedoe met een opgenomen stem en een dubbelganger, Agatha Christie zou het niet hebben durven schrijven.

Okee, ik overdrijf een beetje maar dat is om me af te zetten tegen al die positieve opmerkingen.
Het is wel literatuur natuurlijk.....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Nou, laat ik eens een handje zand in de soep gooien:
Je kunt die hele Nijenhuis van mij kado krijgen!
Ik vind er niks aan! Ik heb de familie Heesters gelezen, dat ging nog wel. En ik heb De laatste wagon gelezen en dat vind ik echt helemaal niks. Die karikaturen van mensen, dat ingewikkelde verhaal wat ook nog eens heel onwaarschijnlijk is, dat kinderachtige gedoe met een opgenomen stem en een dubbelganger, Agatha Christie zou het niet hebben durven schrijven.

Okee, ik overdrijf een beetje maar dat is om me af te zetten tegen al die positieve opmerkingen.
Het is wel literatuur natuurlijk.....
... dus...???

MOET ik het dan mooi of goed vinden?
MAG ik er dan nog een eigen mening over hebben?

Om nog eens iets te noemen: Jan Wolkers schrijft ook literatuur maar daar zijn ook niet alle mensen enthousiast over. Of Connie Palmen. Of Maarten 't Hart. Of Voskamp.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Nou, laat ik eens een handje zand in de soep gooien:
Je kunt die hele Nijenhuis van mij kado krijgen!
Ik vind er niks aan! Ik heb de familie Heesters gelezen, dat ging nog wel. En ik heb De laatste wagon gelezen en dat vind ik echt helemaal niks. Die karikaturen van mensen, dat ingewikkelde verhaal wat ook nog eens heel onwaarschijnlijk is, dat kinderachtige gedoe met een opgenomen stem en een dubbelganger, Agatha Christie zou het niet hebben durven schrijven.

Okee, ik overdrijf een beetje maar dat is om me af te zetten tegen al die positieve opmerkingen.
Het is wel literatuur natuurlijk.....
... dus...???

MOET ik het dan mooi of goed vinden?
MAG ik er dan nog een eigen mening over hebben?

Om nog eens iets te noemen: Jan Wolkers schrijft ook literatuur maar daar zijn ook niet alle mensen enthousiast over. Of Connie Palmen. Of Maarten 't Hart. Of Voskamp.
Literatuur moet je misschien met een andere instelling lezen?

En laatstgenoemde boeken worden wellicht met andere argumenten van de hand gedaan dan: ingewikkeldheid en onwaarschijnlijkheid.

Maar til er niet te zwaar aan hoor. Je MOET niks (in dit kader).
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »


Literatuur moet je misschien met een andere instelling lezen?
een andere instelling dan wat?
Be yourself, there are plenty of others.
Plaats reactie