Dagboeken

Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Dagboeken

Bericht door Isala »

Nu ruim twee maanden op weg in dit dagboek:
De vreugde van mijn hart.
Samengesteld door Donna Kelderman

In dit dagboek kijken we in het hart van godvrezende vrouwen uit het verleden. Vrouwen die streden tegen de zonde, te maken hadden met eenzaamheid, tegenspoed en teleurstellingen, maar die zich desondanks verheugden in Gods liefde en genade. Volg hen in de verschillende seizoenen van het geestelijk leven en ontdek de bemoediging, vermaning en wijsheid die zo doorgegeven mag worden van de ene generatie vrouwen aan de andere.

De auteurs van dit dagboek: Ruth Bryan, Anne Dutton, Isabella Graham, Elizabeth Julia Hasell, Frances Ridley Havergal, Sarah Hawkes, Susan Huntington, Harriet Newell, Katherine Parr, Susannah Spurgeon, Anne Steele en Mary Winslow.


Wat een bijzonder mooi dagboek. Ik denk één van de mooiste tot nu toe gelezen.


https://www.hertog.nl/artikel/978940290 ... %20mijn%20&
Hora est!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Dagboeken

Bericht door helma »

Ik heb twee boeken met Dagboek notities van Ruth Bryan. Ook echt de moeite waard, ben er nu ook weer in 't lezen.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Dagboeken

Bericht door Boertje »

Is het ook voor de mannelijke lezers geschikt of specifiek op vrouwelijke lezers gericht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Dagboeken

Bericht door Jantje »

Isala schreef:Nu ruim twee maanden op weg in dit dagboek:
De vreugde van mijn hart.
Samengesteld door Donna Kelderman

In dit dagboek kijken we in het hart van godvrezende vrouwen uit het verleden. Vrouwen die streden tegen de zonde, te maken hadden met eenzaamheid, tegenspoed en teleurstellingen, maar die zich desondanks verheugden in Gods liefde en genade. Volg hen in de verschillende seizoenen van het geestelijk leven en ontdek de bemoediging, vermaning en wijsheid die zo doorgegeven mag worden van de ene generatie vrouwen aan de andere.

De auteurs van dit dagboek: Ruth Bryan, Anne Dutton, Isabella Graham, Elizabeth Julia Hasell, Frances Ridley Havergal, Sarah Hawkes, Susan Huntington, Harriet Newell, Katherine Parr, Susannah Spurgeon, Anne Steele en Mary Winslow.


Wat een bijzonder mooi dagboek. Ik denk één van de mooiste tot nu toe gelezen.


https://www.hertog.nl/artikel/978940290 ... %20mijn%20&
Zijn dat nou predikantsvrouwen toch? Ik zie de onder andere de namen van Huntington, Spurgeon en Winslow.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Dagboeken

Bericht door gallio »

Jantje schreef:
Isala schreef:Nu ruim twee maanden op weg in dit dagboek:
De vreugde van mijn hart.
Samengesteld door Donna Kelderman

In dit dagboek kijken we in het hart van godvrezende vrouwen uit het verleden. Vrouwen die streden tegen de zonde, te maken hadden met eenzaamheid, tegenspoed en teleurstellingen, maar die zich desondanks verheugden in Gods liefde en genade. Volg hen in de verschillende seizoenen van het geestelijk leven en ontdek de bemoediging, vermaning en wijsheid die zo doorgegeven mag worden van de ene generatie vrouwen aan de andere.

De auteurs van dit dagboek: Ruth Bryan, Anne Dutton, Isabella Graham, Elizabeth Julia Hasell, Frances Ridley Havergal, Sarah Hawkes, Susan Huntington, Harriet Newell, Katherine Parr, Susannah Spurgeon, Anne Steele en Mary Winslow.


Wat een bijzonder mooi dagboek. Ik denk één van de mooiste tot nu toe gelezen.


https://www.hertog.nl/artikel/978940290 ... %20mijn%20&
Zijn dat nou predikantsvrouwen toch? Ik zie de onder andere de namen van Huntington, Spurgeon en Winslow.
Mary Winslow iig niet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Dagboeken

Bericht door helma »

Boertje schreef:Is het ook voor de mannelijke lezers geschikt of specifiek op vrouwelijke lezers gericht?
Het dagboek van Isala ken ik niet, maar ik heb 2 boeken van Mary Winslow die ook zeker voor mannen de moeite waard zijn om te lezen.
Evenals de dagboekbrieven van Ruth Bryan.
https://www.digibron.nl/search/detail/3 ... enraapster

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... ry-winslow
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Dagboeken

Bericht door Mannetje »

Mary Winslow is de moeder van Octavius Winslow, wel een predikant.
-
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Dagboeken

Bericht door Isala »

helma schreef:Ik heb twee boeken met Dagboek notities van Ruth Bryan. Ook echt de moeite waard, ben er nu ook weer in 't lezen.
Ik zag dat er ook een boekje van Anne Dutton was: "Geestelijke brieven" Ken je dat misschien ook? Het is uit het Engels vertaald.
Ik overweeg het om aan te schaffen. Haar stukjes uit het dagboek zijn erg mooi.
Boertje schreef:Is het ook voor de mannelijke lezers geschikt of specifiek op vrouwelijke lezers gericht?
Het is wel specifiek voor vrouwen geschreven, Boertje....
Ik weet niet of je een Boerin hebt? Als dat het geval is, dan zou je het haar cadeau kunnen doen.... ;)
Jantje schreef:Zijn dat nou predikantsvrouwen toch? Ik zie de onder andere de namen van Huntington, Spurgeon en Winslow.
Susan Huntington is idd predikantsvrouw, net als Susannah Surgeon.
Mannetje schreef:Mary Winslow is de moeder van Octavius Winslow, wel een predikant.
Mary Winslow had naast Octvius nog acht zonen, waarvan er nog twee die predikant werden.
Al haar zonen mochten de Heere kennen (staat in haar levensbeschrijving).
Hora est!
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Dagboeken

Bericht door TSD »

Mannetje schreef:Mary Winslow is de moeder van Octavius Winslow, wel een predikant.
En die heeft zelf ook hele mooie dagboeken geschreven :)
Plaats reactie