Favoriete auteurs

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Welnee. Dat heeft niets met het toetsenbord te maken. Je leest niet wat er staat. Of in ieder geval reageer je alleen op een bijzaak.
Dat doe ik altijd als ik slaap.... :zzz :zzz :zzz
Als u nog niet mocht kunnen slapen wens ik u een goede nacht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:@-DIA-, 'voorzeide' (niet: voorzijde) betekent niets anders dan 'tevoren genoemde', net als 'bovengenoemde'. Je kunt dus niet zomaar in het wilde weg spreken over 'de voorzeide leer' :)
Oops! A slip of the key of my keyboard! :)
Kennelijk heb je mijn bericht maar half gelezen. :hum
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:@-DIA-, 'voorzeide' (niet: voorzijde) betekent niets anders dan 'tevoren genoemde', net als 'bovengenoemde'. Je kunt dus niet zomaar in het wilde weg spreken over 'de voorzeide leer' :)
Oops! A slip of the key of my keyboard! :)
Kennelijk heb je mijn bericht maar half gelezen. :hum
Ach je moet ook rekening houden met domme mensen hè? Ik heb nu niet de puf om het allemaal na te trekken maar ik geloof je wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Posthoorn »

Dom is degene die niets wil leren!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:Dom is degene die niets wil leren!
Dat is een zekere waarheid. Misschien zelfs wel als een koe! Wie weet! Maar in dit geval vind ik het een beetje te onbelangrijk, als je dat begrijpt, om met weer in te verdiepen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Favoriete auteurs

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Ik lees wel eens terug in de tijd. Dat geeft ook helderder inzicht in de ontwikkelingen in kerk en politiek, in school en huis, enz.
Auteurs/scribenten die ik met waardering las waren o.a. dhr. L.M.P. Scholten, maar ook de achtergrondartikelen van dr. C.S.L Janse vertolken niet zelden wat ik zelf ook waarneem. Maar om dat dan te lezen van anderen, dan denk je soms: ik was toch niet de enige die dit zo zag.
Maar verder lees ik geen fictie, dat heeft voor mij weinig nut. Stichtelijke boeken wel, en dan noem ik een paar auteurs, zomaar enkele: ds. W.C. Lamain, ds. P. Blok, ds. E. Venema, ds. J. van Haaren, (deze predikanten heb ik zelf nog gekend en gehoord) en verder alles wat nuttig is tot lering. Om wat te oudere auteurs te noemen: Wulfert Floor, J.C. Philpot, John Warberton, Th. van der Groe, enz.
Maar zo gaat het meestal. Men leest niet om te leren, maar om je mening bevestigd te krijgen. Scribenten met andere, soms juister meningen, worden genegeerd of als ketters weggezet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:Ik lees wel eens terug in de tijd. Dat geeft ook helderder inzicht in de ontwikkelingen in kerk en politiek, in school en huis, enz.
Auteurs/scribenten die ik met waardering las waren o.a. dhr. L.M.P. Scholten, maar ook de achtergrondartikelen van dr. C.S.L Janse vertolken niet zelden wat ik zelf ook waarneem. Maar om dat dan te lezen van anderen, dan denk je soms: ik was toch niet de enige die dit zo zag.
Maar verder lees ik geen fictie, dat heeft voor mij weinig nut. Stichtelijke boeken wel, en dan noem ik een paar auteurs, zomaar enkele: ds. W.C. Lamain, ds. P. Blok, ds. E. Venema, ds. J. van Haaren, (deze predikanten heb ik zelf nog gekend en gehoord) en verder alles wat nuttig is tot lering. Om wat te oudere auteurs te noemen: Wulfert Floor, J.C. Philpot, John Warberton, Th. van der Groe, enz.
Maar zo gaat het meestal. Men leest niet om te leren, maar om je mening bevestigd te krijgen. Scribenten met andere, soms juister meningen, worden genegeerd of als ketters weggezet.
Kort door de bocht en iets niet gelezen...
Laat maar, maar u kon beter weten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie