Favoriete auteurs

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Tiberius »

Gelukkig maar, dan mag het wel naar de huidige maatstaven.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Bonny »

Tiberius schreef:Gelukkig maar, dan mag het wel naar de huidige maatstaven.
Haha, ja gelukkig maar. Maar desalnietteplus, ik word wel een beetje kregel van dat racisme-praat. Je kan tegenwoordig ook niks meer zeggen of je wordt al tot de witte puntmutsen gerekend.
The Groom's still waiting at the altar
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Jantje »

Een ouderling uit één der reformatorische kerken in het noorden des lands, die onder het pseudoniem Sjoerd Veenman prachtige boeken schrijft over inspecteur Maritz.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Favoriete auteurs

Bericht door eilander »

Dr. W. Aalders.
Ik heb lang niet alle boeken, maar verzamel rustig verder. Doe vooral heel rustig aan, zegt mijn vrouw dan.
Dit is overigens ook een schrijver waarvan ik niet alle boeken begrijp. Maar ik vind dat hij veel treffende dingen zegt, die ook in onze tijd actueel zijn.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Favoriete auteurs

Bericht door samanthi »

helma schreef:
Oh oh.. De blanken zitten in de kookpot. Verkeerd opgeslagen.
Ja maar die titel...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Favoriete auteurs

Bericht door parsifal »

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar het gaat over auteurs van goede boeken:
Vandaag hoorde ik dat Aldous Huxley de leraar Frans was van George Orwell. Ik weet niet of ze elkaar beïnvloed hebben, maar het zijn wel de auteurs van enge toekomstliteratuur.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

Ik lees wel eens terug in de tijd. Dat geeft ook helderder inzicht in de ontwikkelingen in kerk en politiek, in school en huis, enz.
Auteurs/scribenten die ik met waardering las waren o.a. dhr. L.M.P. Scholten, maar ook de achtergrondartikelen van dr. C.S.L Janse vertolken niet zelden wat ik zelf ook waarneem. Maar om dat dan te lezen van anderen, dan denk je soms: ik was toch niet de enige die dit zo zag.
Maar verder lees ik geen fictie, dat heeft voor mij weinig nut. Stichtelijke boeken wel, en dan noem ik een paar auteurs, zomaar enkele: ds. W.C. Lamain, ds. P. Blok, ds. E. Venema, ds. J. van Haaren, (deze predikanten heb ik zelf nog gekend en gehoord) en verder alles wat nuttig is tot lering. Om wat te oudere auteurs te noemen: Wulfert Floor, J.C. Philpot, John Warberton, Th. van der Groe, enz.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Favoriete auteurs

Bericht door dennis »

Jantje schreef:Een ouderling uit één der reformatorische kerken in het noorden des lands, die onder het pseudoniem Sjoerd Veenman prachtige boeken schrijft over inspecteur Maritz.
Ik ben ook een liefhebber. Lees veel theologie, maar moet ter afwisseling echt ook andere boeken lezen. Heb wel veel respect voor degenen onder ons die zich wel tot theologie kunnen beperken. Zal vast met mijn karakter te maken hebben.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Favoriete auteurs

Bericht door DDD »

Wat is er goed aan om je eenzijdig te ontwikkelen?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Wat is er goed aan om je eenzijdig te ontwikkelen?
Dat hoef niet per se. Het is niet altijd verkeerd want je mag je breder oriënteren, mits je voor je zelf weet dat je bij de voorzijde leer probeert te blijven. Dit kan ook zijn gevaarlijke punten hebben voor mensen die niet vast staan, ja zelfs kan het een gevaar zijn voor wie meent te staan.
Ik lees ook wel breder dan wat ik bij de genoemde auteurs vermeld. Dat zijn echter geen 'favoriete auteurs', maar ik luister en lees wel eens hier en daar om op de hoogte te blijven van wat er zoal in kerkelijk Nederland zich afspeelt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6456
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Posthoorn »

@-DIA-, 'voorzeide' (niet: voorzijde) betekent niets anders dan 'tevoren genoemde', net als 'bovengenoemde'. Je kunt dus niet zomaar in het wilde weg spreken over 'de voorzeide leer' :)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Favoriete auteurs

Bericht door Hendrikus »

Posthoorn schreef:@-DIA-, 'voorzeide' (niet: voorzijde) betekent niets anders dan 'tevoren genoemde', net als 'bovengenoemde'. Je kunt dus niet zomaar in het wilde weg spreken over 'de voorzeide leer' :)
Misschien kun je wel spreken over de voorzijde leer, zolang je niet aan de achterzijde kijkt?
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Favoriete auteurs

Bericht door DDD »

Dat zou in dit specifieke geval wel een verbetering zijn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Favoriete auteurs

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:@-DIA-, 'voorzeide' (niet: voorzijde) betekent niets anders dan 'tevoren genoemde', net als 'bovengenoemde'. Je kunt dus niet zomaar in het wilde weg spreken over 'de voorzeide leer' :)
Oops! A slip of the key of my keyboard! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Favoriete auteurs

Bericht door DDD »

Welnee. Dat heeft niets met het toetsenbord te maken. Je leest niet wat er staat. Of in ieder geval reageer je alleen op een bijzaak.
Plaats reactie