"De Hemelse Man"

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
en pim, op welke bladzij ben je intussen?
Gisterenmiddag kreeg ik bij mijn ouders een boek in handen over het leven en werk van ds Kuijt (de eerste zendingspredikant van de Ger.Gem.). Dit boek heb ik gisterenmiddag bijna helemaal uitgelezen (vanavond de rest denk ik).....Ik kon het niet aan de kant leggen! Prachtig wat die man allemaal heeft mogen doen daar.

Dus ik moet nog beginnen in het boek van broeder Yun. Waarschijnlijk tijdens de vakantie (vanaf a.s. zaterdag blew).
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door anemoon
en pim, op welke bladzij ben je intussen?
Gisterenmiddag kreeg ik bij mijn ouders een boek in handen over het leven en werk van ds Kuijt (de eerste zendingspredikant van de Ger.Gem.). Dit boek heb ik gisterenmiddag bijna helemaal uitgelezen (vanavond de rest denk ik).....Ik kon het niet aan de kant leggen! Prachtig wat die man allemaal heeft mogen doen daar.

Dus ik moet nog beginnen in het boek van broeder Yun. Waarschijnlijk tijdens de vakantie (vanaf a.s. zaterdag blew).
Ik heb het boek over Kuijt pas gelezen. je leest het echt in 1 keer uit.
Ik moest wel lachen toen ik las van die dominee die vond dat Kuit wat meer GG-taal moest gebruiken omdat er anders geen overname in de gemeenten zou zijn.
Zijn er geen preken van Kuijt Pim?
visje

Bericht door visje »

Kennen jullie dit filmpje ook? Klik hier
nee dit filmpje ken ik nog niet.
Helaas is mijn engels niet zo geweldig, maar de kern van het verhaal is me wel duidelijk.
mooi.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door anemoon
en pim, op welke bladzij ben je intussen?
Gisterenmiddag kreeg ik bij mijn ouders een boek in handen over het leven en werk van ds Kuijt (de eerste zendingspredikant van de Ger.Gem.). Dit boek heb ik gisterenmiddag bijna helemaal uitgelezen (vanavond de rest denk ik).....Ik kon het niet aan de kant leggen! Prachtig wat die man allemaal heeft mogen doen daar.

Dus ik moet nog beginnen in het boek van broeder Yun. Waarschijnlijk tijdens de vakantie (vanaf a.s. zaterdag blew).
Ik heb het boek over Kuijt pas gelezen. je leest het echt in 1 keer uit.
Ik moest wel lachen toen ik las van die dominee die vond dat Kuit wat meer GG-taal moest gebruiken omdat er anders geen overname in de gemeenten zou zijn.
Zijn er geen preken van Kuijt Pim?
Er staan prachtige anekdotes in. Heb regelmatig moeten uitleggen aan de mensen om me heen waarom ik hardop zat te lachen tijdens het lezen van dat boek.

Maar het mooist is het werk wat hij daar heeft mogen doen. En hoe God het gezegend heeft, hoe God zijn karakter/persoonlijkheid op een heel eigen wijze heeft gebruikt in de uitbreiding van Zijn Koninkrijk. Zijn dienst is een liefdedienst! De velden zijn wit om te oogsten! Laten we bidden dat de Heere des oogstes nog vele arbeiders wil uitstoten! En mensen: de akker is de wereld!

P.S. Er zijn ongetwijfeld preken van Ds Kuijt. Ik heb hem jaaaaren terug (15 jaar of zo) wel eens gehoord. Maar als ik de achtergrond van je vraag begrijp zou ik er idd wel een setje willen hebben....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Voor wie broeder Yung wil horen:

http://www.sermonindex.net/modules/mydo ... hp?cid=301


mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
snel even alvast geklikt op die link

en wat denk je wat ik als eerste te horen krijg???

hallelujah, hallelujah, hallelujah...!!!

en wat is er in deze minuten mooier dan dat te horen???

HALLELUJAH!
Ja je moet wel verder luisteren natuurlijk. Op een indrukwekkende wijze hoor je Yung dan bidden voor zijn landgenoten in China.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
england

Bericht door england »

Ik heb het boek ook gelezen. En dat van ds Kuijt ook! geweldig! Af en toe wel errug humoristisch, maar toch ook wel een zwaar leven! Ik zou er niet aan moeten denken! Ik waar me nu al af en toe in de binnenlanden...

Maar de'Hemelse man' is echt heel erg mooi, en ik hoop dat veel reformatorische mensen het zullen lezen, en ter harte nemen! Als je het leest met een open blik kun je er veel uit halen, en ik voelde me gigantisch krimpen! Als je leest wat die mensen voor het Evangelie over hebben...En wij klagen al als collega's een beetje staren als we voor ons eten bidden...
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Deze site is ook van hem!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Een indrukwekkend en schitterend boek!

Wat een vurigheid en verlangen vanuit die mensen om God te dienen en overal zijn Woord te brengen.

Laten we toch bidden dat God zijn Geest ook op ons land wil zenden! Niet omdat we dat verdiend hebben maar omdat God die eer toekomt!
Wat is Nederland toch duister en ingezonken! Wat stralen we uit?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Ik heb het boek gelezen, en wil het nog een keer gaan lezen.

Het brengt je bij de realiteit van christenvervolging.

Wat het in houdt.
Mirja

Bericht door Mirja »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door anemoon
en pim, op welke bladzij ben je intussen?
Gisterenmiddag kreeg ik bij mijn ouders een boek in handen over het leven en werk van ds Kuijt (de eerste zendingspredikant van de Ger.Gem.). Dit boek heb ik gisterenmiddag bijna helemaal uitgelezen (vanavond de rest denk ik).....Ik kon het niet aan de kant leggen! Prachtig wat die man allemaal heeft mogen doen daar.

Dus ik moet nog beginnen in het boek van broeder Yun. Waarschijnlijk tijdens de vakantie (vanaf a.s. zaterdag blew).
Ik heb het boek over Kuijt pas gelezen. je leest het echt in 1 keer uit.
Ik moest wel lachen toen ik las van die dominee die vond dat Kuit wat meer GG-taal moest gebruiken omdat er anders geen overname in de gemeenten zou zijn.
Zijn er geen preken van Kuijt Pim?
Mrs. Kuijt de widow van ds. Kuijt woont in Chilliwack, British Columbia..Canada
Wanneer jij wil haar bellen over preken... stuur mij een u2u.

[Aangepast op 27/10/04 door Mirja]
Plaats reactie