"De Hemelse Man"

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door HansB
Misschien zoek ik niet goed. Maar die topic over die kromme stok kan ik niet vinden. Waar staat die?
Die zoek ik ook al. Is waarschijnlijk geschrapt door de auteur zelf.
Dat kan alleen als je moderator bent.
england

Bericht door england »

Heb het artikel gezien in de Englsih Chruchman... was niet bepaald onder de indruk..
De mensen die zeiden nooit gehoord te hebben van zijn genezingen bleken hem ontmoet te hebben iets van 10 ervoor....

Anderen hadden hem nooit ontmoet...Maar staat er niet in zijn boek dat de huiskerken enorm verdeeld waren, en de leiders niet met elkaar wilden spreken? Dat ze elkaar niet als Christen wilde erkennen omdat de een Pinkster was, en de ander Gereformeerd...?

Dus mij verbaasd het niks..... En reformatorische kerken in China zijn waarschijnlijk net zo wantrouwig richting genezing en wonderen als ze dat zijn in het Westen.....

Maar dan nog...maakt het eigenlijk iets uit? Zelf heb ik nooit een boek gelezen dat maar kon tippen aan de heavenly man...Al zou het een bos leugens geweest zijn, die zegen kan niet meer weg....


En wat zijn vlucht uit China betreft, volgens mij heeft hij het duidelijk gemaakt in zijn boek hoe moeilijk hij het er mee had, maar ook hoe onmogelijk het werd in China..
Den eens aan Richard Wurmbrand! En de kritiek hij kreeg.... Roemenen die zeiden dat er helemaal geen ondergrondse kerk was, Roemenen die zeiden dat er Godsdienst vrijheid was.... En hij maar vertellen van zijn gevangenschap van iets van 14 jaar.....
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ik heb het boek niet gelezen, maar stel nou dat Blauwendraad in China gaat preken en dat zijn boek daar grif verkocht word. Er komt een krantenartikel in de Chinese krant dat verscheidene predikanten van de Gergem in Nederland ervoor waarschuwen dat ze hem niet moeten geloven.


















Wie glimlacht er nu niet?
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik heb het boek niet gelezen, maar stel nou dat Blauwendraad in China gaat preken en dat zijn boek daar grif verkocht word. Er komt een krantenartikel in de Chinese krant dat verscheidene predikanten van de Gergem in Nederland ervoor waarschuwen dat ze hem niet moeten geloven.


















Wie glimlacht er nu niet?
toepassing
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12056
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Oorspronkelijk gepost door parsifal

Nu ga ik even mijn geheugen meelaten doen, voor zover ik weet was Cyprianus niet zelf ondergedoken, maar nam hij het op voor mensen die dit wel hadden gedaan. Later kwam de beweging van de Donatisten op, zij wilden heel zuivere bisschoppen en verwierpen veel bisschoppen van de katholieke kerk.
Leuk Parsifal, zat jij ook nog onder het gehoor van J. van Amersfoort? Ik dacht te gelijkertijd met mij, maar precies weet ik het niet.

Mijn geheugen is toch wat beter. Zie blz. 30 van Meulenberg, 'Cyprianus Die ene bron en de vele stromen) of, Berkhof/ de Jong 'geschiedenis der Kerk' circa blz. 41 (ligt eraan wele editie je hebt)

groet
england

Bericht door england »

Ik heb het boek niet gelezen, maar stel nou dat Blauwendraad in China gaat preken en dat zijn boek daar grif verkocht word. Er komt een krantenartikel in de Chinese krant dat verscheidene predikanten van de Gergem in Nederland ervoor waarschuwen dat ze hem niet moeten geloven.
Hahah, idd.... Blaauwendraat is in het Engels ook verkrijgbaar...
Ik denk dat het misschien redelijk te vergelijken is? Hij stelt ook dat ie een algemene tendens aangeeft..Ik weet niet of de kopstukken van de reformatorische gezindte dat erkennen? En ik denk inderdaad dat hij als gevaarlijk zal worden aangewezen...

Daarom weet ik nooit hoe serieus je alle commentaar moet nemen?

Maar zoals Anemoon al gezegd heeft, het is een boek dat heel erg beschamend is... En al was er maar een tiende van waar, dan nog komen wij als Westerse kerk enorm veel tekort...! Ondanks al onze kennis, onze reformatorische opvoeding, onze ouwe schrievertjes, en wat er allemaal ook zo belangrijk is...
Dan zie je bepaalde postings op dit forum in een heeel ander licht.....
Plaats reactie