E-reader of fysiek boek (uit: Gereformeerde Gemeenten)

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:BARBAREN!!
:oO Hoezo? Juist heel milieuvriendelijk en duurzaam.
Een boek moet je kunnen voelen en ruiken... Een boek is meer dan alleen de inhoud. Het is ook een kunstproduct
Ga je alle schilderijen in het Rijksmuseum ook onder de scanner leggen en opslaan, en vervolgens de originelen naar de afvalstort brengen?

Bovendien: Een boek is pas ontspannend als je het tot je kan nemen zonder digitale apparatuur met alle mogelijke afleiding van dien.
Eens, eens, eens. Mensen met een e-reader moeten een levenslange ban krijgen op dit forum. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Eens, eens, eens. :yahoo
Het is een ware cultuurshock.

Een e-reader veronachtzaamt de dimensie die het lezen van een papieren boek met zich meedraagt. Een digitaal scherm kan de geur en de herinneringen aan het papieren boek nooit vervangen. Bovendien is al dat gedigitaliseer nergens voor nodig. Ik ben niet zo van al dat nieuwerwetse gedoe.
:OO3 :slurp
Laatst gewijzigd door Jantje op 17 apr 2020, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

Ik lees en kijk nu dit boek. Dit kan toch niet dezelfde emotie geven op een e-reader?

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

Waarom niet? Je leest toch dezelfde letters?
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

FlyingEagle schreef:Waarom niet? Je leest toch dezelfde letters?
Dit is waarschijnlijk een boek met veel platen, dan zou een tablet beter geschikt zijn.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

Ik begrijp de anti e_readers helemaal, het is het artistieke gevoel van vasthouden, ruiken, bladeren... dat lukt achter een scherm nu eenmaal niet. Het milieuvriendelijke, van e_reader is een drogreden, als we denken aan stroom, accu's, het produceren daarvan en de verwerking als ze oud zijn, dan de rest van het produceren van iets met een beeldscherm, daar kin je heel wat papier tegenover zetten, wil het een gunstige uitwerking op het milieu hebben.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:Ik begrijp de anti e_readers helemaal, het is het artistieke gevoel van vasthouden, ruiken, bladeren... dat lukt achter een scherm nu eenmaal niet. Het milieuvriendelijke, van e_reader is een drogreden, als we denken aan stroom, accu's, het produceren daarvan en de verwerking als ze oud zijn, dan de rest van het produceren van iets met een beeldscherm, daar kin je heel wat papier tegenover zetten, wil het een gunstige uitwerking op het milieu hebben.
:super Helemaal eens!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

samanthi schreef:Ik begrijp de anti e_readers helemaal, het is het artistieke gevoel van vasthouden, ruiken, bladeren... dat lukt achter een scherm nu eenmaal niet. Het milieuvriendelijke, van e_reader is een drogreden, als we denken aan stroom, accu's, het produceren daarvan en de verwerking als ze oud zijn, dan de rest van het produceren van iets met een beeldscherm, daar kin je heel wat papier tegenover zetten, wil het een gunstige uitwerking op het milieu hebben.
Ja die drogreden heb ik al vaker gehoord.
Maar dat klopt niet, want de meeste mensen hebben al een iPad en/of computer.
Alleen een e-reader koop je specifiek voor e-books. En daarvoor geldt dat de footprint van zo'n beetje 10 boeken overeenkomt met die van een e-reader (afhankelijk uiteraard van het type e-reader en de boeken).
Dus als je van plan bent om minder dan 10 boeken op een bepaalde e-reader te gaan lezen (bijvoorbeeld een aantal bijbelvertalingen en psalm- of liedboeken), heb je gelijk. Maar de meesten lezen meer. En dan nog scheelt het veel gesjouw elke zondag. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

@Huisman en @Luther,
Maar boeken zijn toch zo middeleeuws, ze stammen uit de tijd dat het nog boekdrukkunst werd genoemd.
Waarom zou je die oude technieken blijven gebruiken? Jullie rijden toch (waarschijnlijk?) ook geen paard vanwege de lucht?

En @Luther, bij een e-reader heb je geen afleiding.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Misschien een e-reader met boekengeur ontwikkelen? Maar misschien is een spuitbus met die lucht al voldoende.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Jantje schreef:
samanthi schreef:Ik begrijp de anti e_readers helemaal, het is het artistieke gevoel van vasthouden, ruiken, bladeren... dat lukt achter een scherm nu eenmaal niet. Het milieuvriendelijke, van e_reader is een drogreden, als we denken aan stroom, accu's, het produceren daarvan en de verwerking als ze oud zijn, dan de rest van het produceren van iets met een beeldscherm, daar kin je heel wat papier tegenover zetten, wil het een gunstige uitwerking op het milieu hebben.
:super Helemaal eens!
Ik kan me er ook helemaal in vinden. Behalve dat ruiken. Ik ruik nooit aan een boek.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Jullie rijden toch (waarschijnlijk?) ook geen paard vanwege de lucht?
Ga je nou de boeren ook nog beledigen?

Het moet toch niet gekker worden. :fouet
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Jullie rijden toch (waarschijnlijk?) ook geen paard vanwege de lucht?
Ga je nou de boeren ook nog beledigen?

Het moet toch niet gekker worden. :fouet
AJUUN !!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Jullie rijden toch (waarschijnlijk?) ook geen paard vanwege de lucht?
Ga je nou de boeren ook nog beledigen?

Het moet toch niet gekker worden. :fouet
Aha, ik begrijp het al: het is jullie agrarische achtergrond. :super

Nee hoor, Jantje, het is geen beledigen. Ik begrijp alleen die voorkeur niet. M.i. is het koudwatervrees: ik heb nog nooit een e-reader-gebruiker gehoord die een voorkeur heeft voor een fysiek boek.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:M.i. is het koudwatervrees: ik heb nog nooit een e-reader-gebruiker gehoord die een voorkeur heeft voor een fysiek boek.
En ik heb nog nooit een persoon die een fysiek boek leest gehoord die een voorkeur heeft voor het gebruik van een e-reader.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie