Uitgeverij kokboekencentrum

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:Boek waarin ik nu aan het lezen ben begint het ook met God maar ze doen de persoonschap zonder hoofdletter.
Ik krijg daar toch een beetje en umheimlisch gevoel bij, later doen ze het wel.
Dat zie je steeds meer in 'lichtere kringen'. De Eerbied-hoofdletter verdwijnt daar.
Quatsch, het woord God wordt overal met een hoofdletter geschreven, tenzij het om een zelfgemaakte god gaat.
En met eerbied-hoofdletters wordt aan de andere zijde wel eens vreselijk doorgeslagen.
Dan ben je niet echt erg belezen. :) Ik weet wel dat het naar de officiële spelling zo hoort, maar ik ben het te vaak tegengekomen, ook in gedichten, dat de Hoofdletter niet gebruikt werd. Te vaak om van een 'toevallige fout' te spreken. Er zijn er die de Eerbiedkapitalen gewoon niet schrijven.
Het feit dat je Eerbiedkapitalen met een hoofdletter schrijft, illustreert wel dat er met eerbied-hoofdletters soms vreselijk doorgeslagen wordt :jongle
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Dat zie je steeds meer in 'lichtere kringen'. De Eerbied-hoofdletter verdwijnt daar.
Quatsch, het woord God wordt overal met een hoofdletter geschreven, tenzij het om een zelfgemaakte god gaat.
En met eerbied-hoofdletters wordt aan de andere zijde wel eens vreselijk doorgeslagen.
Dan ben je niet echt erg belezen. :) Ik weet wel dat het naar de officiële spelling zo hoort, maar ik ben het te vaak tegengekomen, ook in gedichten, dat de Hoofdletter niet gebruikt werd. Te vaak om van een 'toevallige fout' te spreken. Er zijn er die de Eerbiedkapitalen gewoon niet schrijven.
Het feit dat je Eerbiedkapitalen met een hoofdletter schrijft, illustreert wel dat er met eerbied-hoofdletters soms vreselijk doorgeslagen wordt :jongle
Maar... je weet toch wel hoe dom ik ben? :jongle
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door Tom »

Ik heb hier best wat boeken van uitgeverij Groen = prima, schriftuurlijk en bevindelijk. Wel wat ouder dus wat het huidige assortiment is weet ik niet. Volgens mij moet je niet vanzelf negatief zijn over deze uitgeverij. Het is een brede uitgeverij maar er zit ook goud tussen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Dan ben je niet echt erg belezen. :) Ik weet wel dat het naar de officiële spelling zo hoort, maar ik ben het te vaak tegengekomen, ook in gedichten, dat de Hoofdletter niet gebruikt werd. Te vaak om van een 'toevallige fout' te spreken. Er zijn er die de Eerbiedkapitalen gewoon niet schrijven.
Het feit dat je Eerbiedkapitalen met een hoofdletter schrijft, illustreert wel dat er met eerbied-hoofdletters soms vreselijk doorgeslagen wordt :jongle
Maar... je weet toch wel hoe dom ik ben? :jongle
Jij weet ook dat ik geen enkel boek heb en nooit lees, toch? :tilt
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Dan ben je niet echt erg belezen. :) Ik weet wel dat het naar de officiële spelling zo hoort, maar ik ben het te vaak tegengekomen, ook in gedichten, dat de Hoofdletter niet gebruikt werd. Te vaak om van een 'toevallige fout' te spreken. Er zijn er die de Eerbiedkapitalen gewoon niet schrijven.
Het feit dat je Eerbiedkapitalen met een hoofdletter schrijft, illustreert wel dat er met eerbied-hoofdletters soms vreselijk doorgeslagen wordt :jongle
Maar... je weet toch wel hoe dom ik ben? :jongle
Jij weet ook dat ik geen enkel boek heb en nooit lees, toch? :tilt
Natuurlijk! Maar je moet maar denken dat ik niet alles gelijk zeg... Dat kan soms zo hard aankomen... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door Wet en Evangelie »

Tom schreef:Ik heb hier best wat boeken van uitgeverij Groen = prima, schriftuurlijk en bevindelijk. Wel wat ouder dus wat het huidige assortiment is weet ik niet. Volgens mij moet je niet vanzelf negatief zijn over deze uitgeverij. Het is een brede uitgeverij maar er zit ook goud tussen.
Het goud van uitgeverij Groen, nu Jongbloed, is wel erg verdonkerd. Vroeger gaven ze b.v. van Philpot-Door Baca's Vallei (dagboek) uit. Dit hebben ze uit hun fonds gedaan en aan Gebr. Koster verkocht.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door Arja »

Wet en Evangelie schreef:
Tom schreef:Ik heb hier best wat boeken van uitgeverij Groen = prima, schriftuurlijk en bevindelijk. Wel wat ouder dus wat het huidige assortiment is weet ik niet. Volgens mij moet je niet vanzelf negatief zijn over deze uitgeverij. Het is een brede uitgeverij maar er zit ook goud tussen.
Het goud van uitgeverij Groen, nu Jongbloed, is wel erg verdonkerd. Vroeger gaven ze b.v. van Philpot-Door Baca's Vallei (dagboek) uit. Dit hebben ze uit hun fonds gedaan en aan Gebr. Koster verkocht.
Als je echt iets van Philpot zoek kan je ook terecht bij Stichting het Braambos.
https://hetbraambos.nl/wp/shop/
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Uitgeverij kokboekencentrum

Bericht door -DIA- »

Wet en Evangelie schreef:
Tom schreef:Ik heb hier best wat boeken van uitgeverij Groen = prima, schriftuurlijk en bevindelijk. Wel wat ouder dus wat het huidige assortiment is weet ik niet. Volgens mij moet je niet vanzelf negatief zijn over deze uitgeverij. Het is een brede uitgeverij maar er zit ook goud tussen.
Het goud van uitgeverij Groen, nu Jongbloed, is wel erg verdonkerd. Vroeger gaven ze b.v. van Philpot-Door Baca's Vallei (dagboek) uit. Dit hebben ze uit hun fonds gedaan en aan Gebr. Koster verkocht.
J.J. Groen & Zn te Leiden was een degelijke uitgever. Denk aan de "De Vriend van Oud en Jong, Honigdroppels kalender, De Oude Schoolmatres en veel meer degelijke boeken werd via Uitgeverij J.J. Groen uitgegeven. Groen fuseerde in (ik meen) in 1996 met Jongbloed. De Bijbeluitgaven werden onder de naan Jongbloed uitgegeven en de andere boeken door Groen (de voorletters J.J. vielen weg)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie