Ds. J.P. Paauwe

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Ds. J. Paauwe

Bericht door Erasmiaan »

Herman schreef:
Erasmiaan schreef:Jawel. En het is ook volgens onze belijdenis. Daarmee viel het me nog wel op. En geloof ik toch dat er van het volk zijn die dit niet altijd zo na kunnen zeggen. Misschien zijn we dit ook wel wat kwijt geraakt.
Dat laatste (van dat kwijtraken) herken ik niet zo. Ik bivakkeer wat in andere kerkelijke kringen, en daar wordt zeker aandacht gegeven aan trap en mate en dergelijke meer.
Kun je dat wat uitleggen?
Wet je eerste zinnen betreft. Ik vraag me nu toch serieus af wat het probleem is met de opmerking van ds Paauwe (hoewel ik die niet gehoord heb). Moet je een kleingelovige bevestigen in zijn kleingeloof of bestraffen?
Niet bevestigen, maar pastoraal heenwijzen. Maar misschien soms ook bestraffen. Dus misschien heb ik er wel helemaal niet zo'n probleem mee. Maar ik vond het wel opvallend.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ds. J. Paauwe

Bericht door refo »

De topictitel is volgens mij niet juist. Die predikant heette J.P. Paauwe.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ds. J. Paauwe

Bericht door -DIA- »

refo schreef:De topictitel is volgens mij niet juist. Die predikant heette J.P. Paauwe.
Dat is waar, ik heb ook twee namen, en in de praktijk wordt vaak de voorletter van mijn tweede naam weggelaten, maar ik heb daar geen enkele hinder van.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie