Max Lucado

lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Max Lucado

Bericht door lebaoth »

Kennen jullie zijn boeken en wat vinden jullie ervan?
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Muse

Bericht door Muse »

Goed, duidelijk en erg leerzaam
Kikker

Bericht door Kikker »

nee, vertel es?
de naam komt me bekend voor maar ja dat is al gauw zo.
janneke

Bericht door janneke »

nog NOOOOOOOOOOOOOOOIT van gehoord
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Max Lucado is een Australische dominee die heel veel boeken geschreven heeft.
Een aantal daarvan is in het Nederlands vertaald, o.a. 'Hij noemt je bij je naam', 'net als Jezus', 'zes uren, één vrijdag', 'daarom noemen ze Hem Verlosser' enz.
Ze zijn heel duidelijk en ook best wel confronterend, ik vind ze echt supermooi om te lezen.

Misschien heb je na 11-09-01 het artikel/gebed 'do it again Lord' gelezen? (heeft in heel veel tijdschriften gestaan) Dat had hij dus ook geschreven.

Groetjes, Lebaoth
:)

[Aangepast op 11/4/03 door lebaoth]
Kikker

Bericht door Kikker »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Max Lucado is een Australische dominee die heel veel boeken geschreven heeft.
Een aantal daarvan is in het Nederlands vertaald, o.a. 'Hij noemt je bij je naam', 'net als Jezus', 'zes uren, één vrijdag', 'daarom noemen ze Hem Verlosser' enz.
Ze zijn heel duidelijk en ook best wel confronterend, ik vind ze echt supermooi om te lezen.

Misschien heb je na 11-09-01 het artikel/gebed 'do it again Lord' gelezen? (heeft in heel veel tijdschriften gestaan) Dat had hij dus ook geschreven.

Groetjes, Lebaoth
:)

[Aangepast op 11/4/03 door lebaoth]
Dat klinkt alsof het de moeite waard is, Lebaoth!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Max Lucado

Bericht door henriët »

lebaoth schreef:Kennen jullie zijn boeken en wat vinden jullie ervan?
we zijn al heel wat jaren verder dan t jaar waarin deze posting werd geplaatst.

Hoe zien jullie Max Lucado, wat is zijn ligging?
Is het een aanwinst in de refo cultuur, of een aantasting?
( ik hoor zoveel verschillende dingen nl, en zou het wel eens helder willen zien.. )
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Max Lucado

Bericht door memento »

Max Lucado is een boeiend schrijver, met mooie voorbeelden, maar zijn theologie is uitgesproken Arminiaans, en zijn Godsbeeld is erg eenzijdig, gericht op het positieve.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Max Lucado

Bericht door MarthaMartha »

memento schreef:Max Lucado is een boeiend schrijver, met mooie voorbeelden, maar zijn theologie is uitgesproken Arminiaans, en zijn Godsbeeld is erg eenzijdig, gericht op het positieve.
dat klopt.
Zijn theologie sta ik niet achter.

Voor de rest bevatten zijn boeken veel elementen waar je veel van kunt leren.

gewoon kritisch lezen
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Max Lucado

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Predikant waarschuwt voor eenzijdig Godsbeeld, of beeld van een lievige God.

Dit hoorde ik onlangs een predikant zeggen.

Zij naam is Max Lucado. Let wel ik heb geen oordeel over Lucado zelf, ik kan niet in zijn hart kijken. Moeten we maar bescheiden in blijven. Ik kan wel iets zeggen over wat hij schrijft. En nu moet ik er ook meteen bij zeggen hij schrijft in zijn boeken veel goede dingen. Het gaat bijvoorbeeld over liefde van God tot de mens, het gaat over naastenliefde, het gaat over zelfverloochening, of over belijdenis van zonde. Maar zijn grote fout is, en ik vind het een fundamentele fout, en dat zit hierin, Lucado vind, dat er geen verzoening hoeft plaats te vinden tussen God en de mens, hij zegt bijvoorbeeld verzoening is een gepasseerd station, kun je uit zijn boeken opmaken, hij zegt Jezus is immers gestorven voor jou, en nu houd God van je. God wil immers dat alle mensen gelukkig worden, en God zegt Ik houd van je. Lucado schrijft ergens, in de hemelse feestzaal boven staan op tafels naambordjes en daar is ook een naambordje met jou naam erop. Het enige wat je moet doen is, te roepen ja dat wil ik, en je kiest voor God. Lucado zegt God is liefde, maar je leest in zijn boeken niet over Gods oordeel over jou leven, en dat er in dit leven verzoening moet plaats vinden, tussen God en mens, in dit leven. Dat mis je bij zulke schrijvers, er hoeft geen verzoening meer tussen God en de mens plaats te vinden, we hoeven niet meer gestraft te worden, God is immers mens geworden, Jezus heeft voor ons geleden, en nu zegt God Ik houd van je, Ik ben immers liefde. In één van zijn boeken staat, “memo van God, aan jou:”Ik houd van je, altijd al gedaan”Het klinkt aantrekkelijk. Ergens anders: God is dol op je, als de Heere God een portemonnee zou hebben, zou jou foto erin zitten, elk voorjaar stuurt hij jou bloemen, en elke morgen een zonsopgang, God vind het fijn om jou in de buurt te hebben, hij vind jou het beste dat de afgelopen tijd op Zijn weg kwam. En dit soort taal, komt meer naar voren. Vorig jaar, Jongerendag, thema:m ondersteboven. En op de website van de Jongerendag kon je lezen: God is helemaal stapelgek op je, en Zijn liefde voor jou is enorm. God is ondersteboven van jou.
Met alle respect vooral het goede, maar ik vind dit soort taal eerlijk gezegd: Godonterend. En het is ook niet waar, zo in het algemeen te zeggen, God houd van je, dat is niet waar, dat vind ik een oppervlakkig Evangelie. Weet u wat ik mis, Gods heiligheid, je mist Gods rechtvaardigheid en Gods straffende oordeel. En weet u wat ik mis aan de kant van de mens, de belijdenis dat wij straf verdienen, dat wij doemwaardig zijn, dat wij daarom bekering nodig hebben, dat we geestelijk dood zijn, zoals wij dat zijn, dat wij opnieuw geboren moeten worden en dat dit werk moet gebeuren door de Heilige Geest in ons, dat mis ik in het werk van sommige schrijvers zoals deze ene Amerikaanse schrijver Lucado.



Zulke boeken (als van Lucado) lijken mij eerder schadelijk, dan nuttig. Dus beter niet lezen, dan wel.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Max Lucado

Bericht door Lassie »

zou je misschien kunnen verklaren waarom?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Max Lucado

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Lassie schreef:zou je misschien kunnen verklaren waarom?
Wat verklaren, waarom?
Wat die predikant erover zei lijkt me overduidelijk en niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Max Lucado

Bericht door vlinder »

Heb je zelf wel eens boeken van hem gelezen JGW?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Max Lucado

Bericht door vogeltje »

Zijn boeken hebben prachtige plaatjes. :)
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Online
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Max Lucado

Bericht door Bert Mulder »

vlinder schreef:Heb je zelf wel eens boeken van hem gelezen JGW?
Wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie