John Irving

Plaats reactie
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

John Irving

Bericht door Madtice »

Ik heb net het boek van John Irving, A Prayer for Owen Meany uit, een prachtig boek over de discussie rond toeval of predestinatie, en ook nog grappig! Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik niet garant durf te staan shockeffecten van het boek, want het is niet door een christen geschreven. Dus sex en geweld komen er in voor, zij het trouwens met sterke mate.

O ja, Lecram, ik ben net in een boek gevonden dat jij misschien ook wel wat vind: Zen en de kunst van het motoronderhoud. Het gaat over een man die op zoek gaat naar waarden, terwijl hij op een motor met zijn zoon door Amerika tourt.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Is dat boek er ook niet in 't Nederlands? Je beschrijving komt me in ieder geval wel bekend voor..
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ja, veel van John Irving is vertaald. The Cider House Rules was zelfs verfilmd.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Dan zal ik het vast wel is gelezen hebben, het komt me in ieder geval erg bekend voor.

Mensen die zulke boeken lezen krijgen trouwens over het algemeen geen shock-effect van de seks-scènes..

Moet ik me wel hard schamen dat ik het gelezen heb zeker. :)
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Hahaha, ja dat denk ik. Maar ja, er is nog zo'n boek vol sex en geweld (ja, inderdaad, en een essentiele boodschap), en dat noemen we de Bijbel. Het geshockeerd zijn komt voort uit trotsheid, zeg ik altijd maar (waarmee ik wil zeggen dat dat niet per se de waarheid hoeft te zijn)
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

O maar het is niet altijd erg om trots te zijn volgens mij. :!

Maarja, ik heb zoveel troep gelezen, schrik er niet echt meer van.
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Oeps, ik heb zelfs de Nederlandse vertaling (Bidden wij wel voor Owen Meany) in de boekenkast staan, maar eigenlijk nog nooit gelezen....

Hebben jullie daar ook last van, dat je na het lezen van al die boeken een soort bolster om je heen krijgt, waardoor je eigenlijk bepaalde dingen niet meer opvallen.... Misschien een onderwerp voor een volgende topic...
Plaats reactie