Baantjer

Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Nee, niet meer dan 2 achter elkaar...

He Critical en Rens, gaan jullie vreemd met andere forums? Tjonge, dat kan niet door de beugel :)

Ik ben wel benieuwd en ga even opzoeken hoe grof jullie taalgebruik daar wel niet is. Hier worden verwachtingen gewekt, mensen! :!
Jelle

Bericht door Jelle »

Tijdens mijn vakanties neem ik vaak een boekje van Baantjer mee en het is dan wel leuk om te lezen.
Het is weer eens wat anders voor de ontspanning. Op deze manier begeef ik me ook wel eens tussen de boeven:,
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Ik heb (denk ik) alle Baantjers gelezen. De laatste paar vielen erg tegen.

-De dader is meestal geen hoofdpersoon, maar heeft een bijrol. Dat vind ik niet sterk voor een detective. Je moet zelf kunnen uitviussen wie het gedaan heeft. En dat kan niet als iemand op blz. 1 t/m 6 voorkomt en daarna niet meer tot blz. 150 waar hij het gedaan blijkt te hebben.

-Baantjer kan het nietlaten zijn frustraties te spuien: bureaucratie bij justitie, slappe strafmaat, moderne opsporingsmethoden... Ik hou niet van auteurs die hun frustratie kwijt moeten.
Olli

Bericht door Olli »

Baantjer vind ik op tv een schitterende serie! Echt leuk. Je Zou er bijna voor thuis blijven als het op tv komt. (Doe ik niet hoor maar...)
De humor die er in zit is vaak echt sterk. Met Buitendam die dan weer komt vragen hoe het met de zaak is en vervolgens een hele stomme oplossing geeft, of één waar ze al lang zelf aan gedacht hebben.

Alleen jammer dat er in gevloekt wordt.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Mag ik even een hele flauwe opmerking plaatsen?

Hoeveel Baantje-afleveringen ter ere van Jezus geschreven? In hoeveel Baantjer afleveringen komt geen geweld voor? In hoeveel Baantjer afleveringen wordt niet gevloekt? Is sex een taboe in Baantjer?

Waarom Baantjer wel en films en masse niet?

Dit ivm de heftige reacties tegen bioscoopbezoek bij het topic Bioscoop...

[Veranderd op 20/11/02 door Madtice]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Madtice
Mag ik even een hele flauwe opmerking plaatsen?

Hoeveel Baantje-afleveringen ter ere van Jezus geschreven? In hoeveel Baantjer afleveringen komt geen geweld voor? In hoeveel Baantjer afleveringen wordt niet gevloekt? Is sex een taboe in Baantjer?

Waarom Baantjer wel en films en masse niet?

Dit ivm de heftige reacties tegen bioscoopbezoek bij het topic Bioscoop...

[Veranderd op 20/11/02 door Madtice]
"Een flauwe opmerking"? Madtice man! Mag ik hier even ventileren dat jij hier m.i. de spijker op den kop ramt!!??
Vooral Jelle zal een héél goed 'excuus':, moeten aandragen voor zijn 'Baantjer-lees-gedrag' gezien zijn heftige anti-bioscoop-pleidooi (zie 'bioscoop- topic')!!!!!!!!!!

Want het is hier dan wel even ZWART-WIT mensen!

Anti-bioscoop? Dan ook geen thrillers en detectives lezen. Anders kan ik het alleen maar hypocriet vinden.


Een 'breekje' van Breekijzertje



[Veranderd op 20/11/02 door Breekijzertje]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

...................En het werd hééééél stil in refoland................:$.........want ze wisten dat Breekijzertje gelijk had......... :,


Een 'breekje' van Breekijzertje
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik kende die hele Baantjer niet. Maar sinds vanmiddag weet ik wel wie baantjer is. Thijssie liep vanmiddag door de boekhandel en kwam zo ineens oog in oog met de heer Baantjer..:bou::bou:

Ik vind het wel lache.
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

[Veranderd op 25/11/02 door De waarheidsvriend]
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Ik zelf heb wel eens een paar baantjers boeken gelezen maar ik vindt ze geen goed literatuur. Natuurlijk kan het slechter, maar er kwamen, ook in de boeken, regelmatig vloeken voor. Verder waren de onderwerpen niet altijd even christelijk, sommige dingen werden nog al heel breed uitgemeten.

Wat deze topic betreft, Breekijzertje een beetje onchriselijke manier van reageren. Ik moest denken aan de balk en de splinter. Maar goed, er zat wel een kern van waarheid in. Waarom Baantjer wel en de bioscoop niet.

Vooropgesteld dat je het beter alle twee kan laten is er wel zeker een duidelijk verschil tussen.

Ten eerste zijn er ook 'fatsoenlijke' baantjes boeken. Onspanning mag, deze boeken kunnen dan ontspannend werken.

Ten tweede, of je het ziet of leest, maakt wel degelijk uit. Bij het bekijken lopen de emoties veel hoger op. Ook is de bioscoop een plaats waar de duivel overwinning op overwinning viert. Een huiskamer maakt dan wel verschil.

Ten slotte, een boek leg je makkelijker weg als er een vloek, onzedelijke dingen etc. in voorkomen. Uit een bioscoop loop je niet zomaar weg. Vaak worden de vloeken etc. juist uitgelegd als jammer, maar in de film hoorden ze er toch een beetje bij. Of in het dagelijks leven gaat het ook zo, je ziet dan hoe slecht het is. En misschien nog duizend-en-een wazige reden.

Dit zijn dus, naar mijns inziens, de verschillen. Ik keur de boeken niet per definitie af, maar ze moeten wel met een zekere voorzichtigheid gelezen worden. Ik hoop trouwens dat breekijzertje in de toekomst iets vriendelijker kan reageren.

[Veranderd op 25/11/02 door De waarheidsvriend]
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Omdat er fatsoenlijke Baantjer boeken zijn, hoewel slechts ter ontspanning, mag je dus het hele ouvre lezen? Dan mag je ook alle films kijken: er zijn fatsoenlijke films en ook die zijn 'slechts' ter ontspanning.

Zien is slechter dan lezen omdat bij zien de emoties hoger oplopen? Dat is ten eerste nog maar de vraag, en ten tweede zegt dat helemaal niets over goed of slecht.

Tenslotte, zondigen dat doe je zelf, daar ben je zelf bij, dat overkomt je niet zomaar. Natuurlijk wordt je van alle kanten verleid, maar het blijft jij die er voor kiest te zondigen. Elke zonde is een bewuste keuze.
Sommige mensen zullen snel beinvloed zijn door films, en daardoor dusdanig verleid te zondigen dat ze besluiten te zondigen. Meestal zijn dat soort mensen overigens ook snel te verleiden door middel van een boek.
Daarnaast zijn er ook heel veel mensen die dat niet zo gauw hebben. Die worden niet snel dusdanig beinvloed door films (of boeken) dat ze daardoor zo verleid worden dat ze besluiten te zondigen, maar die hebben juist weer op een ander gebied 'een doorn in het vlees'. Scheer dus a) niet alle films over één kam en b) niet alle mensen over één kam.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik zal even reageren op mijn Baantjer lees gedrag.
Ik heb tot nu toe in mijn vakanties bij elkaar nog maar 4 baantjers gelezen.
In deze boeken ben ik nog geen vloeken tegen gekomen en geen sex. Zou dit wel het geval zijn zou ik zeker stoppen met het lezen van een dergelijk boek en zal ik ook zeker geen meerder uitgaven er van kopen.
De boekjes die ik er van gelezen heb zullen waarschijnlijk van oudere datum zijn want ik heb wel gehoord dat de films van baantjes steed ruiger, vloeken en seks in voorkomt, nou dat behoeft voor mij zeker niet en als ik dergelijke dingen ook in de boekjes ga tegenkomen zal ik ze zeker niet meer lezen.
Alex

Bericht door Alex »

Hallo,

Ik denk dat het het verstandigste is om veel studie (dus ook lezen) over de leer van de kerk van tegenwoordig te maken.

We lezen en zien veel te veel andere dingen, dat onze geest van God afgehouden wordt.

En als de nieuwe boeken van Baantjer de zelfde schrijver nog heeft dan de oude. Zou ik als ik Jelle was ze maar in de haard gooien. Als deze boeken echt over S.. en zo gaat.

Nou ik ga slapen en zie morgen wel weer de reacties.
Plaats reactie