Baantjer

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Baantjer

Bericht door Billy »

Wie leest weles de boeken van Appie baantjer over Rechercheur de Cock met ceeooceekaa??

Wat vinden jullie ervan?:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
madelief

Bericht door madelief »

Ik kijk de serie op de tv mag dat ook...............???
Adje

Bericht door Adje »

Nee....

:D:P
:,
madelief

Bericht door madelief »

Laten we de ander gaan regels voor schrijven want dan jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas....
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

dat er in de TV serie nogal veel gevloekt wordt bij Baantjer.

Dit is ( bargoens uitgezonderd) in de boeken niet het geval. Klopt dit Madelief? heb ook wel eens gehoord dat appie B. niet helemaal achter die serie stond?


p.s.
Bargoens= boeventaal (geen vloeken)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Adje

Bericht door Adje »

Niet zo happen, Madelief!

:bou:
madelief

Bericht door madelief »

Gevloekt..................tja ik heb het nog nooit gehoord. Maar ja dat kun je weer op twee manieren uitleggen.......

En sorry dat ik zo hapte maar er is al bijna heel mn leven dingen voor geschreven en ben blij dat ik kan bepalen wat ik doe....Snappie;)
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

.......Je bent toch Christen????.............. Heb je dan geen andere leidraad?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
madelief

Bericht door madelief »

Tuurlijk ben ik christen..........maar er bestaat ook nog zo iets als vrijheid van de wet.................
En er zijn geen mensen meer gelukkig die mij regels op leggen.
En als je goed de bijbel leest zijn er er weinig regels waar je je aan moet houden. Want het oude testament is vervuld...............en hoef je alleen maar aan het nieuwe testament te houden.
En de wet uiteraard............
En daar komt bij dat je sommige dingen niet meer wilt.............
Maar er is onder de christenen zo veel regels die door de mensen zijn ingezet en die ze dan ook nog andere mensen op leggen. Dat kan nooit goed zijn. Kijk als iemand er van overtuigd is dat ie in het zwart moet lopen dat moet ie dat vooral doen. Maar dat kun je andere mensen niet op leggen. Dab werk je ze alleen maar tegen je in het harnas...............

:D
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ooit vond ik het erg leuk om iedere vrijdag bij een buurmeisje Baantjer te kijken. Spannend!!! Best interessant mee te denken wie de dader zou kunnen zijn.
Maar op een keer heb ik er een punt achter gezet. (nog 1 x ben ik overgehaald om het toch te kijken en heb ik het gedaan maar nu doe ik 't echt niet meer!)
Er werd zo erg gevloekt, ik kon het niet meer aanhoren. Er was een gelovige man, die werd zó uitgescholden en gepest door een collega, het was echt erg. Die collega ging expres vloeken omdat hij wist dat hij er niet tegen kon. En toen heeft die gelovige man uit woede en onmacht die andere man vermoord. Dat was niet de enige keer dat er gevloekt werd in Baantjer, het gebeurde wel vaker.
Origineel geplaatst door madelief
Gevloekt..................tja ik heb het nog nooit gehoord.
Madelief, dan is er echt iets met je oren aan de hand... :!
Of ben je zó aan vloeken gewend dat je ze niet eens meer hoort? Ik hoor dagelijks gevloek van mij klasgenoten maar ik kan er niet aan wennen. Het doet me pijn, elke keer weer. En daarom kijk ik geen Baantjer meer.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Rens
Met veel genoegen volgde ik de acteerprestaties van Piet Römer. Hetgeen geschiedt in de afleveringen is minder hartverheffend, zeker ook het taalgebruik van een aantal personages.

Het is echter al weer een jaar of twee terug dat ik de laatste aflevering zag. Daarna niet meer.

In de afgelopen twee jaar heeft de tv bij ons eigenlijk nog maar heel af en toe aangestaan voor het journaal, of als ondergetekende in een programma acte de precense gaf mbt het gehandicaptenbeleid.

Maar goed, Baantjer als boek niet gelzen, wel de verhalen op tv gevolgd tot voor twee jaar.

Groet, Rens
Jij zou toch "knopen doorhakken" Rens, de tv de deur uit pletteren enz?
Komt niet veel van terecht, is het niet?
Op 'One Way' laat jij ook nog wel eens een ander geluid horen dan hier op 'OSW'........
Kameleons-trekjes vertonen?


The Critical Brother (niet van rechtlijnig spreken hoor!)
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Rens
Sommige sites, zoals deze, lenen zich niet voor het taalgebruik waar jij op duidt.

Maar blijkbaar ben jijzelf er ook niet vrij van om duidelijk andere taal te bezigen dan hier op OSW!!

Hier een beschaafde standpunt-uiteenzetting, elders een grover taalgebruik niet schuwen.

Dat zóu je cameleontisch kunnen noemen, in dat geval zijn wij daar beiden niet vrij van.

Groet, Rens
Even 'man en paard' noemen kerel, daar houd ik van, want zo snap ik er geen barst van.

The Critical Brother (o.a. van versluierd discussie voeren)
wpv

Bericht door wpv »

Zelf heb ik bijna al zijn boeken gelezen. Ondanks het feit dat het verloop voorspelbaar is, is het gewoon leuk om te lezen. Maar niet meer dn 2 achter elkaar
Plaats reactie