Zélf schrijven.....

Ge@

Bericht door Ge@ »

Nou, dan kan ik het toch nog wel grappig vinden!!!!!! Ik vind't altijd wel leuk om die 'kinder-verhalen' te lezen, net als kindertekeningen... Die vind ik ook altijd wel grappig...:o
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door secret boy
Maar ik heb hem nog niet gevonden...
:sne
Heb je al wel gezocht?! :eur:eur:eur:eur;););):P:P:P
madelief

Bericht door madelief »

Ook ik schrijf af en toe gedichten. Maar niet van byzonder veel kwalitiet hoor. Het is meer om dingen van me af te schrijven en mn gevoelens te verwoorden.
Maar ach ja als het mij helpt...........moet ik het niet laten.:D
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door madelief
Maar niet van byzonder veel kwalitiet hoor.
DAT MAG JE NOOIT MEER ZEGGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wo:du:eur:mad2::thu:sne:mad::+
madelief

Bericht door madelief »

Oh........:!:bu
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door madelief
Oh........:!:bu
Daar wordt je stil van, he?!

Maar goed, wie verteld'r nog meer'ns over de schrijftoeren die'ie uit haald?!

Secret, heb je dat opstel van je, al eens gevonden (zaterdag toevallig :,)
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Op de basisschool schreef ik altijd heel graag opstellen. Ook schreef ik toen wel eens kleine verhaaltjes in een schriftje. Gewoon van een paar bladzijden maar. Boeken schrijven heb ik geen tijd voor en eigenlijk ook geen zin in. Er zijn al zóveel boeken. Je moet wel iets heel origineels verzinnen.

Gedichten schrijven doe ik wel soms. De laatste maanden heb ik niet meer geschreven, maar daarvoor wel zo af en toe. Het meest over persoonlijke dingen, als ik ergens mee zat, of dingen niet begreep. Dan hielp het soms om een gedicht er over te schrijven.
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Ah! Ik schrijf ook graag...

Inderdaad, een verhaal moet heel origineel zijn. Maar dat kan ook makkelijk. Er zijn zoveel onderwerpen, dat er altijd wel iets origineels kan zijn, en anders kun je er nog wel op een originele manier over schrijven (is ook goed).

Gedichten helpen heel erg goed om je gevoelens/emoties te verwerken. Omdat mijn gedichten vaak erg persoonlijk zijn publiceer ik ze niet.
Hoewel, af en toe... in een schoolkrant heb ik wel eens een gedicht gepubliceerd. En ook talloze stukken geschreven....

Tsja, die postings bij OSW, dat zijn soms inderdaad ook hele opstellen...
appie21

Bericht door appie21 »

he ge@ ik ben de neef van appie.
Ik wil effe reageren op het verhalen schijven. Ik heb een cursus verhalen schrijven bij het nti gedaan. Heel leerzaam. Mijn leraar had een manuscript beoordelings bureau. Dus het werd echt goed nagekeken. Ik heb ook meegedaan met de schrijfwedstrijd. Helaas niks. Ik denk dat mijn verhaal meer een scene van een boek was. Echt veel schrijven en stuur het op naar een manuscript beoordelings bureau. Zij helpen echt goed
veel schrijfplezier Groetjes Joh.

[Veranderd op 21/10/02 door appie21]
Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

Ik schrijf ook 'zelf'.

Zowel beroepsmatig (hum, hum, hoe klinkt dat?) als in mijn vrije tijd.

Ik ben daar al erg jong mee begonnen en het is eigenlijk blijven hangen. Nog nooit een schrijfcursus gevolgd. 'k Denk niet dat ik daar nog iets van kan leren.

Groets, Bienveillance

(Zo. Weer een post erbij ;) )
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Ik ben een groot publicator!

Alleen een echte doorbraak heb ik nog niet gehad........:$


Een 'breekje' van Breekijzertje
Kim

Bericht door Kim »

Ik schrijf ook erg graag. Ik heb ook wel eens aan een schrijfcursus gedacht maar op een of andere manier kan ik zo'n cursus nergenst vinden. Misschien is het nog niet de tijd en vindt God dat ik nog even moet wachten. Geduld is een goede zaak zeggen ze altijd!!! :) Dus zal dat nu ook wel zo zijn.

Ook schrijf ik nog steeds in mijn dagboek. Ik ben daar in begonnen toen ik acht jaar was. Ik heb er nu zo'n stuk of 5 vol geschreven en 1 is er nog leeg. Een ander is half vol. Daar schrijf ik nu nog in. Natuurlijk niet meer zo veel als vroeger. Maar alleen als ik daar behoefte toe heb. Dit helpt mij erg om dingen van me af te zetten tijdelijk. Of om eens flink boos te worden. :mad2:
Het is echt een aanrader voor iemand die slecht z'n gevoelens kan uiten. Zo kan het namelijk ook. Het helpt maar tijdelijk hoor!!! Je moet het natuurlijk toch een keer uitspreken omdat je anders wrok gaat koesteren. Maar het helpt wel.
Adje

Bericht door Adje »

Volgens mij zijn al die cursussen waardeloos. Kunnen-schrijven is een gave, en al dat aangeleerde J.F.vdP-gepruts: nergens goed voor...
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Nou ja, een beetje begeleiding is nooit weg. En kunnen schrijven is een gave, maar leren schrijven is ook een optie. Je hebt natuurtalenten en je hebt rasoefenaars... net als bij voetbal, basketbal, school, etcetera. Dus als je de gave niet hebt, zul je het moeten compenseren met oefenen, lessen, etcetera. Dus er is niets verloren! En de cursussen dienen dus toch ergens voor
Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

Origineel geplaatst door Adje
Volgens mij zijn al die cursussen waardeloos. Kunnen-schrijven is een gave, en al dat aangeleerde J.F.vdP-gepruts: nergens goed voor...
Een goed lopende stijl en authenticiteit zijn erg belangrijk! Dat is nooit aan te leren, dat zit erin, of niet.

:, ('al dat aangeleerde J.F. vdP-gepruts') :,

Grüts, Bienveillance
Plaats reactie