Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Henk J schreef:Institutie Calvijn, eens kijken hoever ik kom.... Dikke pil
Welke vertaling heb je?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef:
Henk J schreef:Institutie Calvijn, eens kijken hoever ik kom.... Dikke pil
Welke vertaling heb je?
C.A. de Niet, de meest recente dus. Was een cadeau van mijn ouders.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:Afbeelding
Een erg mooi boek. Ik zelf een boek van verschillende "terzijdes" voor mezelf gemaakt. Helder geschreven!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Geytenbeekje »

Posthoorn schreef:Afbeelding
Gaat dat boek onder andere over ds Kok?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
Posthoorn schreef:Afbeelding
Gaat dat boek onder andere over ds. Kok?
Nee, zeker niet direct, of het ergens aan de orde komt kan ik zo niet zeggen. Het zijn commentaren op een breed terrein van wat er zich in kerk en wereld afspeelt. Op verschillende vlakken gaf dhr. Scholten zijn visie, en het mag ook gezegd worden dat hij hier recht door zee is. Ik zou zeggen: Tolle Lege!

Ik lees hier een korte beschrijving:
Door de jaren heen verzorgde de heer L.M.P. Scholten de rubriek 'Terzijde' in
'De Wachter Sions'. Deze rubriek werd gelezen door jong en oud en breed
gewaardeerd. Allerhande onderwerpen werden door hem voor het voetlicht gebracht, veelal als reactie op wat in de (landelijke) pers door anderen aan de orde werd gesteld. Zijn bijdragen aan De Wachter Sions getuigen van een doorwrochte kennis van de door hem belichte onderwerpen. Zijn kennis en boeiende schrijfstijl stonden borg voor niet alleen lezenswaardige, maar vooral ook leerzame artikelen. Dit is in het bijzonder wel het geval voor wat betreft dit boek, waarin een selectie artikelen is opgenomen die betrekking hebben op de geloofsleer. Al is het zo dat de bijdragen van Scholten soms jaren geleden zijn geschreven, ze hebben nog niets aan actualiteit ingeboet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Het is inderdaad een verzameling artikelen uit de Wachter Sions. Vaak zijn dat ook vervolgseries. Tot nu toe zeer lezenswaardig: sowieso behoort L.M.P. Scholten tot mijn favoriete schrijvers. Ik mis hem dan ook erg in bijv. StandVastig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:Het is inderdaad een verzameling artikelen uit de Wachter Sions. Vaak zijn dat ook vervolgseries. Tot nu toe zeer lezenswaardig: sowieso behoort L.M.P. Scholten tot mijn favoriete schrijvers. Ik mis hem dan ook erg in bijv. StandVastig.
Kijk eens aan! Ik mis ook mensen als dhr. Scholten. En ja, ook in StandVastig mis ik zijn goed gefundeerde bijdragen. Een verrassing overigens, soms ontdekken we dat we meer gelijkgezind zijn. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:Het is inderdaad een verzameling artikelen uit de Wachter Sions. Vaak zijn dat ook vervolgseries. Tot nu toe zeer lezenswaardig: sowieso behoort L.M.P. Scholten tot mijn favoriete schrijvers. Ik mis hem dan ook erg in bijv. StandVastig.
Kijk eens aan! Ik mis ook mensen als dhr. Scholten. En ja, ook in StandVastig mis ik zijn goed gefundeerde bijdragen. Een verrassing overigens, soms ontdekken we dat we meer gelijkgezind zijn. :)
Zo zie je maar weer, dat je niet te snel moet oordelen. ;)
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door John Galt »

Ik ben nooit een GBS-fan geweest, maar de stukjes van Scholten heb ik ook altijd met interesse gelezen. Het was het enige dat ik in StandVastig las.
Who is John Galt? :quoi
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

John Galt schreef:Ik ben nooit een GBS-fan geweest, maar de stukjes van Scholten heb ik ook altijd met interesse gelezen. Het was het enige dat ik in StandVastig las.
Exact. Sinds die er uit zijn, is het enkel ter verpozing en om in de gaten te houden hoe de ontwikkelingen zijn.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Augustienus »

Lees jij de Standvastig DDD? Dat verbaast me dan wel.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Posthoorn schreef:Het is inderdaad een verzameling artikelen uit de Wachter Sions. Vaak zijn dat ook vervolgseries. Tot nu toe zeer lezenswaardig: sowieso behoort L.M.P. Scholten tot mijn favoriete schrijvers. Ik mis hem dan ook erg in bijv. StandVastig.
Tot mijn grote vreugde lees ik bij Scholten dat hij hetzelfde onderscheid maakt tussen OT en NT dat ik maak en wat dan door velen als ongereformeerd en afwijkend wordt genoemd. Sta ik toch niet alleen. En ben ik toch niet zo ongereformeerd als mij hier weleens voor de voeten geworpen wordt. ;) :super
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

En wat is dat verschil als ik vragen mag?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:En wat is dat verschil als ik vragen mag?
Dat zat ik ook al te bedenken...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie