Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Gemeenschap met God - John Owen
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

Het zien op Jezus - Isaac Ambrosius.
Na het kostelijke inleidende deel moet ik even weer in een goed leesritme zien te komen bij het beginnen aan het wat taaiere eerste boek. Daarnaast liggen er tal van andere boeken waar ik in aan het lezen ben, vooral meditatieve.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Tiberius »

Job schreef:Het zien op Jezus - Isaac Ambrosius.
Na het kostelijke inleidende deel moet ik even weer in een goed leesritme zien te komen bij het beginnen aan het wat taaiere eerste boek. Daarnaast liggen er tal van andere boeken waar ik in aan het lezen ben, vooral meditatieve.
Een prachtig werk. Het is inderdaad even doorzetten maar dan heb je een goudmijntje te pakken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Christus in Zijn schoonheid. Samuel Rutherford
15 preken. De eerste 5 over Hooglied. Heb net preek 3 gelezen (Hooglied 5 :1 en 2)

Wat een geestelijke lessen kun je hierin vinden.

Aanbevolen: Het is deel 5 van de werken van Rutherford die de Banier aan het uitgeven is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door CvD »

Ben er 3 aan het lezen. De een wat makkelijker als de ander. Levensbeschrijving van ds P Honkoop sr. Ds T Hooker De arme twijfelende christen tot Christus getrokken. En wat meditatie in een boekje van ds D.J van Brummen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

CvD schreef:Ben er 3 aan het lezen. De een wat makkelijker als de ander. Levensbeschrijving van ds P Honkoop sr. Ds T Hooker De arme twijfelende christen tot Christus getrokken. En wat meditatie in een boekje van ds D.J van Brummen.
De levensbeschrijving van ds Honkoop heb ik ook. Weid Mijn schapen.
In mijn eerste levensjaar werd ik door hem gedoopt in de Walkerk te R.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door CvD »

-DIA- schreef:
CvD schreef:Ben er 3 aan het lezen. De een wat makkelijker als de ander. Levensbeschrijving van ds P Honkoop sr. Ds T Hooker De arme twijfelende christen tot Christus getrokken. En wat meditatie in een boekje van ds D.J van Brummen.
De levensbeschrijving van ds Honkoop heb ik ook. Weid Mijn schapen.
In mijn eerste levensjaar werd ik door hem gedoopt in de Walkerk te R.
Kijk mooi boek met een nuchtere man. Een plompe Galliër zoals hij zijn eigen vaak noemde. Ik heb het boek met een glimlach gelezen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

CvD schreef:
-DIA- schreef:
CvD schreef:Ben er 3 aan het lezen. De een wat makkelijker als de ander. Levensbeschrijving van ds P Honkoop sr. Ds T Hooker De arme twijfelende christen tot Christus getrokken. En wat meditatie in een boekje van ds D.J van Brummen.
De levensbeschrijving van ds Honkoop heb ik ook. Weid Mijn schapen.
In mijn eerste levensjaar werd ik door hem gedoopt in de Walkerk te R.
Kijk mooi boek met een nuchtere man. Een plompe Galliër zoals hij zijn eigen vaak noemde. Ik heb het boek met een glimlach gelezen.
Hij was misschien taalvormend. Ik hoorde een preek, weet niet meer zeker van wie, misschien ds. van Reenen, die gebruikte ook de term lompe plompe Galileërs... Hoewel, misschien dat ds. van Reenen het nog eerder gebruikte dan ds Honkoop.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het maar een vreemde uitdrukking. Bedoelde hij nu een Galliër of een Galileër ? En zijn die lomp of plomp?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

De Republiek 1477-1806, Jonathan Israël.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ouderling »

Maanenschijn schreef:Ik vind het maar een vreemde uitdrukking. Bedoelde hij nu een Galliër of een Galileër ? En zijn die lomp of plomp?
Een Galileër.
Die uitdrukking had hij ook niet van zichzelf. Het heeft oude papieren. Je ziet het al terugkomen in geschriften uit de 18e eeuw. Het duidde op de ongeletterdheid van de Galileërs en het plompe had ook betrekking op hun taal(gebruik).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. P. de Vries - Gezanten van Gods lof
Tim Keller - Prayer
John Flanagan - De dragers van het Eikenblad (Grijze Jager jeugdboekenserie deel 4)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Opnieuw: de biografie van Luther door Herman Selderhuis.
Wat mij opvalt, is dat Luther zich van de geestelijke leidslieden in zijn kerk niet slechts op de Schrift mocht beroepen, maar dat zij vooral teruggrepen naar de traditie.
Hebben wij in onze gezindte niet een soortgelijk probleem? Maar dan spelen bij ons de 3FvE die rol. Een beroep op de Schrift om aan te tonen waar de 3FvE mogelijk fout zitten, mag niet, want... de 3FvE zeggen het, en dus is geen discussie mogelijk. :rules

Oké, dat was even een kleine gedachtesprong van mij. :)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

De hoofdstukken uit de RG van à Brakel over Gods onmededeelbare eigenschappen. Weer helemaal onder de indruk hiervan....
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

Marck schreef:De hoofdstukken uit de RG van à Brakel over Gods onmededeelbare eigenschappen. Weer helemaal onder de indruk hiervan....
Wat raakt je zo? Geen kritische vraag hoor, ben gewoon benieuwd.
Plaats reactie