Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Zita »

Ik ga zo nog beginnen in 'Onwankelbare vreugde' van John Piper.
De afgelopen weken waren druk. En nog steeds voelt het druk en chaotisch, met weinig beleving van advent. Ik hoop dat Piper me een zetje in de goeie richting kan geven.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

Geweldige eerste regels.
Het is ongelijk verdeeld in de wereld. Sommige lieden hebben niets en andere hebben alles. Als men niets heeft, is het mogelijk om meer te krijgen en biedt het leven nog toekomst. Maar iemand, die alles heeft, is nooit meer blij wanneer hij wat ontvangt en bang iets te verliezen. Deze lieden leiden een kommervol bestaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Als leestip van een collega lees ik nu 'de hemel is van blik' over Koranscholen. Wat een voor mij onbekende en bizarre wereld!

https://www.bol.com/nl/nl/f/de-hemel-is ... modal_open
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1786
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ararat »

Herman schreef:
Anselmus schreef:Ik vind het waardevol dat mensen die voorheen atheïst waren en nu christen zijn geworden, hun intellectuele gaven inzetten om de christelijke waarden en normen voor het voetlicht te brengen en zo als intellectuelen uit 'de wereld' aantonen dat het christelijk geloof niet achterlijk is, maar dat het redelijk is. Datzelfde ervaar ik bij Andreas Kinneging in de Onzichtbare Maat, en om diezelfde reden ben ik benieuwd naar het boek van Esther van Fenema Het verlaten individu.
Dat laatste boek staat ook op mijn lijstje. Ik wacht op beschikbaarheid in de bieb of als ebook.
Nabeel Qureshi - Ik zocht allah en vond Jezus ook gelezen? Is zijn intellectuele manier van beschrijven enigszins vergelijkbaar?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Ararat schreef:
Herman schreef:
Anselmus schreef:Ik vind het waardevol dat mensen die voorheen atheïst waren en nu christen zijn geworden, hun intellectuele gaven inzetten om de christelijke waarden en normen voor het voetlicht te brengen en zo als intellectuelen uit 'de wereld' aantonen dat het christelijk geloof niet achterlijk is, maar dat het redelijk is. Datzelfde ervaar ik bij Andreas Kinneging in de Onzichtbare Maat, en om diezelfde reden ben ik benieuwd naar het boek van Esther van Fenema Het verlaten individu.
Dat laatste boek staat ook op mijn lijstje. Ik wacht op beschikbaarheid in de bieb of als ebook.
Nabeel Qureshi - Ik zocht allah en vond Jezus ook gelezen? Is zijn intellectuele manier van beschrijven enigszins vergelijkbaar?
Nee, ik ken het niet. Dus weet ik ook niet of ik het kan vergelijken.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Ararat schreef:
Herman schreef:
Anselmus schreef:Ik vind het waardevol dat mensen die voorheen atheïst waren en nu christen zijn geworden, hun intellectuele gaven inzetten om de christelijke waarden en normen voor het voetlicht te brengen en zo als intellectuelen uit 'de wereld' aantonen dat het christelijk geloof niet achterlijk is, maar dat het redelijk is. Datzelfde ervaar ik bij Andreas Kinneging in de Onzichtbare Maat, en om diezelfde reden ben ik benieuwd naar het boek van Esther van Fenema Het verlaten individu.
Dat laatste boek staat ook op mijn lijstje. Ik wacht op beschikbaarheid in de bieb of als ebook.
Nabeel Qureshi - Ik zocht allah en vond Jezus ook gelezen? Is zijn intellectuele manier van beschrijven enigszins vergelijkbaar?
Dat boek staat ook al een poosje op mijn lijstje. Ik kom een paar levens te kort voor alle boeken die ik nog zou willen lezen :) .
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1786
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ararat »

Anselmus schreef:Dat boek staat ook al een poosje op mijn lijstje. Ik kom een paar levens te kort voor alle boeken die ik nog zou willen lezen :) .
Ik adviseer je 'm een paar plekjes hoger in de stapel te leggen :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Ararat schreef:
Anselmus schreef:Dat boek staat ook al een poosje op mijn lijstje. Ik kom een paar levens te kort voor alle boeken die ik nog zou willen lezen :) .
Ik adviseer je 'm een paar plekjes hoger in de stapel te leggen :)
Gedaan, ik ga er nu gelijk nog aan beginnen :)
Fides Quaerens Intellectum
Christen
Berichten: 770
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Christen »

Amalia :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ad Anker »

Zojuist deel 6 van 'de grijze jager' uit. Heb er even genoeg van. Er zijn nog veel delen. Later misschien.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Simon0612 »

Ad Anker schreef:Zojuist deel 6 van 'de grijze jager' uit. Heb er even genoeg van. Er zijn nog veel delen. Later misschien.
Dat zijn toch kinderboeken? Of heb ik het mis? Lees je ze voor school?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1156
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Christen schreef:Amalia :)
Heb ik afgelopen week ook gelezen en ik vond het wat tegengevallen: weinig nieuws, weinig diepgang, vooral een puber die wat ruimte krijgt om wat persoonlijke dingen te ventileren, vrijwel geen duiding.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

Anselmus schreef:
Christen schreef:Amalia :)
Heb ik afgelopen week ook gelezen en ik vond het wat tegengevallen: weinig nieuws, weinig diepgang, vooral een puber die wat ruimte krijgt om wat persoonlijke dingen te ventileren, vrijwel geen duiding.
:haha
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ad Anker »

Simon0612 schreef:
Ad Anker schreef:Zojuist deel 6 van 'de grijze jager' uit. Heb er even genoeg van. Er zijn nog veel delen. Later misschien.
Dat zijn toch kinderboeken? Of heb ik het mis? Lees je ze voor school?
Ja, al lees ik graag en vaak boeken voor tieners. De boeken van Koesveld, de serie rechercheur van Driel van den Ouden, de Campers van Leeflang, de politieboeken van Ben de Raaf. Heerlijk.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:Zojuist deel 6 van 'de grijze jager' uit. Heb er even genoeg van. Er zijn nog veel delen. Later misschien.
Dat heb ik ook af en toe. Ik ben nu in boek 10 van deze serie bezig. Maar ik lees ze niet achter elkaar.

Volwassen ontspannende boeken van de openbare biep staan vaak vloeken en andere ongepaste zaken in. Vandaar dat ik voor later in de avond als mijn hersenen niet zo scherp meer zijn van armoei maar een jeugdboek lees.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie