Welk boek ben jij nu aan het lezen?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Net gisteren gekregen: Een boek dat in de vergetelheid dreigt te raken, maar dat onder ons gereformeerde volksdeel eens een heel belangrijke plaats innam.

Ds. Abraham van de Velde
DE WONDEREN DES ALLERHOOGSTEN
Deze nieuwste heruitgave (2022) is opgedragen aan Zijne Majesteit, koning Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.

Daaronder staat een citaat van wijlen ds. G.H. Kersten:
Ik gedenk ons geliefd Vorstenhuis, waaraan de Heere grote weldaden bewezen heeft. Hij doe het Huis van Oranje tot in verre geslachten aan het hoofd staan en ten zegen zijn van onze natie. Hij vervulle het hart met Zijn vreze, opdat het ons volk moge voorgaan en leiden in de rechte paden des Heeren. (ds.G.H. Kersten)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Vandaag een reeks ontvangen van het Documentatieblad Nadere Reformatie. Oude jaargangen die ik nog niet had. Wat een leerzaam en gevarieerd blad is dat toch.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erik1960 »

Erik1960 schreef:
DDD schreef:Ik lees momenteel in Liturgie van het alledaagse van Tish Warren. Ze verbindt de dagelijkse dingen met het geloofsleven, deels door associatie.
Het lijkt mij een heel inspirerend boek. Binnenkort ben ik in een boekhandel waar ik de gelegenheid heb om er eens uitgebreid in te bladeren. Dank voor de tip!
Het boek moest voor mij besteld worden; vorige week was ik in de gelegenheid het af te halen.

In de boekhandel zag ik ook het boek 'Het evangelie van Thomas' van Bram Moerland liggen. Omdat het onlangs over Thomas ging in de schriftlezing heb ik die ook aangeschaft.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Erik1960 schreef:In de boekhandel zag ik ook het boek 'Het evangelie van Thomas' van Bram Moerland liggen. Omdat het onlangs over Thomas ging in de schriftlezing heb ik die ook aangeschaft.
Bram Moerland is iemand die gnostiek en dergelijke aberraties meer leert. Dus je zult weinig terugvinden van de bijbelse Thomas.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erik1960 »

Herman schreef:
Erik1960 schreef:In de boekhandel zag ik ook het boek 'Het evangelie van Thomas' van Bram Moerland liggen. Omdat het onlangs over Thomas ging in de schriftlezing heb ik die ook aangeschaft.
Bram Moerland is iemand die gnostiek en dergelijke aberraties meer leert. Dus je zult weinig terugvinden van de bijbelse Thomas.
Jaren geleden las ik zijn boek over de vervolging van de Catharen. Dat boek heeft indruk op me gemaakt. Ben benieuwd wat dit boek met me doet.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

Ik lees zo nu en dan nog een stukje van het boek van Tish Warren. Ik blijf het een goed boek vinden, dus ben benieuwd wat je ervan vindt.

Een nieuw citaat wat me aansprak: 'Ik ben een pacifist die ruzie maakt met haar man'. Al ben ik zeker geen pacifist, en voor zover ik die neiging al had, heeft Poetin daar heel radicaal een einde aan gemaakt.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Henk J »

Zojuist uit gelezen, de orde des heils, door W.L. Tukker.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Henk J schreef:Zojuist uit gelezen, de orde des heils, door W.L. Tukker.
Oh, die bekende lezingen uit Kampen?
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Henk J »

Marck schreef:
Henk J schreef:Zojuist uit gelezen, de orde des heils, door W.L. Tukker.
Oh, die bekende lezingen uit Kampen?
Klopt
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

LOTR
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Anton de Kom - Wij slaven van Suriname

Cornelis Gerhard Anton de Kom (Paramaribo, 22 februari 1898 – Kamp Sandbostel (Neuengamme), 24 april 1945) was een Surinaamse anti-koloniale schrijver en nationalist. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was hij verzetsstrijder in Nederland. (Wikipedia)

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ararat »

Bertiel schreef:LOTR
Ik ook :huhu
Met af en toe deze erbij als naslagwerk
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Forummer »

Corrie ten Boom: Zwerfster voor God.

Indrukwekkend.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Luuc Kooijmans, De meidagen van 1940: Een collectief dagboek (Alfabet, 2022).
Plaats reactie