Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door samanthi »

@DIA ik hou wel van dit soort samenspraken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:@DIA ik hou wel van dit soort samenspraken.
Daar is heel veel lering in. Mijn moeder mocht deze tot vlak voor haar sterven met veel instemming en liefde lezen. Daar ging haar hart naar uit. De gemeenschap met Gods volk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Thomas Hemerken van Kempen - alleenspraak der ziel
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Hollander »

-
Laatst gewijzigd door Hollander op 18 aug 2020, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

samanthi schreef:@DIA ik hou wel van dit soort samenspraken.
Grappig, ik vind die vraag- en antwoordvorm echt verschrikkelijk om te lezen. Die vereenvoudigde boeken van Evert Barten heb ik dan ook weer snel verkocht. Ik lees liever tekst aan één stuk door omdat ik andere vragen aan een stuk stel dan de vraagsteller doet. Ook mis ik in de vragen de abstractie en het overzicht.
Fides Quaerens Intellectum
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Geytenbeekje »

wormen en engelen
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Anselmus schreef:
samanthi schreef:@DIA ik hou wel van dit soort samenspraken.
Grappig, ik vind die vraag- en antwoordvorm echt verschrikkelijk om te lezen. Die vereenvoudigde boeken van Evert Barten heb ik dan ook weer snel verkocht. Ik lees liever tekst aan één stuk door omdat ik andere vragen aan een stuk stel dan de vraagsteller doet. Ook mis ik in de vragen de abstractie en het overzicht.
Ds. Mallan hield ook samenspraken met Hopende en Uitziende. De inhoud is goed, maar de samenspraak kwam niet tot zijn recht. Want in de samenspraken zie je als het ware dat ds. Mallan in gesprek is met zichzelf. De verschillende karakters en zielslegeringen komen minder tot hun recht. Als we Bart en Kees van ds. van Reenen lezen is dat wel duidelijk een samenspraak. Bart is anders dan Kees, Bart is verder geleidt dan Kees, en zo komen en leerzame zaken en zielszaken aan de orde.
Je hebt dat ook wel bij Hopende en Uitziende, maar daar vind je als het ware twee identieke figuren met elkaar in gesprek.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:Ds. Mallan hield ook samenspraken met Hopende en Uitziende. De inhoud is goed, maar de samenspraak kwam niet tot zijn recht. Want in de samenspraken zie je als het ware dat ds. Mallan in gesprek is met zichzelf. De verschillende karakters en zielslegeringen komen minder tot hun recht. Als we Bart en Kees van ds. van Reenen lezen is dat wel duidelijk een samenspraak. Bart is anders dan Kees, Bart is verder geleidt dan Kees, en zo komen en leerzame zaken en zielszaken aan de orde.
Je hebt dat ook wel bij Hopende en Uitziende, maar daar vind je als het ware twee identieke figuren met elkaar in gesprek.
Eens. Ds. Van Reenen kan dat heel goed. Ik heb een boekje gelezen van ds. C. Hoogerland, ook een 'samenspraak', tussen Thom en Theo, maar dat haalt het ook niet bij Bart en Kees!
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Deze weken wil ik de serie Hoe lief heb ik Uw wet van ds. van Kooten lezen. Vandaag deel 1 Geen afgoden, geen beelden gelezen. Morgen deel 2 Heiligt Mijn naam en Mijn dag.
Laatst gewijzigd door Anselmus op 18 aug 2020, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fides Quaerens Intellectum
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:Ds. Mallan hield ook samenspraken met Hopende en Uitziende. De inhoud is goed, maar de samenspraak kwam niet tot zijn recht. Want in de samenspraken zie je als het ware dat ds. Mallan in gesprek is met zichzelf. De verschillende karakters en zielslegeringen komen minder tot hun recht. Als we Bart en Kees van ds. van Reenen lezen is dat wel duidelijk een samenspraak. Bart is anders dan Kees, Bart is verder geleidt dan Kees, en zo komen en leerzame zaken en zielszaken aan de orde.
Je hebt dat ook wel bij Hopende en Uitziende, maar daar vind je als het ware twee identieke figuren met elkaar in gesprek.
Eens. Ds. Van Reenen kan dat heel goed. Ik heb een boekje gelezen van ds. C. Hoogerland, ook een 'samenspraak', tussen Thom en Theo, maar dat haalt het ook niet bij Bart en Kees!
Van ds. G. Hoogerland heb ik ze niet gelezen. Ik neem aan dat je ds. G. Hoogerland Azn. bedoelt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:Eens. Ds. Van Reenen kan dat heel goed. Ik heb een boekje gelezen van ds. C. Hoogerland, ook een 'samenspraak', tussen Thom en Theo, maar dat haalt het ook niet bij Bart en Kees!
Van ds. G. Hoogerland heb ik ze niet gelezen. Ik neem aan dat je ds. G. Hoogerland Azn. bedoelt.
Ja, klopt.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door crossmountain »

egoe schreef:Een zeker man had een vijgenboom.
Wat een indrukwekkend boek en wat ontzettend knap geschreven voor een debuutroman! Je leest het in één adem uit. Ik kan iedere RF'er dit boek aanbevelen. Dat plaats alle zinloze discussies en reformatorische muggenzifterij weer in het perspectief waar het écht om gaat!

https://www.sdok.nl/webwinkel/een-zeker ... vijgenboom
https://www.bol.com/nl/f/nieuwenhuijse- ... 122594056/
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door samanthi »

huisman schreef:Afbeelding
Interessant... al die oude volken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

samanthi schreef:
huisman schreef:Afbeelding
Interessant... al die oude volken.

Veel volken die in de Bijbel genoemd worden: bv de Filistijnen, de Chaldeeën, de Frygiërs, de Galaten enz. Echt interessant.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie