Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

Dr. A.A. van Ruler - Theologisch werk. Deel III.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef:
De serie Schriftverklaringen van dr. H.F. Kohlbrugge zijn zo helder, eenvoudig en tegelijk zó diepzinnig, dat zowel de theoloog als de eenvoudige er een rijke bron van kennis en troost in zal vinden.
Kohlbrugge was behalve een groot geleerde ook een goed pastor. Mede daarom kon hij zijn gedachten zo formuleren dat ieder hem begrijpen kon. Hij deed dit op zo'n oorspronkelijke wijze, in zo'n frisse taal, dat het nu, meer dan een eeuw na zijn overlijden, nog velen aanspreekt.

Kohlbrugge heeft uitvoerige verklaringen over de Brief aan de Hebreeën geschreven. Die zijn voor het overgrote deel niet in eerdere Schriftverklaringen opgenomen. Zij zijn nu verschenen in drie delen.
Is al tig jaar geleden hoor. :)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Lilian1975 »

Posthoorn schreef:
huisman schreef:
De serie Schriftverklaringen van dr. H.F. Kohlbrugge zijn zo helder, eenvoudig en tegelijk zó diepzinnig, dat zowel de theoloog als de eenvoudige er een rijke bron van kennis en troost in zal vinden.
Kohlbrugge was behalve een groot geleerde ook een goed pastor. Mede daarom kon hij zijn gedachten zo formuleren dat ieder hem begrijpen kon. Hij deed dit op zo'n oorspronkelijke wijze, in zo'n frisse taal, dat het nu, meer dan een eeuw na zijn overlijden, nog velen aanspreekt.

Kohlbrugge heeft uitvoerige verklaringen over de Brief aan de Hebreeën geschreven. Die zijn voor het overgrote deel niet in eerdere Schriftverklaringen opgenomen. Zij zijn nu verschenen in drie delen.
Is al tig jaar geleden hoor. :)
Inderdaad. Hier een druk uit 1993. Maar inderdaad een mooie serie. Wij hebben er diversen.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

refo schreef:Dr. A.A. van Ruler - Theologisch werk. Deel III.
P98-163?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Lilian1975 schreef:Inderdaad. Hier een druk uit 1993. Maar inderdaad een mooie serie. Wij hebben er diversen.AfbeeldingAfbeelding
Een prachtige reeks boeken, zeer begeerlijk.... om ze te willen lezen. Maar ja, begeren... Ik bedoel een goede begeerte is niet in strijd met het Gij zult niet begeren... Of denken we van wel?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
huisman schreef:
De serie Schriftverklaringen van dr. H.F. Kohlbrugge zijn zo helder, eenvoudig en tegelijk zó diepzinnig, dat zowel de theoloog als de eenvoudige er een rijke bron van kennis en troost in zal vinden.
Kohlbrugge was behalve een groot geleerde ook een goed pastor. Mede daarom kon hij zijn gedachten zo formuleren dat ieder hem begrijpen kon. Hij deed dit op zo'n oorspronkelijke wijze, in zo'n frisse taal, dat het nu, meer dan een eeuw na zijn overlijden, nog velen aanspreekt.

Kohlbrugge heeft uitvoerige verklaringen over de Brief aan de Hebreeën geschreven. Die zijn voor het overgrote deel niet in eerdere Schriftverklaringen opgenomen. Zij zijn nu verschenen in drie delen.
Is al tig jaar geleden hoor. :)
Klopt. Maar ik heb ze nog niet zo lang. Leerzame meditatieve Schriftuitleg.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door refo »

Herman schreef:
refo schreef:Dr. A.A. van Ruler - Theologisch werk. Deel III.
P98-163?
Helemaal.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

De Onzichtbare Maat van Andreas Kinneging. Ik lees hem voor aan m'n wederhelft. 'k Ben voorlopig nog wel even bezig.
Fides Quaerens Intellectum
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Christen »

Mooi boekje van Dr Gert vd Brink over Luther.

Luther, aangenaam.

Staat op dezelfde plank als Dr Steenblok hoor.. gezellig. Vlakbij Kuitert staat Omgang met God van ds. C.G. Vreugdenhil. Dat is heel wat triester.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

het komen tot Jezus Christus - John Bunyan
aan het herlezen begonnen, ook aangenaam
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Hoopvol »

Bertiel schreef:het komen tot Jezus Christus - John Bunyan
aan het herlezen begonnen, ook aangenaam
Ik ben er vorige week in begonnen. Erg bijzonder boek! Zeer aan te raden.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Hoopvol schreef:
Bertiel schreef:het komen tot Jezus Christus - John Bunyan
aan het herlezen begonnen, ook aangenaam
Ik ben er vorige week in begonnen. Erg bijzonder boek! Zeer aan te raden.
Zeker!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Christen schreef:Mooi boekje van Dr Gert vd Brink over Luther.

Luther, aangenaam.

Staat op dezelfde plank als Dr Steenblok hoor.. gezellig. Vlakbij Kuitert staat Omgang met God van ds. C.G. Vreugdenhil. Dat is heel wat triester.
Triester in de zin van....?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Arja »

Ik lees een boek van Martyn Lloyd-Jones.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door KDD »

The Chaos Machine: The Inside Story of How Social Media Rewired Our Minds and Our World - by Max Fisher

We hebben allemaal een vaag gevoel dat sociale media slecht zijn voor onze geest, voor onze kinderen en voor onze democratieën. Maar de waarheid is dat het bereik en de impact ervan veel dieper gaan dan we hebben begrepen. Voortbouwend op jarenlange internationale berichtgeving, vertelt Max Fisher het aangrijpende en kwellende verhaal over hoe Facebook, Twitter, YouTube en andere sociale netwerken op psychologische zwakheden jaagden om de algoritmen te creëren die dagelijkse gebruikers tot extreme meningen en, in toenemende mate, extreme acties drijven. Zoals Fisher aantoont, hebben de grondbeginselen van de bedrijven, gecombineerd met een kortzichtige focus op het maximaliseren van betrokkenheid, geleid tot een gedestabiliseerde wereld voor iedereen.

Terwijl hij de planeet doorkruist, volgt Fisher de alomtegenwoordigheid van haatzaaiende uitlatingen en de verspreiding ervan in geweld, kwalen die voor het eerst woedden in verre oorden, tot hun duistere hoogtepunt in Amerika tijdens de pandemie, de verkiezingen van 2020 en de Capitol-opstand. Door dit alles heen weigerden de sociale-mediareuzen om op een zinvolle manier in te grijpen en beweerden ze voor de vrijheid van meningsuiting te pleiten, terwijl ze in feite onbeperkte winsten het meest waardeerden. Het resultaat, zoals Fisher laat zien, is een culturele verschuiving naar een wereld waarin mensen niet worden gepolariseerd door overtuigingen die op feiten zijn gebaseerd, maar door verkeerde informatie, verontwaardiging en angst.

Zijn verhaal gaat echter over meer dan de schurken. Fisher verweeft ook de verhalen van de heroïsche buitenstaanders en overlopers van Silicon Valley die alarm sloegen en onthulden wat er achter de gesloten deuren van Big Tech gebeurde. Zowel panoramisch als intiem, The Chaos Machine is het definitieve verslag van de snelle opkomst en onrustige erfenis van de tech-titanen, evenals een opzwepende en hoopvolle oproep om de ravage die in onze geest en onze wereld is aangericht te stoppen voordat het te laat is.
Plaats reactie