Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door merel »

Ik vond dat echt een vreselijk boek. Ik heb jaren geleden de helft gelezen en kon het verder niet meer opbrengen. Dat had ik trouwens ook met het verdriet van België van Hugo Claus. Daar ben ik meerdere keren in begonnen en heb het elke keer weggelegd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Herman »

En waar zit dat vreselijke in? De schrijnende -antisemitische- anekdotes?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Dodo »

Herman schreef:En waar zit dat vreselijke in? De schrijnende -antisemitische- anekdotes?
Voor mij was dat het inderdaad, ik ben ook halverwege opgehouden met lezen. Als er teveel narigheid in een boek zit, kan me dat echt neerslachtig maken. Zeker omdat je bij een boek als dit weet dat het allemaal gebeurde. Er is de Joden vreselijk veel aangedaan, ook vóor de oorlog.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door -DIA- »

Een klein boekje over onze nationale schuld, met name over de schuld van de kerk.

En daarbinnen met name over de grote schuld die op die kerken binnen de Schriftuurlijk-bevindelijke kerken behoren.
De schrijver is een predikant die ik vaak mag horen.

En nu komt me zo te binnen, wat ds. Lamain eens kernachtig uitdrukte: Schuld, dat is zo'n lelijk beest, dat willen we niet in huis hebben...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door merel »

Herman schreef:En waar zit dat vreselijke in? De schrijnende -antisemitische- anekdotes?

Nee, ik vond het boek enorm saai.

Ik heb afgelopen week " het Hooge Nest" uitgelezen van Roxane van Iperen. Dat vond ik een aangrijpend boek over de deportatie van de Joden uit Amsterdam. Het ging over twee Joodse zusjes die een enorm onderduiknetwerk opzetten vanuit een villa in het Gooi en uiteindelijk verraden worden.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

Gods beloften voor u - ds. Iz. Kok
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Gabrielle »

merel schreef:
Herman schreef:En waar zit dat vreselijke in? De schrijnende -antisemitische- anekdotes?

Nee, ik vond het boek enorm saai.

Ik heb afgelopen week " het Hooge Nest" uitgelezen van Roxane van Iperen. Dat vond ik een aangrijpend boek over de deportatie van de Joden uit Amsterdam. Het ging over twee Joodse zusjes die een enorm onderduiknetwerk opzetten vanuit een villa in het Gooi en uiteindelijk verraden worden.
Ik was er ook in begonnen vorige week.
Helaas al snel een grove vloek .... dus maar weer bij de bieb ingeleverd.

Jammer....het leek me een mooi boek
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

o.a. gekregen voor mijn verjaardag en nu aan het lezen:
De laatste ernst. Over de plaat van hemel en hel in prediking en pastoraat. Ds. J. Belder.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Susan »

Robert Murray MacCheyne (een dik zwart boek, staan mooie brieven in)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door eilander »

Susan schreef:Robert Murray MacCheyne (een dik zwart boek, staan mooie brieven in)
O Israëls Verwachting?
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door merel »

Gabrielle schreef:
merel schreef:
Herman schreef:En waar zit dat vreselijke in? De schrijnende -antisemitische- anekdotes?

Nee, ik vond het boek enorm saai.

Ik heb afgelopen week " het Hooge Nest" uitgelezen van Roxane van Iperen. Dat vond ik een aangrijpend boek over de deportatie van de Joden uit Amsterdam. Het ging over twee Joodse zusjes die een enorm onderduiknetwerk opzetten vanuit een villa in het Gooi en uiteindelijk verraden worden.
Ik was er ook in begonnen vorige week.
Helaas al snel een grove vloek .... dus maar weer bij de bieb ingeleverd.

Jammer....het leek me een mooi boek
Het staat mij niet bij. Ik vond het een prachtig boek. Ik ben nu begonnen aan het nieuwe boek van Isabel Allende " Bloemblad aan zee". Het boek begint over de Spaanse burgeroorlog met een vlucht naar Chili, waar later ook een burgeroorlog uitbreekt.
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Susan »

eilander schreef:
Susan schreef:Robert Murray MacCheyne (een dik zwart boek, staan mooie brieven in)
O Israëls Verwachting?
Leven en Nagelaten Geschriften
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bertiel »

A.W. Pink - een waar geloof

Weet nog niet wat ik er van vinden moet, is wel heel veel over wat het niet is. Iemand anders ervaring met A.W. Pink?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Arja »

Bertiel schreef:A.W. Pink - een waar geloof

Weet nog niet wat ik er van vinden moet, is wel heel veel over wat het niet is. Iemand anders ervaring met A.W. Pink?
Ja ik heb wel wat van hem gelezen. Vind het leerzaam (ging over gebed). Hij was baptist, maar stond bekend om zijn sterk calvinistisch en puriteins onderwijs. In zijn biografie over Arthur Pink zegt Iain Murray dat Pink wel baptist geworden was, maar dat hij het onderwerp van de doop liever vermeed omdat hij 'geen scheuringen wilde veroorzaken in een tijd waarin het liberalisme en profetische speculaties toch al zo om zich heen begonnen te grijpen'.

Zijn boeken veroorzaakten een hernieuwde interesse in ‘verklarend preken’, en bepaalde zijn lezers opnieuw bij de noodzaak van een ‘bijbels leven’. Maar zelfs vandaag blijkt Pink afwezig te zijn in de meeste christelijke biografische encyclopedieën, en wordt hij over het hoofd gezien in veel christelijk-religieuze geschiedschriften. Hij sloot zich niet aan bij een kerk.

Tip: rustig lezen (en de Bijbelteksten opzoeken die hij noemt).
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Opdat ik Hem kenne.
Andrew Gray
Twaalf preken. (Voor het eerst in het Nederlands verschenen.)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie