Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

O ja, en deze:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Posthoorn schreef:Afbeelding
Interessant boek. Lijkt een beetje op De Kleine Dokter van A. Vogel, maar dan vanuit de reguliere geneeskunde. ;)
Boek inmiddels uit. Staan interessante dingen in, maar helaas erg atheïstisch getoonzet (hoofdstuk over gebedsgenezing). Ook van alternatieve geneeswijzen moet hij niet veel hebben. Want: als het werkte zouden gewone artsen dat ook wel weten. Tja, zo zit de wereld toch niet helemaal in elkaar.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb boek het al vaker genoemd, maar ben eindelijk in "De Bourgondiers" begonnen. Hopenlijk kom ik er deze vakantie verder mee.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Dodo »

Ik heb vorige week het boek Het zoutpad, door Raynor Winn, gelezen.
Het is het echtgebeurde verhaal van een echtpaar dat alles verliest. Min of meer buiten eigen schuld raken ze al hun bezittingen kwijt, en staan ze letterlijk op straat met maar een paar pond te besteden. Daarnaast krijgt de man de diagnose van een zeer ernstige dodelijke ziekte.
Min of meer radeloos doen ze wat ze al langer wilden doen: een wandelpad lopen om de zuidwestpunt van Engeland. Ze sjouwen een tentje en slaapzakken mee en kamperen in de vrije natuur.
Ik heb het boek vrij snel achter elkaar uitgelezen. Voor mijn gevoel is het een litanie van kou, ellende en nattigheid. Het was echt wel interessant maar voor mijn gevoel teveel van hetzelfde. De man heeft veel pijn, ze hebben vrijwel geen geld om eten te kopen, het regent de hele tijd. De afloop vond ik ook onbevredigend - maar zie, er is nóg een boek over hoe het daarna ging.
Wat ik ook lastig vond, was dat de schrijver (de vrouw van het echtpaar) erg negatief schrijft over vrijwel alles. Landschappen zijn bedorven door mijnbouw, ze zien alleen buurten met achterstallig onderhoud, de mensen die ze tegenkomen zijn of onvriendelijk of onverschillig, zelden is het dat ze een aardig of hulpvaardig persoon tegenkomen. Zelfs hun dokter is onverschillig bij het afleveren van een dodelijke diagnose.

Het boek is in de pers erg goed ontvangen, misschien is het gewoon niet zo mijn boek. Landschappen en zo zijn niet aan mij besteed. Op Hebban waren de meningen nogal verdeeld.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ad Anker »

Man van Cyrene; F.A. Venter
Juwelen van God; O. Winslow
Is uw ziel gered? J.C. Ryle
Verwoest gezin: Sjoerd Veenman
Het lelietheater: Lulu Wang

Mijn vakantiestapeltje momenteel.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:Man van Cyrene; F.A. Venter
Juwelen van God; O. Winslow
Is uw ziel gered? J.C. Ryle
Verwoest gezin: Sjoerd Veenman
Het lelietheater: Lulu Wang

Mijn vakantiestapeltje momenteel.
Het lelietheater: Lulu Wang
Nooit meer aan gedacht, maar ik moet dit boek ergens midden jaren 90 hebben gelezen. Als iemand me zou vragen: waar ging het over, dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Dus daaruit kunnen we wel concluderen dat het totaal geen indruk op me heeft nagelaten...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ad Anker »

Ad Anker schreef:Man van Cyrene; F.A. Venter
Juwelen van God; O. Winslow
Is uw ziel gered? J.C. Ryle
Verwoest gezin: Sjoerd Veenman
Het lelietheater: Lulu Wang

Mijn vakantiestapeltje momenteel.
Ik vergat nog 'De ondergrondse spoorweg' van Colson Whitehead. Gekregen van broer Wim.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Ik heb boek het al vaker genoemd, maar ben eindelijk in "De Bourgondiers" begonnen. Hopenlijk kom ik er deze vakantie verder mee.
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar het wordt waarschijnlijk wel de volgende podcast die ik ga luisteren. Ik heb de laatste tijd meer proberen te leren over de Middelleeuwen voornamelijk vanuit Engels en Schots perspectief, maar het is goed om weer naar Nederland te kijken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Lilian1975 »

Ad Anker schreef:
Ad Anker schreef:Man van Cyrene; F.A. Venter
Juwelen van God; O. Winslow
Is uw ziel gered? J.C. Ryle
Verwoest gezin: Sjoerd Veenman
Het lelietheater: Lulu Wang

Mijn vakantiestapeltje momenteel.
Ik vergat nog 'De ondergrondse spoorweg' van Colson Whitehead. Gekregen van broer Wim.
Ik vond dat een boek wat mij leerde over een stukje geschiedenis wat ik niet kende. Ik heb nooit geweten dat er zo'n spoorweg bestond. Nu ineens lees ik het vaker. Daarnaast ook ontluisterend over slavernij.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb boek het al vaker genoemd, maar ben eindelijk in "De Bourgondiers" begonnen. Hopenlijk kom ik er deze vakantie verder mee.
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar het wordt waarschijnlijk wel de volgende podcast die ik ga luisteren. Ik heb de laatste tijd meer proberen te leren over de Middelleeuwen voornamelijk vanuit Engels en Schots perspectief, maar het is goed om weer naar Nederland te kijken.
Ik moet zeggen dat Van Loo een boeiende schrijfwijze heeft. Hij weet er iets pakkends van te maken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb boek het al vaker genoemd, maar ben eindelijk in "De Bourgondiers" begonnen. Hopenlijk kom ik er deze vakantie verder mee.
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar het wordt waarschijnlijk wel de volgende podcast die ik ga luisteren. Ik heb de laatste tijd meer proberen te leren over de Middelleeuwen voornamelijk vanuit Engels en Schots perspectief, maar het is goed om weer naar Nederland te kijken.
Ik moet zeggen dat Van Loo een boeiende schrijfwijze heeft. Hij weet er iets pakkends van te maken.
Ik geloof je direct. Ik heb een interview met hem gezien en als spreker is hij ook geweldig (daarom heb ik ook wel vertrouwen in de podcast).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Susanna »

Clara's oorlog.

Het was een goed boek. Het is het waargebeurde verhaal van een jong meisje over haar wonderbaarlijke overleving tijdens de bezetting van de nazi's.

Afbeelding
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef:

Ik geloof je direct. Ik heb een interview met hem gezien en als spreker is hij ook geweldig (daarom heb ik ook wel vertrouwen in de podcast).
De podcast gaat meer over de grote lijnen. Maar heb zowel het lezen van het boek als het luisteren van de podcast nog niet geheel afgerond.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Isala »

De vijand rukt vast aan.
Ds M. van Reenen

https://www.debanier.nl/de-vijand-rukt-vast-aan
Hora est!
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

Floppy schreef:Afbeelding

Voor tijdens de vakantie!
Er komt ook een studiedag rond dit boek, in september.
Ik lees net het interview in Trouw. Ik loop wat achter. Wat vind je van het boek? Een vriend van mij, theoloog, vond het een goed boek.

Ik twijfel of ik het ook zal lezen.
Plaats reactie