Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Dodo »

Ik kwam in de kringloop het boek De amandelboom tegen, door Michelle Cohen Corasanti. Kent iemand het? Het schijnt erg mooi en erg aangrijpend te zijn, maar wel vooral vanuit het standpunt van de Palestijnen. Terwijl de auteur Joods is, opmerkelijk genoeg.
Plaatje van het boek
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik kwam in de kringloop het boek De amandelboom tegen, door Michelle Cohen Corasanti. Kent iemand het? Het schijnt erg mooi en erg aangrijpend te zijn, maar wel vooral vanuit het standpunt van de Palestijnen. Terwijl de auteur Joods is, opmerkelijk genoeg.
Plaatje van het boek
Ik heb in de lijst van geleende boeken gekeken van de bieb en ik blijk het gelezen te hebben, in 2015.
Maar daarna heb ik nog een paar soortgelijke boeken gelezen en een film gezien.
Dus een echte recensie kan ik je niet geven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Panny »

David Copperfield van Charles Dickens

Genieten van de personages en de humor van Dickens :)
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Waarom doen we wat we doen in de kerk? Wat maakt van een gewone handeling een heilig gebeuren?Afbeelding
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1150
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Johann Gottfried Walther schreef:Anselmus van Canterbury (1033 - 1109 )
- Waarom God mens werd
Cur Deus Homo. Prachtig boek van Anselmus. Zijn idee van 'verzoening door voldoening' heeft de gereformeerde theologie diepgaand beïnvloed. Mooi dat je dit leest!
Fides Quaerens Intellectum
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door margrietha »

De ontdekking van Urk door M.M.R. Declercq

Nav van de stukken die ik er over in de dagbladen las
Was echt t laatste exemplaar in de boekwinkel.

Word toch wel op een respectabele manier over het geloof van de Urkers geschreven en geen grof taalgebruik
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17341
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Afbeelding
Throughout the second half of the 20th century, international relations across the globe were dominated by the Cold War. From 1949 until the fall of the Berlin Wall in 1989, US and Soviet strategic forces were deployed across the Arctic Ocean in North America and Northern Russia, while the best-equipped armed forces that the world had ever seen faced each other directly across the 'Iron Curtain' in Europe. In Cold War Skies examines the air power of the major powers both at a strategic and at a tactical level throughout the 40 years of the Cold War. In this fascinating book, acclaimed historian Michael Napier looks at each decade of the war in turn, examining the deployment of strategic offensive and defensive forces in North America and Northern Russia as well as the situation in Europe. He details the strategic forces and land-based tactical aircraft used by the air forces of the USA, USSR, NATO, Warsaw Pact countries and the European non-aligned nations. He also describes the aircraft types in the context of the units that operated them and the roles in which they were used. The text is supported by a wide range of first-hand accounts of operational flying during the Cold War, as well as numerous high-quality images.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Dodo »

Isala schreef:In de Stem, blad van de SDOK, stond de laatste keer een mooi artikel hoe je heden ten dage kerk kunt zijn zonder gebouw.
Het heeft alles te maken met je visie op de gemeente.
Wij zijn hier erg gefocust op het gebouw en de preekstoel, maar de gemeente in Bijbelse zin, zijn de levende stenen, de gelovigen.
Ik heb net het boek Febe uit, en in dat boek krijg je een prachtig kijkje hoe de gemeente functioneerde in de eerste eeuw.
Dat is totaal afwijkend dan hoe wij hier in het westen gemeente zijn.
Onze vorm van kerk zijn is erg kwetsbaar in tijden van onrust, druk, of voor maatregelen van bovenaf.
Daarnaast kwam in het NT de gemeente wel samen als Paulus sprak, maar niet altijd op één plaats. Dit was heel vaak niet haalbaar.
Eén gemeente van 2500 mensen bestond gewoonweg niet. Er kwam bij toename van gelovigen altijd een splitsing in kleine groepen. Wel met leiding door oudsten, maar altijd kleinschalig.
Ik heb het boek Febe aangeschaft, ik was benieuwd. Het boek leest makkelijk weg, en wat ze schrijft over het leven in die tijd is heel interessant. Ook hoe de mensen een weg moesten zoeken in wat ze wisten en niet wisten, wat ze leerden van de brieven van Paulus, hoe ze moesten omgaan met het heidendom, hoe ze moesten omgaan met de diversiteit van mensen in de gemeente (heren, slaven, vrijen, mannen, vrouwen). Boeiend.
Maar de stijl van schrijven is verder belabberd. Nogal Amerikaans, overdreven vergelijkingen, en de personen komen niet tot leven. Er wordt steeds uitgelegd wat ze denken en voelen, in plaats van dat je dat begrijpt uit wat er verteld wordt.
Maar verder lees ik het met plezier, en ik denk dat ik het wel een aantal keer ga uitlenen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8956
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Martin Bosma - Schijn-Elite Van De Valsemunters

Afbeelding

Kreeg ik van een attente broeder aangereikt. Ik ben benieuwd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Susanna »

Samuel Prime, de kracht van het gebed.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Isala »

Dodo schreef:Ik heb het boek Febe aangeschaft, ik was benieuwd. Het boek leest makkelijk weg, en wat ze schrijft over het leven in die tijd is heel interessant. Ook hoe de mensen een weg moesten zoeken in wat ze wisten en niet wisten, wat ze leerden van de brieven van Paulus, hoe ze moesten omgaan met het heidendom, hoe ze moesten omgaan met de diversiteit van mensen in de gemeente (heren, slaven, vrijen, mannen, vrouwen). Boeiend.
Maar de stijl van schrijven is verder belabberd. Nogal Amerikaans, overdreven vergelijkingen, en de personen komen niet tot leven. Er wordt steeds uitgelegd wat ze denken en voelen, in plaats van dat je dat begrijpt uit wat er verteld wordt.
Ik heb genoten van de tweede helft van het boek. Dat is namelijk een uitgebreide wetenschappelijke toelichting over de eerste helft: gebruiken in de vroege kerk, inclusief verwijzingen. Het eerste deel ervaarde ik net als jij. Het duurde echt een tijd voordat ik daar een beetje in zat. Zonder de tweede helft had ik het boek een stuk minder waardevol gevonden.
Ik vind het concept van het boek wel bijzonder: eerst het verhaal, en daarna de wetenschappelijke onderbouwing ervan.
Susanna schreef:Samuel Prime, de kracht van het gebed.
Dit boek kan je niet lezen zonder dat je hart gaat verlangen of de Heere dit ook in ons land/stad/dorp wil doen.
Hora est!
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Isala »

Germanicus schreef:Jacob van Lennep, De zomer van 1823
Dagboek van zijn voetreis door Nederland

Leuke site ook bij dit boek: https://www.dezomervan1823.nl/
Ik twijfelde erg tussen de dvd en het boek.
Omdat ik de dvd daarna graag aan iemand door wilde geven, heb ik daarvoor gekozen.
Maar er ging iets mis met de bestelling, waardoor ik ontzettend lang (drie weken) moest wachten voordat hij binnen kwam. Ik had daarover even contact gezocht met Interakt. Als tegemoetkoming zat opeens óók het boek in mijn brievenbus. Die geste heb ik erg gewaardeerd!
Hora est!
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12027
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Zaterdag met succes een pdf geconverteerd naar epub en lekker aan het lezen geslagen in "Gelijk de dauw van Hermon" van L.J. van Valen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Herman schreef:Zaterdag met succes een pdf geconverteerd naar epub en lekker aan het lezen geslagen in "Gelijk de dauw van Hermon" van L.J. van Valen.
Aanrader!
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12027
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Posthoorn schreef:
Herman schreef:Zaterdag met succes een pdf geconverteerd naar epub en lekker aan het lezen geslagen in "Gelijk de dauw van Hermon" van L.J. van Valen.
Aanrader!
Zeker. Ik kan erg genieten van de anekdotes en de beschrijvingen van het werk van God zoals dat toen onder en in die mensen plaatsvond. Ik adviseer mezelf dan ook - geïnspirieerd door Lloyd Jones - om vaker uit de kerkgeschiedenis te lezen, maar sinds de zomer is dit pas weer het eerste boek.

Dr. C.A. van der Sluijs bespreekt in zijn boekje 'Zonder ervaring geen leven' ook een aantal bijzondere getuigenissen zoals hij dat uit de geschriften van ds. Murdoch Campbell heeft gehaald.

(Overigens is het interessant om op digibron de recensie van B. Florijn na te lezen).
Plaats reactie