Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:
Mara schreef:Vreselijk, die Amerikaanse "streekromans".

Vind ik ook (maar mijn dochters denken er anders over)
Waar moet ik aan denken bij Amerikaanse streekromans?
BTW: met een goed geschreven streekroman is niets mis.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:
Mara schreef:Vreselijk, die Amerikaanse "streekromans".

Vind ik ook (maar mijn dochters denken er anders over)
Waar moet ik aan denken bij Amerikaanse streekromans?
BTW: met een goed geschreven streekroman is niets mis.
O.a de al genoemde Amish hype van o.a Beverly Lewis. De Lynn Austin veelschrijverij enz. enz.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door henriët »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:
huisman schreef:
Mara schreef:Vreselijk, die Amerikaanse "streekromans".

Vind ik ook (maar mijn dochters denken er anders over)
Waar moet ik aan denken bij Amerikaanse streekromans?
BTW: met een goed geschreven streekroman is niets mis.
O.a de al genoemde Amish hype van o.a Beverly Lewis. De Lynn Austin veelschrijverij enz. enz.
Qua schrijfstijl vind ik persoonlijk Lynn austin goed. Mooie verhaallijn / opbouw ed,
Maar het ging me even over de geloofscultuur van de amish, waar refo nl zo op ' valt', misschien dat Huisman die vraag kan beantwoorden?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door huisman »

henriët schreef:Qua schrijfstijl vind ik persoonlijk Lynn austin goed. Mooie verhaallijn / opbouw ed,
Maar het ging me even over de geloofscultuur van de amish, waar refo nl zo op ' valt', misschien dat Huisman die vraag kan beantwoorden?
De Amish vrouwen hebben ook een rok aan dat schept vast een band :huhu De geloofscultuur van de Amish zou trouwens afkeer moeten opwekken in refo-nederland. De Amish zien de goddeloze wereld buiten hun gemeenschap. Binnen hun gemeenschap en zeker in hun eigen hart treffen zij geen wereld aan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door helma »

De laatste Amishboeken die ik heb gelezen gingen over Amish people die zich niet meer thuis voelden onder hun godsdienst. Ze gaan zelf de Bijbel lezen in het Engels (in plaats van in het voor hen onleesbare Duits) en gaan vragen stellen bij de leer. Dat wordt hen niet in dank afgenomen; zeker niet als ze door het lezen van de bijbel er achter komen dat veel van de leer die ze jaren gehoord en geloofd hebben meer stoelt op traditie dan op Bijbelse waarheden. Als ze dan ook nog tot zekerheid van het geloof komen en Christus mogen omhelzen (dus zekerheid van de vergeving van zonden) worden ze geband.....
In een paar boeken las ik dat ze naar bijeenkomsten van dominee 'Manny' gingen. Ik denk dat het dan gaat over Danny Kenaston; die tentbijeenkomsten organiseerde in de buurt van Amishpeople om zo het volle Evangelie ook onder hen te brengen die opgegroeid waren met een bedekt Evangelie.

Toch ook wel de lijn van de documentaires "Trouble in Amish Paradise" and "Leaving Amish Paradise"
http://www.troubleinamishparadise.com/
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door refo »

huisman schreef:
henriët schreef:Qua schrijfstijl vind ik persoonlijk Lynn austin goed. Mooie verhaallijn / opbouw ed,
Maar het ging me even over de geloofscultuur van de amish, waar refo nl zo op ' valt', misschien dat Huisman die vraag kan beantwoorden?
De Amish vrouwen hebben ook een rok aan dat schept vast een band :huhu De geloofscultuur van de Amish zou trouwens afkeer moeten opwekken in refo-nederland. De Amish zien de goddeloze wereld buiten hun gemeenschap. Binnen hun gemeenschap en zeker in hun eigen hart treffen zij geen wereld aan.
Refo-Nederland heeft het in het algemeen ook wel voor elkaar, hoor.
Je hoort te zggen dat in het eigen hart de wereld zit, dat wordt uiteraard beleden, maar niet 'aangetroffen'.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door Mara »

henriët schreef:
huisman schreef:
Afgewezen schreef:
huisman schreef:

Vind ik ook (maar mijn dochters denken er anders over)
Waar moet ik aan denken bij Amerikaanse streekromans?
BTW: met een goed geschreven streekroman is niets mis.
O.a de al genoemde Amish hype van o.a Beverly Lewis. De Lynn Austin veelschrijverij enz. enz.
Qua schrijfstijl vind ik persoonlijk Lynn austin goed. Mooie verhaallijn / opbouw ed,
Maar het ging me even over de geloofscultuur van de amish, waar refo nl zo op ' valt', misschien dat Huisman die vraag kan beantwoorden?
Je kunt er een keertje gaan kijken.

Verken het platteland buiten New York tijdens een dagtrip naar Philadelphia en Lancaster County, waar de Amish-sekte leeft. U rijdt door de prachtige landschappen van Pennsylvania, verkent Philadelphia en haar beroemde Liberty Bell en Independence Hall, en maakt een ritje in een authentieke Amish-buggy.

Dan vind je de boeken nog mooier. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door caprice »

jan34willem schreef:Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om ze te stelen. Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn. -- Mattheus 6:19-21.
Er kunnen ook boeken zijn die als middel kunnen dienen om die schatten in de hemel te zoeken.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door refo »

caprice schreef:
jan34willem schreef:Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om ze te stelen. Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn. -- Mattheus 6:19-21.
Er kunnen ook boeken zijn die als middel kunnen dienen om die schatten in de hemel te zoeken.
Nee, dat bestaat niet. Daartoe dient ALLEEN Gods Woord.
Dat is een drogreden om degelijke boeken te verzamelen.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door henriët »

huisman schreef:
henriët schreef:Qua schrijfstijl vind ik persoonlijk Lynn austin goed. Mooie verhaallijn / opbouw ed,
Maar het ging me even over de geloofscultuur van de amish, waar refo nl zo op ' valt', misschien dat Huisman die vraag kan beantwoorden?
De Amish vrouwen hebben ook een rok aan dat schept vast een band :huhu De geloofscultuur van de Amish zou trouwens afkeer moeten opwekken in refo-nederland. De Amish zien de goddeloze wereld buiten hun gemeenschap. Binnen hun gemeenschap en zeker in hun eigen hart treffen zij geen wereld aan.
Zouden we dan wel deze boeken kunnen lezen? ( afgezien van de boeken die Helma aangeeft)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door henriët »

Mara schreef: Je kunt er een keertje gaan kijken.

Verken het platteland buiten New York tijdens een dagtrip naar Philadelphia en Lancaster County, waar de Amish-sekte leeft. U rijdt door de prachtige landschappen van Pennsylvania, verkent Philadelphia en haar beroemde Liberty Bell en Independence Hall, en maakt een ritje in een authentieke Amish-buggy.

Dan vind je de boeken nog mooier. :)
het gaat me ook niet om of ik het wel of niet mooi vind, maar puur de geloofsbeleving.
Als ik iemand hoor zeggen boeken niet te lezen vanwege de evangelische geloofscultuur, en vervolgens wel amish boeken leest... ( ik doel niet op een rf er) dan denk ik, hoe kan dit dan?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door Mara »

henriët schreef:
Mara schreef: Je kunt er een keertje gaan kijken.

Verken het platteland buiten New York tijdens een dagtrip naar Philadelphia en Lancaster County, waar de Amish-sekte leeft. U rijdt door de prachtige landschappen van Pennsylvania, verkent Philadelphia en haar beroemde Liberty Bell en Independence Hall, en maakt een ritje in een authentieke Amish-buggy.

Dan vind je de boeken nog mooier. :)
het gaat me ook niet om of ik het wel of niet mooi vind, maar puur de geloofsbeleving.
Als ik iemand hoor zeggen boeken niet te lezen vanwege de evangelische geloofscultuur, en vervolgens wel amish boeken leest... ( ik doel niet op een rf er) dan denk ik, hoe kan dit dan?
Ik heb zelf niets met deze boeken. Het onderwerp niet, maar ook de manier van schrijven niet. Ik ben sowieso niet van de Amerikaanse auteurs.
Je hebt een heel rijtje, ook christelijke thrillerschrijvers, maar ze kunnen mij niet bekoren. Zo langdradig soms, dat de spanning al snel wegzakt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door Mara »

Sommige mensen worden er extreem rustig van, voor anderen is het een stijlvolle interieursverandering: het herindelen van je boekenkast. In woonmagazines zien boekenkasten er altijd schitterend uit. Maar hoe creëer je nu zelf zo'n goed gedecoreerde boekenkast?
Een strak georganiseerde boekenkast betekent wel dat als je er eenmaal aan begint, je het goed moet bijhouden. "Vanaf nu kan een boek 'fout' in je kast staan", zegt Leonie. "Als je er eentje niet goed terugzet, valt dat gelijk op."

Ten eerste de vraag: hoe sorteren we alle boeken? Je kan het systeem van Leonie gebruiken en je bundels op kleur indelen. Orden ze vervolgens van licht naar donker. Boeken hebben zulke mooie kleuren dat het bijna zonde is om er niets mee te doen. Je kunt ook het bibliotheekmechanisme toepassen en ze ordenen op alfabet. Zo staan alle boeken van dezelfde schrijver bij elkaar en lopen de rijen netjes op van A tot Z.

Creëer rust en laat tussen een stapel boeken en object af en toe wat ruimte over. Dat maakt het schoonmaken van je kast ook een stuk aangenamer.
BRON
Oeps, mijn indeling staat er niet bij. :blush momenteel door elkaar en te veel boeken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door -DIA- »

Het is een waarheid als een koe:
Je kunt een boekenkast netjes inpakken,
netjes indelen,
op auteur,
onderwerp,
of op z'n Steenblokkiaans,
naar grootte dus...
Bij veel gebruik maken van boeken blijft het niet lang in gewenste vorm.

Tenminste... dat is mijn ervaring, als ik eens wat persoonlijk mag zijn...
Toch schijn ik ergens een perfectionist te zijn,
en wellicht dat daardoor de wat rommelige boekenkast me vaak een doorn in het oog is.
Of liever een struikelblok..
of nog wat meer eufemistisch uitgedrukt,
een niet zo gewenste zaak.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe ziet de voorkant van je boekenkast eruit?

Bericht door eilander »

Bij ons netjes op alfabet: op naam van de auteur, behalve als het om een biografie gaat: dan op naam van degene over wie het boek gaat. Bij een autobiografie is dit het makkelijkst. :)
Plaats reactie