Boek kapot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Boek kapot

Bericht door Gian »

Dit boek valt bijna uit elkaar. Het boek is ook nergens meer te verkrijgen, laat staan in een betere staat dan deze.
Op internet vind ik wel eea over opnieuw inbinden, ik vermoed echter dat het dan nogal kostbaar wordt. Misschien dat er iemand is die dit kan of dat ik zelf iets kan doen. Als ik duct tape aan de binnenkant plak ben ik bang dat ik het verprutst.
Wat nu?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Boek kapot

Bericht door helma »

houtlijm
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Boek kapot

Bericht door -DIA- »

Gian schreef:Dit boek valt bijna uit elkaar. Het boek is ook nergens meer te verkrijgen, laat staan in een betere staat dan deze.
Op internet vind ik wel eea over opnieuw inbinden, ik vermoed echter dat het dan nogal kostbaar wordt. Misschien dat er iemand is die dit kan of dat ik zelf iets kan doen. Als ik duct tape aan de binnenkant plak ben ik bang dat ik het verprutst.
Wat nu?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo was eens een oude familiebijbel... Nog een heel stuk erger zelfs! En een deskundige boekbinder kan die weer als nieuw maken, dwz hij kan het heel netjes repareren, zodat je er weinig meer van ziet. Ik weet trouwens niet of er nog dergelijke deskundige boekbinders bestaan...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Boek kapot

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Zo was eens een oude familiebijbel... Nog een heel stuk erger zelfs! En een deskundige boekbinder kan die weer als nieuw maken, dwz hij kan het heel netjes repareren, zodat je er weinig meer van ziet. Ik weet trouwens niet of er nog dergelijke deskundige boekbinders bestaan...
Zeker wel. Na Chrisjantje is de kunst van het boekbinden niet uitgestorven hoor ;)
Kijk de advertenties in Terdege en dergelijke bladen maar na, of doe eens gek en maak een rondje over de Wegwijs of Naar buiten: boekbinders bij de vleet.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Boek kapot

Bericht door Gian »

Hendrikus schreef: Kijk de advertenties in Terdege en dergelijke bladen maar na, of doe eens gek en maak een rondje over de Wegwijs of Naar buiten: boekbinders bij de vleet.
Ik heb de foto's verstuurd naar een reparateur in de buurt. Als dat te veel kost wordt het toch houtlijm en duct tape.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Boek kapot

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Zo was eens een oude familiebijbel... Nog een heel stuk erger zelfs! En een deskundige boekbinder kan die weer als nieuw maken, dwz hij kan het heel netjes repareren, zodat je er weinig meer van ziet. Ik weet trouwens niet of er nog dergelijke deskundige boekbinders bestaan...
Zeker wel. Na Chrisjantje is de kunst van het boekbinden niet uitgestorven hoor ;)
Kijk de advertenties in Terdege en dergelijke bladen maar na, of doe eens gek en maak een rondje over de Wegwijs of Naar buiten: boekbinders bij de vleet.
Ja maar bij de oude G.J. van der Stouw konden we in eigen stad blijven, en hij was zeer secuur! Onze oude familiebijbel ie er nog het bewijs van...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Boek kapot

Bericht door caprice »

Gian schreef:
Hendrikus schreef: Kijk de advertenties in Terdege en dergelijke bladen maar na, of doe eens gek en maak een rondje over de Wegwijs of Naar buiten: boekbinders bij de vleet.
Ik heb de foto's verstuurd naar een reparateur in de buurt. Als dat te veel kost wordt het toch houtlijm en duct tape.
Het gaat volgens mij alleen over de kaft? Volgens mij hoeft dat niet zo duur te zijn. Kok in Maartensdijk kan je er vast meer over laten weten.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Boek kapot

Bericht door helma »

mijn echtgenoot heeft het een poosje zelf gedaan.
gewoon met gaasverband; houtlijm en zwarte tape
gaat heel prima
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Boek kapot

Bericht door refo »

Ik houd zo'n oud boek liever in uiteengevallen staat. Dan maar een beetje voorzichtiger mee doen.

Die boekbinders hebben vaak helemaal niet het gevoel bij een boek dat je er zelf bij hebt.
Krijg je een aan elkaar geplakt gedrocht met zwarte of bruine tape of zelf een geheel verbouwde omslag.

En als het je uiteindelijk om de letters gaat kun je beter een nieuw en beter exemplaar op de kop tikken en de oude wegdoen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Boek kapot

Bericht door helma »

refo schreef:Ik houd zo'n oud boek liever in uiteengevallen staat. Dan maar een beetje voorzichtiger mee doen.

Die boekbinders hebben vaak helemaal niet het gevoel bij een boek dat je er zelf bij hebt.
Krijg je een aan elkaar geplakt gedrocht met zwarte of bruine tape of zelf een geheel verbouwde omslag.

En als het je uiteindelijk om de letters gaat kun je beter een nieuw en beter exemplaar op de kop tikken en de oude wegdoen.
als je het zelf doet weet je hóe netjes je het wilt hebben.
Plaats reactie