Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Afbeelding
n ‘Katholiek’ van Suzanna Ivanic maak je kennis met de rijke beeldcultuur van het katholicisme. Een helder, beknopt en gedetailleerd naslagwerk met prachtige illustraties van kunstwerken en objecten.

Indrukwekkende schilderijen, spectaculaire architectuur, bijzondere beelden en kostbare gewaden: het katholicisme is een inspiratiebron voor veelzijdige kunst en cultuur. Van kleine Mariabeeldjes tot torenhoge kathedralen: kunst is onlosmakelijk verbonden met religie en maakt het geloof zichtbaar en tastbaar. In de eucharistie, met walmende wierook en de eeuwenlange rituelen, worden alle zintuigen bespeeld en wordt de kern van het geloof geraakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

De Christen in volle Wapenrusting.
William Gurnall (1616-1679)
Werk over Efeze 6vers 10-20.

Een werk dat zeer gewaardeerd werd door John Flavel, John Newton, C. H. Spurgeon, J. C. Ryle, Richard Baxter en Toplady.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Eredienst Aan Huis: de Verrassende Wereld Van (huidige) Thuislezers En Gezelschapsmensen
Boek van Huib de Vries
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Arja »

Johann Gottfried Walther schreef:De Christen in volle Wapenrusting.
William Gurnall (1616-1679)
Werk over Efeze 6vers 10-20.

Een werk dat zeer gewaardeerd werd door John Flavel, John Newton, C. H. Spurgeon, J. C. Ryle, Richard Baxter en Toplady.
Mak je ook aantekeningen of onthou je alles wat je leest?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

Arja schreef:onthou je alles wat je leest?
Ha, ik las laatst: blijft al je voedsel bij jou ook in je lichaam achter? :D
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Arja »

Herman schreef:
Arja schreef:onthou je alles wat je leest?
Ha, ik las laatst: blijft al je voedsel bij jou ook in je lichaam achter? :D
:-)

Ikzelf heb best last van een verminderend opslagvermogen. Soms dingen lees ik dingen die me raken, die ik mooi vind... en de volgende dag denk ik: wat was het ook al weer? John Owen zegt: "Wij zijn geneigd de waarheid in ons hoofd te verzamelen door het denken, of door er over te praten en haar niet toe te laten in ons hart." Hij zegt dat dat het geestelijk leven verslappen zal."

Vandaar dat ik het vroeg (aan de hand van de boeken die hij noemde, zelfde soort ook als ik lees).
Ik wil weten hoe anderen dat doen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Dan Ariely - The (honest) truth about dishonesty. How We Lie to Everyone - Especially Ourselves.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Marck schreef:Eredienst Aan Huis: de Verrassende Wereld Van (huidige) Thuislezers En Gezelschapsmensen
Boek van Huib de Vries
Kijk! Ben benieuwd wat je er van vindt. Welke uitgave heb je gekocht, MTH reprints?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Charles schreef:
Marck schreef:Eredienst Aan Huis: de Verrassende Wereld Van (huidige) Thuislezers En Gezelschapsmensen
Boek van Huib de Vries
Kijk! Ben benieuwd wat je er van vindt. Welke uitgave heb je gekocht, MTH reprints?
Uitgave van de Banier. Vanwaar je belangstelling? Ik ga er dit weekend aan beginnen.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Ah, helemaal verkeerd geciteerd. Ik ben nogal visueel ingesteld en quote het verkeerde portret van een oudvader. Ik bedoelde deze:
Johann Gottfried Walther schreef:De Christen in volle Wapenrusting.
William Gurnall (1616-1679)
Werk over Efeze 6vers 10-20.
Denk dat ik het al weet aangezien het enige 2e hands exemplaar op internet nu niet meer beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Charles schreef:Ah, helemaal verkeerd geciteerd. Ik ben nogal visueel ingesteld en quote het verkeerde portret van een oudvader. Ik bedoelde deze:
Johann Gottfried Walther schreef:De Christen in volle Wapenrusting.
William Gurnall (1616-1679)
Werk over Efeze 6vers 10-20.
Denk dat ik het al weet aangezien het enige 2e hands exemplaar op internet nu niet meer beschikbaar is.
:super
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Anselmus »

Afgelopen week de institutie van Calvijn vertaald door Gerrit Veldman gekocht om tijdens onze vakantie voor te lezen aan m'n wederhelft. Elke dag een stuk, kijken hoe ver we komen.
https://www.bol.com/nl/nl/f/institutie/38524361/
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Anselmus schreef:Afgelopen week de institutie van Calvijn vertaald door Gerrit Veldman gekocht om tijdens onze vakantie voor te lezen aan m'n wederhelft. Elke dag een stuk, kijken hoe ver we komen.
https://www.bol.com/nl/nl/f/institutie/38524361/
Geen verkeerde keus!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Maanenschijn »

Anselmus schreef:Afgelopen week de institutie van Calvijn vertaald door Gerrit Veldman gekocht om tijdens onze vakantie voor te lezen aan m'n wederhelft. Elke dag een stuk, kijken hoe ver we komen.
https://www.bol.com/nl/nl/f/institutie/38524361/
Mooi, ik heb hem ook. Als e-book. We lezen deze regelmatig samen voordat we gaan slapen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Charles schreef:
Marck schreef:Eredienst Aan Huis: de Verrassende Wereld Van (huidige) Thuislezers En Gezelschapsmensen
Boek van Huib de Vries
Kijk! Ben benieuwd wat je er van vindt. Welke uitgave heb je gekocht, MTH reprints?
De inleiding is op zich niet zo motiverend. Het romantische beeld van thuislezers wordt door de beschrijving hierin van de realiteit van hun thuislezer zijn wel enigszins bijgesteld. Eenzaamheid en onderlinge conflicten. En dan moet ik nog beginnen aan het eerste hoofdstuk...
Er wordt hier ook wel verwezen naar het bekende boek van Siebelink. Zelf heb ik die nog nooit gelezen. Is die aan te raden om lezen?
Plaats reactie