Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef:De laatste week, twee gekregen aanwinsten.

Afbeelding

Afbeelding
Twee mooie aanwinsten. Dat eerste boekje is ontroerend mooi. Echt aanbevolen.
Het tweede boekje gebruik ik regelmatig. Ook de moeite waard.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Deze zijn naar me onderweg:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Marck »

Zo. Dat zijn gewaardeerde boeken bij een aantal bekenden van me. Vanwaar je belangstelling?
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Ik mag Kierkegaard graag lezen. Vandaar ook dat ik zijn biografie niet kon laten liggen.

'Een waar geloof' van Pink gekocht - had al enige tijd een zoeker op Marktplaats staan.

Onderstaande boek niet gekocht maar gekregen, boek van de Franse pianiste. Lijkt me boeiend, zelf inzicht van een mede INFP-er.

Afbeelding
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Strijden zonder wapens. Een boek met verhalen over de kerkgeschiedenis. Lijkt me erg interessant.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

C.H. Spurgeon - Totdat Hij komt (21 avondmaalstoespraken)

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Afbeelding
Een duizendjarig avontuur, dat is wat bestsellerauteur Dan Jones maakt van zijn nieuwe geschiedenis van de middeleeuwen ‘Van Rome tot Rome’. Hij begint in 410 bij de ineenstorting van het Romeinse Rijk en eindigt weer in Rome als keizer Karel V in de zestiende eeuw opnieuw voor de poorten van de stad staat. In een duizelingwekkend tempo laat Jones zien hoe het Westen de oude wereld herbouwde en de rest van de wereld ging domineren: door te ontdekken, ontwikkelen of domweg te stelen. ‘Van Rome tot Rome’ is een boek over – en voor – een tijd van diepgaande verandering.

Verschijningsdatum
januari 2022
720 pagina's
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

IK ben benieuwt wat je er van vindt Huisman.
Als je het een goed boek vindt ga ik het denk ik ook wel eens lezen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef:IK ben benieuwt wat je er van vindt Huisman.
Als je het een goed boek vindt ga ik het denk ik ook wel eens lezen.
Kan even duren. Hij ligt nog niet bovenop de stapel om te lezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Afbeelding
Met operatie Barbarossa, de Duitse invasie van Rusland in de zomer van 1941, wenste Hitler niets minder te bereiken dan de vernietiging van het Sovjetcommunisme, de uitroeiing van de Joden en het scheppen van lebensraum voor het arische ras. Maar de Duitse opmars werd een kolossale mislukking en leidde tot de totale ineenstorting van het Derde Rijk.
In Barbarossa presenteert Jonathan Dimbleby een nieuwe, meeslepend geschreven reconstructie van de meest beslissende veldslag uit de moderne geschiedenis. Met nieuw bronnenmateriaal ontrafelt Dimbleby de militaire, politieke en diplomatieke strategieën, portretteert hij de hoofdrolspelers en vertelt hij het epische verhaal van de mannen en vrouwen op het slagveld – van de slachtoffers en de daders.

‘Met zijn uitputtende onderzoek en literaire flair heeft Dimbleby de beste eendelige geschiedenis van Barbarossa geschreven.’ – Andrew Roberts, biograaf van Winston Churchill

‘Dimbleby toont overtuigend aan dat de laatste zes maanden van 1941 het keerpunt vormen in de geschiedenis van de 20ste eeuw.’ – Laurence Rees, auteur van Hitler en Stalin

‘Een geweldig boek – alsof je zelf getuige bent van het drama.’ – Robert Kershaw, militair historicus en schrijver
Afbeelding
Waarom zijn Nederlandse soldaten nooit vervolgd voor de oorlogsmisdaden die ze tussen 1945 en 1949 pleegden in toenmalig Nederlands-Indië? Tijdens onderzoek voor De Groene Amsterdammer stuitte Maurice Swirc op documenten (met de status ‘zeer geheim’), die laten zien dat de hoogste militaire leiding en de regering in Den Haag door Nederlandse militairen gepleegde oorlogsmisdaden in de doofpot stopten. Dit gebeurde onder meer door klokkenluiders te negeren en te intimideren, bewijsmateriaal te vernietigen en onafhankelijk onderzoek te traineren. De constructie van de Verjaringswet moest de vervolging van deze oorlogsmisdaden definitief onmogelijk maken. is het eerste boek over de Nederlandse oorlogsmisdaden dat is geschreven vanuit een historisch-juridische invalshoek. Maurice Swirc, die voor zijn onderzoek tal van nieuwe bronnen boven water wist te krijgen, laat gedetailleerd zien hoe groot de impact van de Indische doofpot was op onze rechtsstaat.

‘Bij het vegen van de trap moet je bovenaan beginnen,’ klinkt het al decennia onder Indiëveteranen. Eind jaren veertig, begin jaren vijftig verschenen verschillende (geheime) rapporten over de medeverantwoordelijkheid van bestuurders en politici voor Nederlandse massamoorden tijdens de dekolonisatieoorlog in Indonesië tussen 1945 en 1949. Bij het verschijnen van de Excessennota, in 1969, werden politieke kopstukken opnieuw angstvallig buiten beeld gehouden. Deze documenten vervullen een sleutelrol in een historische en politieke doofpot. Met vergaande impact op het functioneren van onze rechtsstaat.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mannetje »

Deze week 'Een stem uit de hemel' van dr. Paul en dr. Hoek gekocht.
Nu nog tijd hebben om te lezen...
-
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door dennis »

Ik kocht en las een (interessant) boek met dezelfde titel, maar met een andere schrijver. Wel raar dat twee boeken precies hetzelfde heten. Of is dit een eerder verschenen boek?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Philipp Henry. (1631 - 1696, de vader van Matthew Henry)
Mij zal niets ontbreken.
Achttien preken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mannetje »

dennis schreef:Ik kocht en las een (interessant) boek met dezelfde titel, maar met een andere schrijver. Wel raar dat twee boeken precies hetzelfde heten. Of is dit een eerder verschenen boek?
Het boek dat ik kocht is nog behoorlijk nieuw.
-
Plaats reactie