Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6460
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Posthoorn »

Boekje van Bob Goudzwaard en Henk Koetsier is ook nogal maatschappijkritisch en georiënteerd op het christelijk geloof.
Ik heb trouwens ook dat boek 'Donuteconomie' van Kate Kaworth (ook gelezen). Moet ik misschien weer eens lezen.
Eigenlijk heb ik best wat boeken over economie staan. :huhu
Heertje heb ik trouwens weggeknikkerd.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Bertiel »

J.R. Beeke - aangaande mij en mijn huis
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Boekje van A.W. Pink is onderweg. Ik zat te zoeken op Pink en kwam er achter dat vrijwel geen boek van hem meer (tweedehands) te verkrijgen is. Dus toen ik er eentje tegenkwam heb ik die gelijk gekocht (stond ook zoiets bij van: 1 exemplaar beschikbaar, momenteel nergens elders te koop). Goed cadeau voor vaderdag.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Boekje van A.W. Pink is onderweg. Ik zat te zoeken op Pink en kwam er achter dat vrijwel geen boek van hem meer (tweedehands) te verkrijgen is. Dus toen ik er eentje tegenkwam heb ik die gelijk gekocht (stond ook zoiets bij van: 1 exemplaar beschikbaar, momenteel nergens elders te koop). Goed cadeau voor vaderdag.
Welke titel heb je gekocht?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

'Zie hij bidt, gebeden van de apostelen'.

Ooit in de ramsj 'Roemt Zijn deugden' gekocht (bij de eerste bladzijde zakte mn mond al open). Van mn ouders 'Vuur uit de hemel' geleend. Kan beide boeken iedereen aanbevelen.

Als ik zie wat hier op het forum over Pink wordt geschreven + het feit dat zn boeken op 2e handsmarkt schaars zijn dan moet de conclusie van uitgevers toch zijn dat er behoefte is aan (nieuwe) boeken van Pink. Zoals hij over Elia heeft geschreven (vuur uit de hemel) zo heeft hij ook serie over David geschreven. Die zie ik graag in het Nld verschijnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Charles schreef:'Zie hij bidt, gebeden van de apostelen'.

Ooit in de ramsj 'Roemt Zijn deugden' gekocht (bij de eerste bladzijde zakte mn mond al open). Van mn ouders 'Vuur uit de hemel' geleend. Kan beide boeken iedereen aanbevelen.

Als ik zie wat hier op het forum over Pink wordt geschreven + het feit dat zn boeken op 2e handsmarkt schaars zijn dan moet de conclusie van uitgevers toch zijn dat er behoefte is aan (nieuwe) boeken van Pink. Zoals hij over Elia heeft geschreven (vuur uit de hemel) zo heeft hij ook serie over David geschreven. Die zie ik graag in het Nld verschijnen.
Ramsj betekent dat het niet verkocht wordt.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door John Galt »

Uit de nalatenschap van mijn vader heb ik een cd-rom met het complete werk van Pink in het Engels gekregen: https://www.amazon.com/arthur-pink-coll ... B000PMGJRQ
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:'Zie hij bidt, gebeden van de apostelen'.

Ooit in de ramsj 'Roemt Zijn deugden' gekocht (bij de eerste bladzijde zakte mn mond al open). Van mn ouders 'Vuur uit de hemel' geleend. Kan beide boeken iedereen aanbevelen.

Als ik zie wat hier op het forum over Pink wordt geschreven + het feit dat zn boeken op 2e handsmarkt schaars zijn dan moet de conclusie van uitgevers toch zijn dat er behoefte is aan (nieuwe) boeken van Pink. Zoals hij over Elia heeft geschreven (vuur uit de hemel) zo heeft hij ook serie over David geschreven. Die zie ik graag in het Nld verschijnen.
Ik heb de biografie van AW Pink van Ian H. Murray. Moet ik nodig weer eens een keer lezen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

refo schreef:
Ramsj betekent dat het niet verkocht wordt.
Of niet snel genoeg.... Op marktplaats staat nu een oproep van iemand die boekje Roemt Zijn deugden van Pink zoekt. Ik dacht; daar moet toch makkelijk aan te komen zijn. Maar idd nergens te koop.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door refo »

Charles schreef:
refo schreef:
Ramsj betekent dat het niet verkocht wordt.
Of niet snel genoeg.... Op marktplaats staat nu een oproep van iemand die boekje Roemt Zijn deugden van Pink zoekt. Ik dacht; daar moet toch makkelijk aan te komen zijn. Maar idd nergens te koop.
Soms wil een leeskring een bepaald boek lezen en dan lijkt het opeens alsof er grote vraag is, maar die is voorbij als alle leden van die kring voorzien zijn.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Charles »

Ja oke, maar ging op ander boeken zoeken van Pink en dat is een speld in een hooiberg. Overal uitverkocht en nauwelijks aanbod tweedehands. Ik doe mijn Pink boeken ook niet van de hand.
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johannes S »

Charles schreef:
refo schreef:
Ramsj betekent dat het niet verkocht wordt.
Of niet snel genoeg.... Op marktplaats staat nu een oproep van iemand die boekje Roemt Zijn deugden van Pink zoekt. Ik dacht; daar moet toch makkelijk aan te komen zijn. Maar idd nergens te koop.
https://www.standaardboekhandel.be/p/ro ... 9033606694
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johannes S »

Het lijden van Christus. J.N.Darby
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Van Thomas Bromley (1629-1691):
- Reizen der kinderen Israëls door de woestijn; voorstellende het grote en trapsgewijze werk der wedergeboorte.
- De zeven volkeren Kanaäns; betekenende de verschillende soorten van zonden en gevallen geesten in ons, die ten onder gebracht en uitgeroeid moeten worden.
- De verwoesting van Jericho naar den verborgen zin.
- De verborgen zin van de 32 koningen Kanaäns, door Jozua en Israel overwonnen.


- Verhandelingen van Gods buitengewone bedelingen en werkingen door alle eeuwen heen van Adam af tot nu toe.

- De vermakelijke wandeling naar de hemel.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

*Thomas Boston:
De gemeenschap der heiligen. Vertoond en bevorderd wordende door het Heilig Avondmaal. Voorgesteld in een verhaling over 1 Kor 10 vers 17.
Enige aanmerkingen over de werking van de Heilige Geest en Het onderscheid tussen De Wet en het Evangelie.

*Dr. A.H. Edelkoort (1890-1956): De Christusverwachting in het Oude Testament. (1941)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie