Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door helma »

huisman schreef:
helma schreef:Fruytier; Groot voorrecht; de zegen van een christelijke opvoeding.
Erg leerzaam.

http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/ ... 651359.htm
Lijkt mij idd een leerzaam boek, ik kende het niet maar ga het zeker lezen als jij het uit hebt ;)

's goed. (dacht ik al)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door vlinder »

helma schreef:
huisman schreef:
helma schreef:Fruytier; Groot voorrecht; de zegen van een christelijke opvoeding.
Erg leerzaam.

http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/ ... 651359.htm
Lijkt mij idd een leerzaam boek, ik kende het niet maar ga het zeker lezen als jij het uit hebt ;)

's goed. (dacht ik al)
Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar meneer Huisman. Zou hem graag eens ontmoeten (om over zijn boekenkast maar te zwijgen).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door huisman »

vlinder schreef:
helma schreef:
huisman schreef:
helma schreef:Fruytier; Groot voorrecht; de zegen van een christelijke opvoeding.
Erg leerzaam.

http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/ ... 651359.htm
Lijkt mij idd een leerzaam boek, ik kende het niet maar ga het zeker lezen als jij het uit hebt ;)

's goed. (dacht ik al)
Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar meneer Huisman. Zou hem graag eens ontmoeten (om over zijn boekenkast maar te zwijgen).
Ik zou graag een hoop mensen van het RF ontmoeten maar het komt er niet van omdat een keer te organiseren. :cry
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik moet 2 kinderboeken lezen die bekroond zijn met een literatuurprijs. Een christelijk jeugdboek en een neutraal jeugdboek.
Liefst bekroond met Het Hoogste Woord of de Gouden Griffel.
Wie heeft er tips?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door parsifal »

JolandaOudshoorn schreef:Ik moet 2 kinderboeken lezen die bekroond zijn met een literatuurprijs. Een christelijk jeugdboek en een neutraal jeugdboek.
Liefst bekroond met Het Hoogste Woord of de Gouden Griffel.
Wie heeft er tips?
Brief voor de koning van Tonke Dragt moet je gewoon gelezen hebben, ik geloof dat dat boek ook verkozen was tot beste jeugdboek van de vorige eeuw (voor wat het waard is).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Herman »

Ik heb mijn eerste titeltje van Dimitri Verhulst erop zitten.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door dennis »

parsifal schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik moet 2 kinderboeken lezen die bekroond zijn met een literatuurprijs. Een christelijk jeugdboek en een neutraal jeugdboek.
Liefst bekroond met Het Hoogste Woord of de Gouden Griffel.
Wie heeft er tips?
Brief voor de koning van Tonke Dragt moet je gewoon gelezen hebben, ik geloof dat dat boek ook verkozen was tot beste jeugdboek van de vorige eeuw (voor wat het waard is).
Brief van de koning is heel mooi, en persoonlijk bewaar ik ook goede herinneringen aan Koning van Katoren, van Jan Terlouw. Knap verhaal (al herinner ik me wel dat er helaas een (bastaard)vloek in voorkomt.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door dennis »

Herman schreef:Ik heb mijn eerste titeltje van Dimitri Verhulst erop zitten.
Vind je dat wat? Ik herinner me de titel van een van zijn laatste boeken, en die zou ik hier niet durven opschrijven.
Dan heb ik er al geen zin meer in...
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door parsifal »

Mijn favoriete jeugdboeken blijven de boeken uit de "thule serie" van Thea Beckman: "Kinderen van moeder aarde", "Het helse paradijs" en "Het gulden vlies van Thule" Ik heb die boeken zo vaak gelezen.
Deze boeken hebben echter nooit de gouden griffel gewonnen.

De boeken van Toon Tellegen zijn ook echt geweldig. Zijn beheersing van de taal is zo geweldig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door refo »

'Een brief voor de koning' van Tonke Dragt moet je niet lezen als je net 'In de ban van de ring' van Tolkien hebt gelezen. Dan is het zoooo saai en voorspelbaar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door parsifal »

refo schreef:'Een brief voor de koning' van Tonke Dragt moet je niet lezen als je net 'In de ban van de ring' van Tolkien hebt gelezen. Dan is het zoooo saai en voorspelbaar.
Als dezelfde universele thema's gebruikt worden, wil dat niet zeggen dat de boeken voorspelbaar zijn. Ik heb trouwens "brief voor de koning" eerder gelezen dan "Lord of the rings". Misschien scheelt dat. Zeker als je "brief voor de koning" leest in combinatie met "geheimen van het wilde woud" (misschien een beter boek, maar zeker een veel zwaarder boek dan "brief voor de koning") hebben zowel LOTR als de boeken van Tonke Dragt hun eigen waarde. En beide zou ik tot top "verhalen" willen rekenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Afgewezen »

parsifal schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik moet 2 kinderboeken lezen die bekroond zijn met een literatuurprijs. Een christelijk jeugdboek en een neutraal jeugdboek.
Liefst bekroond met Het Hoogste Woord of de Gouden Griffel.
Wie heeft er tips?
Brief voor de koning van Tonke Dragt moet je gewoon gelezen hebben, ik geloof dat dat boek ook verkozen was tot beste jeugdboek van de vorige eeuw (voor wat het waard is).
Ik heb het ook gelezen, tijdens mijn opleiding. Maar dat soort boeken is aan mij niet besteed. Geef mij maar een huis-tuin-keukenverhaal.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door refo »

parsifal schreef:
refo schreef:'Een brief voor de koning' van Tonke Dragt moet je niet lezen als je net 'In de ban van de ring' van Tolkien hebt gelezen. Dan is het zoooo saai en voorspelbaar.
Als dezelfde universele thema's gebruikt worden, wil dat niet zeggen dat de boeken voorspelbaar zijn. Ik heb trouwens "brief voor de koning" eerder gelezen dan "Lord of the rings". Misschien scheelt dat. Zeker als je "brief voor de koning" leest in combinatie met "geheimen van het wilde woud" (misschien een beter boek, maar zeker een veel zwaarder boek dan "brief voor de koning") hebben zowel LOTR als de boeken van Tonke Dragt hun eigen waarde. En beide zou ik tot top "verhalen" willen rekenen.
Ik heb geen waardeoordeel gegeven op de boeken op zich.
Van de zomer las ik LOTR en meteen daarna (op aanraden van mijn jongste) 'Een brief voor de koning' en nu je het zegt, ook 'Het wilde woud'. Het viel me toen tegen. En ik denk vanwege de volgorde.

Van Tonke Dragt las ik onlangs: De robot van de rommelmarkt. Ook een gouwe ouwe.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door TAF »

Mijn favoriete jeugdboeken blijven de boeken uit de "thule serie" van Thea Beckman: "Kinderen van moeder aarde", "Het helse paradijs" en "Het gulden vlies van Thule" Ik heb die boeken zo vaak gelezen.
Deze boeken hebben echter nooit de gouden griffel gewonnen.
herkenbaar die heb ik als kind ook grijsgelezen..;)
hebben jullie ook ervaren dat de 60 boeken voor nederlands en de 40 voor engels op de middelbare school die je verplicht in een jaar moest lezen, gezorgd hebben dat je daarna jaren geen boek meer opensloeg (anders dan de bijbel natuurlijk)? ik iig wel en ik vroeg me af of er meer mensen dat effect hebben gehad op die overkill aan opgedrongen nederlandse literatuur (veel van schrijvers die ik gewoon pervers en raar vond maar je toch verplicht moest lezen)

meer ontopic ik ben bezig in het boek : de ongetemde man, en heb bedreigende hartstocht al op de kast liggen voor als die uit is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Tiberius »

TAF schreef:ik ben bezig in het boek : de ongetemde man, en heb bedreigende hartstocht al op de kast liggen voor als die uit is.
Ok, helder.
Gesloten