Sjamar

Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Sjamar

Bericht door sweelinck 25 »

Heeft er iemand onder ons ervaring met het programma Sjamar, om de eigen boekenlijst bij te houden?

Het lijkt me een mooi programma, maar gezien de prijs wil ik toch eerst wel weten of het echt iets is.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Sjamar

Bericht door Auto »

sweelinck 25 schreef:Heeft er iemand onder ons ervaring met het programma Sjamar, om de eigen boekenlijst bij te houden?

Het lijkt me een mooi programma, maar gezien de prijs wil ik toch eerst wel weten of het echt iets is.
Tja, het ziet er mooi uit, maar je kan bijvoorbeeld niet importeren vanuit een excel file of access file, hoeveel boeken die je hebt staan hebben nog geen codering. Ik vind het nog niet helemaal je van het. Ik heb een demo versie van het oude systeem gehad en dat vond ik niet echt handig.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11424
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Sjamar

Bericht door Mister »

Leuke naam wel ;)
sjamar
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2011, 08:35

Re: Sjamar

Bericht door sjamar »

Auto schreef:
sweelinck 25 schreef:Heeft er iemand onder ons ervaring met het programma Sjamar, om de eigen boekenlijst bij te houden?

Het lijkt me een mooi programma, maar gezien de prijs wil ik toch eerst wel weten of het echt iets is.
Tja, het ziet er mooi uit, maar je kan bijvoorbeeld niet importeren vanuit een excel file of access file, hoeveel boeken die je hebt staan hebben nog geen codering. Ik vind het nog niet helemaal je van het. Ik heb een demo versie van het oude systeem gehad en dat vond ik niet echt handig.
Ik ben één van de ontwikkelaars van Sjamar. Zonder een verkooppraatje te willen houden ;) wil ik hier even op reageren. Het oude systeem was een programma van tien jaar oud. Inderdaad was dit programma sterk gedateerd, en niet te vergelijken met de webapp Sjamar.com. Het is inderdaad wel zo dat er geen automatische importfunctie is voor Excel bestanden, omdat het erg lastig is om dat goed te automatiseren: iedereen heeft een eigen manier van documenteren. Gebruikers kunnen ons daarom altijd een bestand opsturen, dan kijken wij hoe we dat gaan importeren. Het programma draait om de gebruiker, dus ik hoor evengoed graag wat er beter zou kunnen. :super

@Sweelinck, Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Er geldt een Niet Goed Geld Terug garantie voor een jaarabonnement, dus je kunt je er geen buil aan vallen. Als je een bibliotheek hebt in bijvoorbeeld Excelformaat, kun je altijd even contact opnemen. Dan kijken we hoe we dat importeren.

Overigens is het niet alleen maar het bijhouden van de bibliotheek, maar heeft Sjamar ook een tekstregister om tekstverwijzingen te maken tussen informatie in je boeken en bijbelpassages.

Groet,
Kobus
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Sjamar

Bericht door Auto »

sjamar schreef:
Auto schreef:
sweelinck 25 schreef:Heeft er iemand onder ons ervaring met het programma Sjamar, om de eigen boekenlijst bij te houden?

Het lijkt me een mooi programma, maar gezien de prijs wil ik toch eerst wel weten of het echt iets is.
Tja, het ziet er mooi uit, maar je kan bijvoorbeeld niet importeren vanuit een excel file of access file, hoeveel boeken die je hebt staan hebben nog geen codering. Ik vind het nog niet helemaal je van het. Ik heb een demo versie van het oude systeem gehad en dat vond ik niet echt handig.
Ik ben één van de ontwikkelaars van Sjamar. Zonder een verkooppraatje te willen houden ;) wil ik hier even op reageren. Het oude systeem was een programma van tien jaar oud. Inderdaad was dit programma sterk gedateerd, en niet te vergelijken met de webapp Sjamar.com. Het is inderdaad wel zo dat er geen automatische importfunctie is voor Excel bestanden, omdat het erg lastig is om dat goed te automatiseren: iedereen heeft een eigen manier van documenteren. Gebruikers kunnen ons daarom altijd een bestand opsturen, dan kijken wij hoe we dat gaan importeren. Het programma draait om de gebruiker, dus ik hoor evengoed graag wat er beter zou kunnen. :super

@Sweelinck, Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Er geldt een Niet Goed Geld Terug garantie voor een jaarabonnement, dus je kunt je er geen buil aan vallen. Als je een bibliotheek hebt in bijvoorbeeld Excelformaat, kun je altijd even contact opnemen. Dan kijken we hoe we dat importeren.

Overigens is het niet alleen maar het bijhouden van de bibliotheek, maar heeft Sjamar ook een tekstregister om tekstverwijzingen te maken tussen informatie in je boeken en bijbelpassages.

Groet,
Kobus
Wat je moet maken is een interface tussen excel en access enerzijds en Sjamar anderzijds. In de interface koppel je de inhoud van de excel file aan de waarde die het moet hebben in Sjamar. Als er bepaalde vereisten moeten zijn, kan je die eenvoudig in excel erbij zetten en vervolgens draai je een test fase om te kijken of er inconsequente data is. En dan een echte import run. Sjamar kan dan leidinggevend zijn. Je bied hier mensen die andere programma's gebruiken een hele goede overgang naar Sjamar. En je hebt een functionaliteit die vele van die programma's missen.

Ik heb begrepen in predikantenwereld heel veel predikanten een eigen oplossing hebben gebouwd, en dan zou de import functionaliteit een hele mooie overgang kunnen bieden naar Sjamar.
sjamar
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2011, 08:35

Re: Sjamar

Bericht door sjamar »

Auto schreef: Wat je moet maken is een interface tussen excel en access enerzijds en Sjamar anderzijds. In de interface koppel je de inhoud van de excel file aan de waarde die het moet hebben in Sjamar. Als er bepaalde vereisten moeten zijn, kan je die eenvoudig in excel erbij zetten en vervolgens draai je een test fase om te kijken of er inconsequente data is. En dan een echte import run. Sjamar kan dan leidinggevend zijn. Je bied hier mensen die andere programma's gebruiken een hele goede overgang naar Sjamar. En je hebt een functionaliteit die vele van die programma's missen.

Ik heb begrepen in predikantenwereld heel veel predikanten een eigen oplossing hebben gebouwd, en dan zou de import functionaliteit een hele mooie overgang kunnen bieden naar Sjamar.
Dat is inderdaad een goede manier, en ook wat wij bedacht hadden. Deze functie zat ook in OpenSjamar. Voor Sjamar.com is er nog niet iets dergelijks, daarom kunnen gebruikers eerst hun bestanden opsturen, waarna we bekijken hoe we dat gaan importeren in het account van de gebruiker.

Het staat in ieder geval op het lijstje van eerste toe te voegen nieuwe functies. :)
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Sjamar

Bericht door sweelinck 25 »

Vanmiddag heb ik een account aangemaakt om te kijken hoe het eruit ziet en hoe het werkt. Ik kan nu nog weinig zeggen over het gebruik natuurlijk, maar zoals ik het nu bekijk is het een goed programma waarin je alle dingen kwijt kunt op het gebied van boeken/agenda/planning kerkdiensten/uitgeschreven preken/contacten.

Ook kun je boeken invoeren met behulp van de barcode, dan worden ook automatisch de tekstverwijzingen ingevoerd.

En er is handig te zoeken op tekst, onderwerp en auteur.

Ik hoop in de komende tijd wel wat meer ervaringen te posten. Zoals ik het nu bekijk kan ik het zeker aanbevelen.
Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: Sjamar

Bericht door Jean le Fontain »

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Sjamar

Bericht door caprice »

Jean le Fontain schreef:Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ook. Van een zekere vriend heb ik dit programma als tip gehad. :)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Sjamar

Bericht door memento »

Wat zijn de kosten precies? Uit de website wordt dat mij niet echt duidelijk...
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Sjamar

Bericht door Lourens »

Staat er duidelijk hoor Memento, ff naar beneden scrollen

https://www.sjamar.com/#pricing
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Sjamar

Bericht door memento »

Lourens schreef:Staat er duidelijk hoor Memento, ff naar beneden scrollen

https://www.sjamar.com/#pricing
Poe, 95 EUR per jaar om je boeken bij te houden. Best prijzig. En dan ook nog afhankelijk van webbased software, wat inhoudt dat als hun server crasht of ze stoppen met hun dienstverlening, je al je gegevens kwijt bent. Dan kies ik toch liever voor een gratis oplossing op mn lokale PC, waarbij je zelf de controle over je gegevens hebt en houdt, ook al gaat de softwareleverancier failliet.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Sjamar

Bericht door Lourens »

memento schreef:
Lourens schreef:Staat er duidelijk hoor Memento, ff naar beneden scrollen

https://www.sjamar.com/#pricing
Poe, 95 EUR per jaar om je boeken bij te houden. Best prijzig. En dan ook nog afhankelijk van webbased software, wat inhoudt dat als hun server crasht of ze stoppen met hun dienstverlening, je al je gegevens kwijt bent. Dan kies ik toch liever voor een gratis oplossing op mn lokale PC, waarbij je zelf de controle over je gegevens hebt en houdt, ook al gaat de softwareleverancier failliet.
Ik ben het met je eens.
Nu nog zoeken naar een goed stukje free-ware
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Sjamar

Bericht door Afgewezen »

memento schreef:
Lourens schreef:Staat er duidelijk hoor Memento, ff naar beneden scrollen

https://www.sjamar.com/#pricing
Poe, 95 EUR per jaar om je boeken bij te houden. Best prijzig. En dan ook nog afhankelijk van webbased software, wat inhoudt dat als hun server crasht of ze stoppen met hun dienstverlening, je al je gegevens kwijt bent. Dan kies ik toch liever voor een gratis oplossing op mn lokale PC, waarbij je zelf de controle over je gegevens hebt en houdt, ook al gaat de softwareleverancier failliet.
Als ik zoveel boeken zou hebben, dat ik er een computer bij nodig heb, heb ik er gewoon te veel, denk ik. :?
Plaats reactie